saako ulkomaalainen
pankista asuntolainaa? vai pitääkö olla suomenkansalainen? tietoa? entä ajokortti?
jos jollain VARMAA tietoa, niin kerro!kiitos!
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="03.02.2012 klo 16:14"]
miksi minä en saa vaikka olen yritäjä
[/quote]
pankista asuntolainaa? vai pitääkö olla suomenkansalainen? tietoa? entä ajokortti? jos jollain VARMAA tietoa, niin kerro!kiitos!
ystäväni mies on ei eu-kansalainen ja yhdessä hakivat ja saivat asuntolainan.
Ai että saako ulkomaalainen ajokortin Suomesta? Vai että lainaa saadakseen pitäisi olla ajokortti?
Mutta lainan saa jos ehdot täyttyy.
ystäväsi mies kuitenkin jollain "luvalla" suomessa? Avioliitto? onko hänellä oleskelulupa suomessa? työpaikka? vakituiset tulot? kiitos:)
eli ajokortti oli erillinen kyssäri, eli saako ajaa ajokortin suomessa vaikkei olisi oleskelulupaa?
ystäväsi mies kuitenkin jollain "luvalla" suomessa? Avioliitto? onko hänellä oleskelulupa suomessa? työpaikka? vakituiset tulot? kiitos:)
Jos olisi maassa luvattomasti, ei varmaan saa työpaikkaa, paitsi pimeesti, ja sitten vois olla vaikeee todistaa, että on tuloja, eikä varmaan saisi lainaa. En muista, että pankissa olisi passia tai oleskelulupia kyselty, työpaikka kun oli meidän tapauksessa.
Kaikista pankeista ei saa. Esim. olikohan se nyt Aktia, johon menimme varatulla ajalla lainaneuvotteluihin ja heti kättelyssä sanoivat, että yhdessä haettavan lainan molempien osapuolten täytyy olla Suomen kansalaisia. Ei ehditty edes takkeja ottaa päältä kun meidät käännytettiin pois.
Muissa pankeissa ei tätä ongelmaa ollut, ja otimme lainan loppujen lopuksi Nordeasta, jossa miehen ulkomaalaisuuteen on suhtauduttu erittäin myönteisesti (saimme mm. sujuvasti englantia puhuvan henkilökohtaisen pankkineuvojan).
Mieheni on ei-EU-kansalainen, Suomessa työhön perustuvalla oleskeluluvalla ja hänen kontollaan on lainasta leijonanosa, koska itse olen yrittäjä.
pankista asuntolainaa? vai pitääkö olla suomenkansalainen? tietoa? entä ajokortti? jos jollain VARMAA tietoa, niin kerro!kiitos!
mies on töissä täällä ja ovat naimisissa. Kyllä suomlainenkin tarvitsee tuloja että pankit myöntävät lainan. Tuskin mikään pankki antaa lainaa työttömälle...
Ei ollutkaan Aktia vaan Nooa-säästöpankki, josta ulkomaalaisille ei heru lainaa. Ovat kuulemma tehneet tällaisen ehtomuutoksen tämän vuoden alussa.
mies on töissä täällä ja ovat naimisissa. Kyllä suomlainenkin tarvitsee tuloja että pankit myöntävät lainan. Tuskin mikään pankki antaa lainaa työttömälle...
Tai laina puolison kanssa, puolisolla hyvät tulot, mitkä kattaisi koko lainan tarvittaessa. Minä esim olin kotihoidontuella, kun otettiin laina, pienemmät tulot kuin työttömällä. Ja saimme lainan, miehellä hyvät tulot. Laina kuitenkin 50/50.
kiitos kaikille vastaajille:) oliko nordeassa lainan ehtona se että miehellä työhön perustuva oleskelupa suomessa?
Siis mitä ihmettä varten joku ajaisi Suomessa ajokortin, jos ei ole oleskelulupaa Suomeen? Kolmen kuukauden turistiviisumilla Suomeen tullut tuskin ehtii siinä ajassa korttia saada saatikka tarvita.
kiitos kaikille vastaajille:) oliko nordeassa lainan ehtona se että miehellä työhön perustuva oleskelupa suomessa?
Eivät koskaan kysyneet oleskeluluvan perustetta (toki näkivät sen passista, ehkä vilkaisivat sitä samalla, tiedä häntä). Tärkeämpää kai lienee se, että miehellä oli vakituinen työpaikka ja riittävät tulot ns. meidän molempien edestä (minullakin ihan OK tulot, mutta epävakaat, joten niitä ei otettu lainalaskennassa huomioon).
t. 8
entuudestaan niin joidenkin maiden ajokortin perusteella voi saada suomalaisen ajokortin. poliisin sivuilla asiasta lisää ja maalista. Jos korttia ei ole, niin sitten autokoulua käymään. Ei tarvii olla suomenkansalainen saadakseen ajokortin, mutta joku oleskelulupa kuitenkin.
Jos ei, niin lainaa ei saa. Äläkä missään nimessä mene siinä tapauksessa ottamaan hänelle lainaa, tai sitä takaamaan.
Sori jos meni ohi aiheen, eikä liity teihin lainkaan.
miksi minä en saa vaikka olen yritäjä