Uusperheestä: Reilua vai ei?
Minulla ja eksälläni on neljä yhteistä,päiväkoti- ja kouluikäistä lasta. Eksäni uudella on vain yksi. He ovat asuneet yhteisessä taloudessa jo pari vuotta ja kaikki lapset asuvat heillä.
Vanhemmat matkustavat monta kertaa vuodessa ulkomaille/lappiin/huvipuistoihin. Nämä reissut toteutetaan niin, että kummaltakin puolisolta mukaan lähtee yksi lapsi/reissu. Eli käytännössä eksäni uuden lapsi pääsee jokaiselle reissulle, mutta minun lapseni joutuvat vuorottelemaan.
Minun logiikallani tämä ei ole reilua. Lasten täytyy kuitenkin suhtautua tasapuolisesti sisarpuoleensa. Miten voin pitää lasteni puolia?
Kommentit (25)
että en minä aamulla lähde sen takia töihin, että mieheni lapset saavat matkan vaan sen takia, että tuo meidän yhteinen saa matkan.
no'den neljän ap:n lapsen l'säks' ol' s''s yks' nyxän laps' joka myös tämän edell'sestä l''tosta, e' s''s yhte'nen exän kanssa
m'nusta järjestelmä kuulostaa epäre'lulta, koska lasten kannaltahan as'aa ku'tenk'n p'tä's' m'elestän' ens's'ja'sest' ajatella.
Mitäs teitte niin monta lasta??
Jos teilläkin olis vaan yksi lapsi, niin se pääsis joka kerta mukaan, näin yksinkertaista.
Ei kannata vinkua jos on halunut 4 lasta, ittehän halusit, sitten kärsit! ELi maksat niiden muiden 3 lapsen matkat sun kans jonnekin.
kahden aikuisen ja kahden lapsen kokoonpanolle löytyy vielä kohtuudella majoitus ym. Samoin jos ajatellaan esim. matkatavaroita, autoon mahtumista jne. Jos lapsia olisi enemmän mukana, maksaisi matkojen lisäksi myös majoitus paljon enemmän (+ kaikki muut kulut).
Ehkä kyse on vain siitä, etteivät rahat riitä enempään.
Kiva kuitenkin, että ap:n lapset pääsevät kukin vuorollaan matkalle. Lisäksi ap tietenkin myös matkailee ja touhuaa lasten kanssa?
Kohtuutonta olisi vaatia, että se isän nykyinen maksaisi vielä puolisonsa lastenkin matkoja.
päässä? Riippumatta mielipiteestä olette ilkeitä. Ihmettelen taas mille tasolle onkaan jäänyt aikuinen joka lämpimikseen pottuilee, syyllistää, ilkeilee, haukkuu? Ei me jakeluun.
Olet tökerö. Miten kehtaat edes vaatia, että tämän eksäsi nyksän pitäisi maksaa sinunkin lapsiesi matkat?? Sinä voit ihan itse viedä lapsesi reissuun!
Tottakai meilläkin on yhteiset rahat tavallaan, mutta kyllähän se nyt niin menee, että en minä aamulla lähde sen takia töihin, että mieheni lapset saavat matkan vaan sen takia, että tuo meidän yhteinen saa matkan. Sille ei voi mitään, ettei mies ole rikkaampi ja äitihän voi itse maksaa sitten reissuja lapsille, jos täältä tarjotut ei riitä.