Ison, suht vähän liikkuvan naisen laihtuminen - onko 1500 kcal/vrk sopiva?
Olen hyvin ylipainoinen ja aloitan (taas) laihdutusta. Nyt olen päättänyt laskea kaloreita ihan toden teolla. En kuitenkaan halua pilata laihdutusyritystä laskemalla kalorimäärää niin alas, että koko ajan on nälkiintynyt olo. Tiedän kokemuksesta, että silloin ei kauaa jaksa noudattaa ruokavaliota! Eli onko tuo 1500 kcal/vrk liian paljon, jos en liiku kovin paljon? Kerran viikossa ehdin kuntosalille/vesijumppaan, mutta muuten liikunta jää rauhallisten kävelyjen tasolle.
Kommentit (8)
noin 500/päivä, jos siis haluaa laihtua tasaisesti ja terveellisesti. Eli ensin pitäisi arvioida päivän peruskulutus ja sen mukaan suunnitella oma syöminen. Oma peruskulutukseni on noin 2200 ja syön päivittäin noin 1400-1600 kcal, laihtuminen etenee tasaisesti eikä tarvitse nähdä nälkää. Itselläni on ollut suureksi avuksi kiloklubi, joten sinne kannattaa tutustua (on ilmainenkin nykyään).
arvioimisesta.
t.ap, joka ei nyt ehdi perehtyä kiloklubiin vaan toivoo täältä asiaan vihkiytyneiltä pika-apua...
p.s. Mihin tahtiin laihdut?
Jos sinulla on oikeasti todella paljon ylipainoa, niin se voi olla jopa liian vähän.
Esim. minä laihdutin syömällä noin 1700 kcal päivässä, mutta harrastin kyllä liikuntaa keskimäärin ehkä 200 kcal:n edestä päivässä. Toisaalta painoni oli laihdutusta aloittaessani 65 kg, joten peruskulutukseni oli selvästi pienempi kuin selvästi ylipainoisella.
Älä väheksy kävelyä liikuntana. Vaikka yksi kävelylenkki kuluttaa vain vähän, niin jos jaksat kävellä säännöllisesti, yhteisvaikutus on merkittävä.
mutta omat mittani tällä hetkellä noin 76 kg ja 175 cm ja tuo kulutus on laskettu joitain kiloja sitten. Olen itse laihtunut noin 25 kiloa viimeisen 14 kuukauden aikana, eli puolisen kiloa viikossa. Joskus vähemmän, mutta pääsääntöisesti alaspäin kuitenkin :)
Mutta edelleen suosittelen sitä kiloklubia, ei vie kauaa aikaa :) Syötä sinne omat tietosi, niin saat osviittaa sinulle sopivista kalorimääristä.
Tosi yksinkertainen käyttää, ja se näyttää heti tietosi syötettyäsi tavoite kalorimäärän sekä peruskulutukseen tarvittavat kalorimäärät ja kalorivajeen :)
Käväisin en suinkaan kiloklubin sivuilla (vielä), vaan kilolaskuri.fi -sivulla laskemassa kulutustani. Minun mitoillani sain todellakin päivän kulutukseksi 2100-2300 kcal todella kevyellä/kevyellä päiväaktiivisuudella, ja nousee siitä, jos lisää liikuntaa. Eli minun kannattaa sitten varmaan syödä 1500-1700(1800) kcal/vrk ja pitäisi laihtua. Liikuntapäivänä saanee lisätä parisataa kaloria.
t. ap (jonka BMI on vähän yli 40), joka tsemppaa nyt, kun vielä ei ole myöhäistä!
Tie on tuskainen, mutta kyllä lopputulos on sen arvoinen :D
2
Tie on tuskainen, mutta kyllä lopputulos on sen arvoinen :D 2
En anna periksi, en!
t.ap
noin 500/päivä, jos siis haluaa laihtua tasaisesti ja terveellisesti. Eli ensin pitäisi arvioida päivän peruskulutus ja sen mukaan suunnitella oma syöminen. Oma peruskulutukseni on noin 2200 ja syön päivittäin noin 1400-1600 kcal, laihtuminen etenee tasaisesti eikä tarvitse nähdä nälkää. Itselläni on ollut suureksi avuksi kiloklubi, joten sinne kannattaa tutustua (on ilmainenkin nykyään).