RUKkiin meno - onko se hyvä vai huono asia? Mitä olet mieltä?
Kommentit (11)
Riippuu mitä asioita pitää tärkeänä. Ellei tule olemaan ikuinen opiskelija/työtön niin työelämässä tulee olemaan hyötyä.
kävi ja isäni oli onnesta soikeana.. Suvussamme moni mies on sen käynyt.
tahdottomuutta ja sitä että on muiden vietävissä. Lisäksi nykyajan armeija opettaa lähinnä lusmuilemaan ja pakoilemaan vastuuta. Mä ja isohko firma jossa työskentelen rekrytoinnissa emme pidä positiivisena asiana armeijaa.
ja mitä siellä opitaan.
Ja mitä miespuoliset työnantajat siitä ajattelevat.
tahdottomuutta ja sitä että on muiden vietävissä. Lisäksi nykyajan armeija opettaa lähinnä lusmuilemaan ja pakoilemaan vastuuta. Mä ja isohko firma jossa työskentelen rekrytoinnissa emme pidä positiivisena asiana armeijaa.
Minä taas rekrytessä aina valiten intin käyneen ennen sivaria. Ja rukin käymättömyys määrätyissä tehtävissä täysin luonnollinen karsiva kriteeri.
Aukiin pakotetaan nykyisin varmaan puolet sinne laitettavista, koska ketään ei kiinnosta olla puolta vuotta vielä päälle opettelemassa huutamaan kovaa. Eli helposti 50%:n todennäköisyydellä aukin käyminen kertoo siitä, että ei pystynyt tarpeeksi selkeästi sanomaan "ei" skappareille ja ajamaan omaa asiaansa, kun tuli puhetta aukiin joutuvista.
Minä taas rekrytessä aina valiten intin käyneen ennen sivaria. Ja rukin käymättömyys määrätyissä tehtävissä täysin luonnollinen karsiva kriteeri.
noi ulkomaalaiset, jos rekryät jotain kovan tason ammattilaista ja ranskalainen tyyppi olisi muuten paras, niin pitääkö sen sitten käydä Rukissa kouluttautumassa vuoden verran että se pääsee teidän yritykseen?
aika vahva positiivinen signaali, eli sen käytyä työhaastatteluissa ym on ainakin miespuoliselle työnantajalle selvää, että ihmisessä on potentiaalia, ja on mukana tietyntyyppisessä 'hyväveliverkostossa'.
Eli jos sinne pääsee ja on mahdollista mennä, niin ehdottomasti kannattaa.