Kuinka olla huoliteltu ja tyylikäs?
Pulmani, minulla on laadukkaita vaatteita ja ostan paljon kosmetiikkaa jne. Mutta, olen aina jotenkin homssuinen ja kulahtanut. Antakaa siskot vinkkejä, miten te pysytte siisteinä ja huoliteltuina arjen pyörityksessä.
Kommentit (22)
..tai jokin muu laji, jossa kiinnitetään huomiota keskivartalon syviin lihaksiin sekä ryhtiin. Hyväkuntoinen näyttää todennäköisemmin tyylikkäältä kuin sohvaperuna, vaikka olisi samankokoinenkin.
älä tee itsestäsi riikinkukkoa, se ei ole tyylikästä.Vaatetuksessa vaan kahta väriä, esim. musta, ja mieleizsesi tehosteväri esim.helmet, laukku, huivi toista väriä.Siistit ja asuun sopivat kengät.
ja oon huomannut käytännössä että meikkiä ei kannata olla liikaa, mieluummin kevyt nätti meikki, sitä on helpompi korjaillakkin pitkin päivää jos on tarve. Ja kynnet kannattaa pitää siisteinä ja nätisti lakattuna. Mulla on luonnonkiharat hiukset jotka usein ovat ihan sekaisin vaikka mitä tekisin, silloin kun ne on kiinni tai suoristettu on heti paljon huolitellumpi olo.
Ja tärkeää että vaatteet ovat juuri oikean kokoiset! :) Ei liikaa koruja, yksinkertaisuus on kaunista :)
kuin edellinen, less is more. Itse suosin kaikessa pukeutumisessa yksivärisiä vaatteita, mustaa, valkoista, harmaata ja joskus punaista yms. Ei siis mitään kirjavaa tai printtejä. Hiukset esim. tiukasti ponnarille tai suoristusraudoilla sileiksi (en tietenkään kotona jaksa suoristella tai puistoon mentäessä vaan silloin ponnari). Käytän paljon sporttisia vaatteita kuten reisitaskuhousuja ihan käytännön syistä kun kotiäiti olen, mutta niidenkin kanssa voi olla tyylikäs ja huoliteltu, tiukka YKSIVÄRINEN paita niiden kanssa näyttää hyvältä. Meikkaan kevyesti joka aamu. En väitä olevani mikään muodin suurlähettiläs, mutta aina minua tyylikkääksi ja huolitelluksi sanotaan:)
Pitkät hiukset ponnarilla ok.
Kengät ja laukku hyvännäköiset, ehjät ja puhtaat.
Kynnet tärkeät, jos näkyyy työssä varsinkin. Vaikka olisi lyhyet, niin lakkaa, väritöntä ainakin. Ja muutenkin huolletut kädet. Käsirasvaa aamuin illoin ainakin. Kynsinauhat ei repsota.
Laadukas siisti villakangastakki.
Näillä pärjää jo pitkälle.
Mun mielestä siisti, hyvinleikattu tukka tekee paljon.
- paksun meikin sijaan itseruskettavaa silloin tällöin, ettei ole ihan olmi, aurinkopuuterisipaisu
- kulmat muotoiltu ja kestoväri
- siistit ja laadukkaat kengät ja laukut ja takki jne.
- laadukkaat ja oikeankokoiset rintaliivit!!!! Saavat vaatteet istumaan todella paljon kauniimmin. Kannattaa mennä erikoisliikkeeseen, jotta osaavat varmistaa oikein koon.
En minäkään ole mikään muodin airut, mutta sitä en tavoittelekaan. Mulle sopii enemmän olla siisti ja klassisen huoliteltu.
Mä tein vaatekaapin remontin pukeutumisneuvojan opsatamana. Mulla oli valmiiksi laadukkaita perusvaatteita, jotka päivitettiin tehosteille: yksivärisiä toppeja, koruja, käsineet, huivit (huiveista yllätyin - itse olin pitänyt niitä vähän mummojuttuina :)).
