Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiveden määrä?

Vierailija
22.10.2009 |

nyt on RV 39 menossa ja 2 viikkoa sitten sanottiin lääkärissä että lapsiveden nmäärä on 8, kuulemma niukasti. sain uuden ajan ja eilen kävin kontrollissa, sillon lapsiveden määrä oli 4.9.

eli mikä nyt on se normaali määrä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut ymmärtää väärin jotain. Lapsivettä on yleensä pari litraa.

Vierailija
2/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs sinä ap nuo luvut nyt saanut :)

ne sanotaan litroina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko senttejä? Mulla kiinnitettiin rv 26 huomiota vähäiseen veteen, sitä oli vähän alle 5cm (en kyllä ymmärtänyt miten sitä mitattiin) ja menin sitten äitipolille lisätutkimuksiin. Loppujenlopuksi diagnoosina sikiöllä molemminpuolinen munuaisagenesia, ei toivoa :( Sulla ei varmaankaan ole sama tilanne, älä pelkää.

Mut siis 5cm oli joku normaalin raja ja mulla jäi sen alle. Normaalistikin veden määrä voi vaihdella tosi paljon samalla äidillä ja pienenkin ajan sisällä.

Vierailija
4/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri vain sanoi nuo luvut. olisiko voinut tarkoittaa % ?

Vierailija
5/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri vain sanoi nuo luvut. olisiko voinut tarkoittaa % ?

Vierailija
6/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mitataan lapseveden määrää. En kyllä tiedä mitkä ovat normaaliarvot. Mulla oli jossain vaiheessa AFI 21, mulla erittäin paljon lapsivettä.

Vierailija
7/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mittaavat ne vesilammikot eikä ne luvut sano oikeastaan mitään ilman taulukkoa mistä sitä katsoo. En itsekään ymmärrä lukuja mistä lääkäri puhuu vaikka kätilönä usein mukana kun hän mittaa. Lapsiveden määrä vaihtelee ja vähenee noilla viikoilla, sekin normaalia. Hyvä että seuraavat tilannetta koska ilman vettä vauva ei voi tehdä hengitysliikkeitä kohdussa, ja jos alkuraskaudessa näin on keuhkot eivät kehity. Rv 39 on ihan ok että on niukasti vettä kunhan kaikki muuten ok (virtaus, vauvan liikkeet ym). Jos menee alle sallitun rajan todennäköisesti käynnistys. Veden määrä lopussa noin 300-1000ml.

Vierailija
8/8 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän