Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.." totuttu läskien sokerivauvoihin joten 4 kiloinen on muka "ihan normaali vauva" :(

Vierailija
23.10.2009 |

Siis mitävittua?! säkö sanot että sen että jokainen 4 alkava vauva on läski sokeri vauva ? voi saatana että on painoihanteet jo voin pienillä !haloo? kyllä se on ihan normaalia painoa !

ahdasmielinen ruoankyttääjä taidat olla ?

kenties syömishäiriötä ?...

eikä äidin tarvitse olla ylipainoinen ja vaan sokeria raskauden aikana syönny

t. 4120g vauvan norm. äiti !

ja kyllä huudan, perkele ! eikö laihuusihanteilla ole mitään alkamisrajaa ?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti, jolla on esim. diabetes. Sokerivauvat ei siis synny suinkaan aina "läskeille".

Sokerivauvan yksi kriteeri on toki paino, mutta yhtä tärkeä on vauvan vatsanympärys. Eli esim. 4 kiloinen vauva voi lla sokerivauva jos vyötärönympärys on liian iso. Tai sitte 4 kiloinen voi olla ihan normaali vauva.

Itsellän oli raskausdiabetes. Olen ihan normaalipainoinen, paino nousi raskausaikana 6 kg tarkan ruokavalion ansiosta. Vauva painoi syntyessään 3,5 kg, eikä vatsanympärys ollut liian iso. En siis saanut sokerivauvaa vaikka riski siihen raskdiabeteksen takia oli melkoinen.

Vierailija
22/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siinä varmaan on elintasolla vaikutusta. Täällä näköjään kirjoittelee vaan ne nelikilosten äidit,jotka pitävät vauvojaan pieninä.

Itselläni kaikki lapset 3300g ja ovat pitkistä vanhemmista,se lapsen kasvu yläkäyrien yläpuolella on tullut vasta vatsasta poistumisen jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten hyvin se voi masussa. Esim huume ja tupakkaäitien lapset on yleensä tosi pieniä, samoin sellaisilla naisilla, jotka syövät kuin linnut.

Vierailija
24/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten hyvin se voi masussa. Esim huume ja tupakkaäitien lapset on yleensä tosi pieniä, samoin sellaisilla naisilla, jotka syövät kuin linnut.

Mulla kumpikin poikavauva painoi alle 3kg, vaikka en polta enkä käytä huumeita ja syönkin kuin hevonen :)

Toinen oli 2700g ja toinen 2900g. Istukat olivat hyväsäs kunnossa, ei kalkkeutumia tms.

Kaipa se on yksilöllistä millaisia vauvoja "tekee" eikä musta noilla syntymäpainoilla ole edes sen kummempaa merkitystä; pääasia että vauva voi hyvin.

Vierailija
25/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kayta huumeita enka tupakoi, raskaana enka muutenkaan, ja ruokakin on maittanut raskaana paremmin kuin hyvin (painoa tullut 12-25 kg kolmessa raskaudessa), silti lapseni syntymapainot ovat olleet valilla 2600g-3100g. Vauvan syntymapaino ei tosiaankaan yleensa riipu SUUNTAAN EIKA TOISEEN aidin elamantavoista.

Keski-Euroopassa synnyttaneena olen kuitenkin ollut yllattynyt siita, miten paljon "pienemmat" (seka pituus etta paino) lapset taalla keskimaarin on kuin Suomessa (kayria vertailtuani) - vaikkakaan ei taallakaan alle 3kg vauvaa pideta "normaalina", vaan siis _keskimaarainen koko_ on pienempi. Itse veikkaan etta geeneilla on iso rooli tassa, takalaiset aikuiset ovat myos aika paljon suomalaisia pienempia kaikin puolin. Tietysti suomalaisessa geeniperimassa on myos poikkeuksellisen paljon diabetekselle (seka tyyppi 1 etta 2) altistavia tekijoita, joten sillakin voi olla jonkinlainen osuus asiaan.

Vierailija
26/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA veltohkoja ei jänteviä. Hieman laiskahkoja liikkumaan...

kertoo kahden yli 4kg pojan äiti. ja juu ei olleet sokerivauvoja, vaan jänteviä pirteitä poikia jo syntyessään.

Vierailija
27/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut kaikissa kolmessa raskaudessa sokerit korkealla ja vaikka koko raskaus on menyt ilman sokeria ja 1500 kilokalorilla/päiväm, niin silti sokerit oli korkealla. Painoa tosin ei tullut kuin n. 7kg/raskaus. Ja tämäkin 7kg on jäänyt synnärille.

Ja lisää olen laihtunut vielä imetettäessä.

Minä painoin 62kg ja olen 174 cm pitkä kun ensimmäistä aloin odottamaan. Toisen ja kolmannen kohdalla lähtöpaino oli 64 kg.