Hyvä leikkaus hiuksiin. Säästää aikaa.
Kun vaate on laadukas, ei se kulahdu eikä rypisty.
Korut, huivit ym kivoja, voi muutella asuja.
Mutta ei kaikkia samana päivänä. Valitse huivi tai kaulukoru. Kaulakoru tai näyttävä rannekoru. Isot korvikset tai pitkät helmet.
Korut, huivit ym kivoja, voi muutella asuja. Mutta ei kaikkia samana päivänä. Valitse huivi tai kaulukoru. Kaulakoru tai näyttävä rannekoru. Isot korvikset tai pitkät helmet.
Kunnon rintaliivit pelastavat paljon, vaatteet istuvat paljon paremmin.
Luonnonkiharista hiuksista: luonnonkiharat ovat siistit kiharallakin, jos on käytössä asianmukaiset hoitotuotteet ja hyvä leikkaus. Se pörröisyys tulee just siitä, että hiukset on liian kuivat.
tupakkaa,sen haju sekoitettuna parfyymiin antaa jo homssuisen vaikutuksen. Raikas olla pitää.
ja sitten niitä erivärisiä toppeja ( aina yksivärisiä), Espritin neuleita ja farkkuja, rintaliivit ja alusvaatteet on kunnolliset, samoin kengät ja laukut. Koruja en käytä lainkaan ja meikkaan vähän. Tukka on just sellainen pörröinen luonnonkihara :) mutta jotenkin en vaan kanna itseäni hyvin, pitääpä kiinnittää huomiota. Ja kiitos kaikille, suoristaja tulee ainakin ostoslistalle.
eli käytä ainakin otsalla ja poskipäillä jotain värieroja tasoittavaa
eli käytä ainakin otsalla ja poskipäillä jotain värieroja tasoittavaa
Mutta entäs kasvot ja hiukset? Eli vaikka vaatteet olisivatkin sopivat, alkaa ainakin itsellä jossain vaiheesta päivää naama kiiltää ja hiukset lätsähtävät. Lisäksi ryhti alkaa painua jotenkin, tässä varmaan auttaisi parempi kunto sekä hyvät maha/selkälihakset?
eli tyylikkään näköisillä naisilla ei tosiaan usein ole esim. paljoakaan meikkiä, eivätkä (välttämättä) ole mitenkään klassisen kauniita, mutta he kantavat itsensä jotenkin hyvin.
Mikä se heidän salaisuutensa oikein on? Itsevarmuus, joka huokuu myös ulospäin vai?
Mutta entäs kasvot ja hiukset? Eli vaikka vaatteet olisivatkin sopivat, alkaa ainakin itsellä jossain vaiheesta päivää naama kiiltää ja hiukset lätsähtävät. Lisäksi ryhti alkaa painua jotenkin, tässä varmaan auttaisi parempi kunto sekä hyvät maha/selkälihakset?
Miten siis toisilla on moitteeton meikki pitkin päivää ja siistit hiukset? Ryhtiin pitäisi alkaa vaikuttamaan jos jumppaa vatsa/selkälihakset kuntoon ja venyttelykin auttaa...mutta tota meikki/hiusjuttua, antakaa vinkkinne :)
itse olen tyylikkääksi kehuttu ja muoti- ja kauneusalalla työskennellytkin. Salaisuuteni on aina puhtaat hiukset ja naiselliset vaatteet. Tällä en tarkoita rajan-takaa-lookkia, vaan pehmeä, vyötäröltä kurottu neuletakki, mukavat suorat housut ja kireä, yksivärinen paita alla ovat kotiarkivaatteeni. Ja sirot tossut, joita ilman en osaisi kotona olla. Hiukset, pörröiset luonnonkiharat (pitkät), kesytän laittamalla vähän vahaa estämää pörröä ja sitten kiinni/auki mielen mukaan. Meikkiä laitan hieman, jos jonnekkin menen, kevyt kuulaus on tyylikästä ja raikasta. Korviin helmet/muut korut. Sormissa vain vihkisormus.