Eli en ollut läski ja sokeria en ole syönyt olleenkaan raskauksien aikana. Siis kaikki karkit, pullat, kakut jne. on ollut "kiellettyjen" listalla.

Silti lapset ovat olleet syntyessään 3980kg, 4305kg ja 4307kg.

Moukkamaista yleistystä asiasta, josta itse ei tiedä mitään. Silti pitää oma mielipide saada kuuluviin.

Vierailija
28/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma kyllä ne, joiden omat vauvat ovat laihoja sinertäviä 3000 g itkurääpäleitä.

vauvamme eivät ole koskaan sinertäneet ja itkeneet todella harvoin (lue liian harvoin).

Vierailija
29/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli normaalin 2,5 kiloisen vauvan äitiä epäillään tupakoitsijaksi vaikkei ole.

Vierailija
30/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen syntyi 4120g painoisena eikä ollut sokerivauva. Kävin nimittäin sokerirasituksessa eikä mun sokereissa koskaan ole ollut mitään häikkää. Kysyin vielä sairaalassa lääkäriltä että olisiko mulla voinut olla rd vaikkei rasituksessa sitä näkynyt. Vastaus oli että ei. Vauva vain on isompi kuin keskimäärin.

Ja iso poika on ollut jatkossakin, pituus ja paino kulkevat pitkästi keskiarvojen yläpuolella. Tullut sukuunsa, pappansakin on kaksimetrinen.

Vierailija
31/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausajan diabetestä oli, mutta hyvässä hoidossa ruokavaliolla. Sokerimittauksilla todettiin että söin 'oikein' ja toisesta olin myöskin hepatoosipotilas, joten sairaalassa antoivat diabeetikon ruokaa ja vielä täysin rasvatonta tuon hepatoosin takia.

Enkä ole läski, 160/63!

Vierailija
32/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen raskautta, 64kg , vuorokausi ennen synnytystä tasan 80kg, pituus 171cm

kamalaa ...:) ja sorruin syömään marjoja ja sitrushedelmiä paljon, viimeks mainittu herkku paljasti mulle sukupuolen ennen synnytystä :)

Vierailija
33/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen läski, raskauden alussa painoin 86kg ja pituutta minulla on 163cm. Söin kuin hevonen varmaan koko raskauden ajan. Sokerirasitukseen tietysti joiduin, siinä ei ollut mitään eli ei ollu raskausdiabetesta. Tyttö syntyi rv 39+3 ja painoi 3290g ja oli 49cm pitkä. Mitenkähän se on mahdollista että lapsi oli noin pieni? Minunhan olisi pitänyt saada läski vauva koska olen itsekin lihava, kaikenlisäks söin kamalasti joten vauvanhan olisi pitänyt siitäkin syystä lihoa mahassa!

Mutta olen kyllä tyytyväinen että sain pienen vauvan enkä mitään möhkälettä... Vauva on kehittynyt hyvin pienuudestaan huolimatta, jopa nopeammin kuin monet pullavauvat!

Vierailija
34/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen läski, raskauden alussa painoin 86kg ja pituutta minulla on 163cm. Söin kuin hevonen varmaan koko raskauden ajan. Sokerirasitukseen tietysti joiduin, siinä ei ollut mitään eli ei ollu raskausdiabetesta. Tyttö syntyi rv 39+3 ja painoi 3290g ja oli 49cm pitkä. Mitenkähän se on mahdollista että lapsi oli noin pieni? Minunhan olisi pitänyt saada läski vauva koska olen itsekin lihava, kaikenlisäks söin kamalasti joten vauvanhan olisi pitänyt siitäkin syystä lihoa mahassa!

Ei se vauva voi kasvaa liian isoksi jos äidin sokerit ovat kunnossa. Äidin verensokeri on ainoa josta vauva saa energiaa ja jos se ei ole liian korkea, ei myöskään vauvan verensokeri nouse eikä vauvan haiman tarvitse tuottaa liikaa insuliinia (kasvuhormoni). Näin mä olen tän ymmärtänyt, korjatkaa joku jos meni päin mäntyä.

Vierailija
35/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta oli 54 cm. Raskaus meni reilulla viikolla yli eikä minua otettu tosissaan kun sanoin että jotain on pielessä. Sitten kun olin tiputtanut lapsivettä neljä päivää(!), arvon lääkärit suostuivat tutkimaan totesivat että sektioon samantien.

Vierailija
36/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi tulee jos tekee mieli sitrushedelmää?

Vierailija
37/37 |
23.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla lapset olivat 3165g/48cm ja 3170/47

lapset syttyivät molemmat 40+2

söin hyvin, kiloja tuli 7 kg ja meni pois 12 kg (kun tulin taas kotia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan