Ex-mies haluaa lapsen muutamaksi tunniksi huomenna!
Lapsseni isä siis haluaa lapsemme (8kk) huomenna sukulaistapaamiseensa mukaan. Meillä on yhteishuoltajuus.. MUTTA isä ei varmasti pärjää lapsen kanssa reilua paria tuntia! Hän ei edes osaa pukea tämän päälle vaattteita. Lapsi hätääntyy jos paljon vieraita eikä isäkään niin kovin tuttu ole. Ehdotin, että voisin itse lähteä mukaan. Tai että tämä kävisi myöhemmin, kunhan on ensin harjoitellut lapsen hoitoa, koska hän ei ikinä halua käydessään vaihtaa vaippaa, syöttää tms.. Onko minun aivan pakko huomenna antaa vauva isän mukaan? Olen aivan hätääntynyt koska olen varma etteivät he pärjää. Tänäänkin suuttuessaan mies rikkoi kipsitauluni ja lähti ovet paukkuen! Voiko tälläiselle antaa lapsensa?!
Kommentit (71)
En mäkään ollut koskaan vaihtanut vaippaa tai syöttänyt vauvaa ennen kuin sain esikoisen, mutta ei se musta mitään erityisempää opettelua vaatinut kun normaali järki pelasi.
että lapsella on oikeus isänsä kanssa olla ja mennä sinne sukulaisiin eikä siinä äidillä ole mitään sanottavaa sitä vastaan mutta täytyykö se tehdä näin että ollaan täysin vieraita toisilleen ja lähdetään sitten sinne huudattamaan lasta?
Täytyy antaa tilaa ja rohkeutta sille isälle olla sen lapsen kanssa, mutta voihan sen aloittaa niin, että äiti lähtee vaikka kauppaan ja isä jää lapsen kanssa siihen heidän omaan kotiin tai lapsi lähtee isän kanssa rattailla pikku ulkoilu lenkille tmv..
Nämä nyt meni ohi aiheen -ehkä mutta en ole sitä mieltä että tässä ap tekee väärin jos lähtee mukaan ja pysyy "reunoilla" siellä sukulaisissa. Tilaa täytyy sille isälle joka tapauksessa antaa, sukulaiset on rikkaus! Ja suhdetta omaan isään ei korvaa mikään!
t.4
niin mieti kaksi kertaa onko oikea viesti sanoa hänelle, että et voi ottaa lasta kahdeksi tunniksi mukaan koska et pärjää.
"Kyllä siellä paikalla on joku NAINEN, joka osaa vaipan vaihtaa." No huh huh. Onneksi omassa lähipiirisssäni ei ole niin avuttomia miehiä, ettei sais lapselle vaippaa vaihdettua.
antaisin mukaan tarvittavat ruuat ja vaipat.
Isähän on käynyt lasta tapaamassa, ei se silloin vieras ole! Et välttämättä edes saisi yksinhuoltajuutta ilman perusteita itsellesi.
Olen ehdottanut myös sitä että hoitasi ALUKSI täällä minun ja lapsen kotona lasta, mutta tähän hän ei suostu! Kyse ei nyt ole siitä että isä haluaisi viettää lapsen kanssa aikaan vaan siiitä, että hän haluaa sukulaisilleen näyttää miten MAHTAVA ISÄ HÄN ON! Toisaalta olisi hyvä opetus isälle, kun lapsi silellä sitten huutaisi koko kaksi tuntia, kun ei ole yhtään tuttua syliä! JA TÄSTÄ VOI SYYTTÄÄ VAIN ISÄÄ ITSEÄÄN! Siinähän sitten sukulaiset näkisivät miten mies pärjää oman lapsensa kanssa! MUTTA EN HALUAISI LAPSEN KÄRSIVÄN!
Ps. 14 ei ollut ap. MUTTA TÄMÄ ON :)
Hän pärjää.
Toinen juttu on jos imetät niin sitten lasta ei voi viedä luotasi.
antaisin mukaan tarvittavat ruuat ja vaipat.
Isähän on käynyt lasta tapaamassa, ei se silloin vieras ole! Et välttämättä edes saisi yksinhuoltajuutta ilman perusteita itsellesi.
Kaipa minun on sitten annettava! Tiedän vain senkin, että seuraavaksi isä alkaa vaatia lapsen yöksi itselleen! En kestä tätä! Ihminen joka ei osaaa itsestään huolehtia saa lain mukaan huolehtia lapsestani! Jos vain saisin miehen tutkituttamaan päänsä.. Jospa hän saisi lääkkeet ja voisi taas olla oma itsensä!
AP
saa lapseni hoitoon? Siihenhän tämä menee! Onko mitään tehtävissä?
AP
saa lapseni hoitoon? Siihenhän tämä menee! Onko mitään tehtävissä?
AP
Aivan turhanaikaista kitinää. Mikä siinä on, että eronneet äidit pitävät itseään lahes jumalina? Kaiken pitäisi mennä heidän tahtonsa ja mielensä mukaan.
Jos mies haluaa nähdä lasta ruikutetaan. Kun mies ei halua nähdä lasta ruikutetaan. Mikä teille oikein käy??
Lapsi ei ole missään vaarassa ja ellei isä ole koskaan laspen kanssa ei hän voi sitä oppiakaan. Nyt suu kiinni ja annat lapselle ja isälle yhteisen sukulaispäivän.
Siis sellainen, joka on tehty lastanvalvojan luona?
Jos ei ole niin ei sun tarvitse antaa lasta miehelle vaikka kuinka pyytäisi.
Jos teillä on vaikka esim. tapaamissopimus "lapsi jokaisen parillisen viikon viikonloput pe klo 18-su klo 18 isän luona" niin annat vain silloin ja vieköön silloin lapsen sukulaisilleen näytille. Muulloin ei ole tarvetta antaa lasta.
Ja jos on mielenterveydellisiä ongelmia isällä niin vetoa niihin ja hae yksinhuoltajuus, silloin ei tarvitse antaa lasta isälle lainkaan jos ei halua.
Meillä ei ole tapaamissopimusta. No nyt isällä onkin jo taas eri tuuli kirjoitteli äsken viestiä jossa pyysi anteeksi että säikäytti lapsen. Sanoi myös ettei lapsi enää nää isäänsä! Eikö tämä jo todista epävakaan persoonallisuuden? Illalla varmasti taas eri mieltä!
Miten niin, jos äiti imettää, ei lasta voi viedä mihinkään?!?!?!?!? KOrvikepullo/äidinmaitopullo matkaan mukaan! Daaaa!!!!
Ei voi olla edes totta....
Aatelkaa nyt, jos kaikki ajattelis tolleen? Äidithän olisivat aivan täysin sidottuja vauvaansa koko imetyksen ajan!!! Ei kukaan voi oikeesti suhtautua imetykseen tolla tavalla.
Niin ihmettelen miksi teillä sitten on YHTEIShuoltajuus jos mies on sinusta vastuuton, et uskalla lapsen ISÄLLE lasta hoitoon niinkuin lapsi olisi sinulla -sitä yhteishuoltajuus kun kaiketi on???
Jos olet huolissasi lapsen isästä niin sun tarttee vissiin selvittää tilanne eikä mussuttaa täälä? Et voi puhua pahaa lapsen isästä vaan mutupohjalta, se on meinaan herjaamista ja oikeus asia.. Eli kasvappa aikuiseksi ja ota vastuu! Sanomisistasi ja tekemisistäsi.
Lasta ei voi laittaa vaaraan, mutta SINÄ et voi sanoa että mies olisi sairas. Et ole lääkäri, ja epäilen ettette edes kovin kauaa tunteneet ennen lapsen saamista joten mikä olet sanomaan että mies jotenkin "muuttunut", paitti ehkä jos SINÄ teet riitaa ja mies vastaa riitaan hajottamalla jonkun koristeen? Vai olisko sittenkin vaan pudottanut? Paha sanoa kun täälä voi lukea ainoastaan SINUN version tapahtuneesta... :(
Mitä tulee vanhemmuuteen niin olette tasavertaisia kasvattajia! Minä ainakin häpeäisin sanoa julkisesti että ÄITINÄ olen lapsilleni tärkeämpi kuin isä lapsilleen. Sanoisitko sinä niin? Kasvottomana on helppo uhota mahdottomia, sama kuten on helppo vedättää ihmisiä.
Äitinä luotan lapsieni isän -vaipanvaihto ei ole raketinkeksijän verosta puuhaa eikä sen osaaminen ole merkki miten hyvä on kasvattajana!
Ehkä sinä juuri siksi olet eronnut lapsen isästä että kyseenalaistat toiset noin kamalalla tavalla?
Itse ainakin annan isän toimia ja olla oma itsensä enkä kyttää niskan takana?
Jos mies tekisi SINULLE noin että testaa osaamisesi niin miten sinä reagoisit?
Sanoisi että vaihda nyt vaippa ja vaatteet ennenkö voit jäädä lapsen kanssa kahden niin kyllä minäkin saattaisin hajoittaa jonkun kipsiesineen.
Sinä aliarvioit ja kohtelet ihmisiä julmasti.
Onko pieneen mieleesi koskaan juolahtanut, että kaikki lapset vaan ei koskaan huoli pulloa? Ei vaikka mikä olisi. Ja kyllä, silloin äidit ovat täysin sidottuja vauvaansa niin kauan kunnes vauva saa muutakin ravintoa. Ei voi olla edes totta, että joku ajattelee näin...
Miten niin, jos äiti imettää, ei lasta voi viedä mihinkään?!?!?!?!? KOrvikepullo/äidinmaitopullo matkaan mukaan! Daaaa!!!!
Ei voi olla edes totta....
Aatelkaa nyt, jos kaikki ajattelis tolleen? Äidithän olisivat aivan täysin sidottuja vauvaansa koko imetyksen ajan!!! Ei kukaan voi oikeesti suhtautua imetykseen tolla tavalla.
No sitten antaa sosetta ja nokkamukista vettä/maitoa! Ei voi olla niin hankalaa...
oliko 29
Niin ihmettelen miksi teillä sitten on YHTEIShuoltajuus jos mies on sinusta vastuuton, et uskalla lapsen ISÄLLE lasta hoitoon niinkuin lapsi olisi sinulla -sitä yhteishuoltajuus kun kaiketi on???
Jos olet huolissasi lapsen isästä niin sun tarttee vissiin selvittää tilanne eikä mussuttaa täälä? Et voi puhua pahaa lapsen isästä vaan mutupohjalta, se on meinaan herjaamista ja oikeus asia.. Eli kasvappa aikuiseksi ja ota vastuu! Sanomisistasi ja tekemisistäsi.
Lasta ei voi laittaa vaaraan, mutta SINÄ et voi sanoa että mies olisi sairas. Et ole lääkäri, ja epäilen ettette edes kovin kauaa tunteneet ennen lapsen saamista joten mikä olet sanomaan että mies jotenkin "muuttunut", paitti ehkä jos SINÄ teet riitaa ja mies vastaa riitaan hajottamalla jonkun koristeen? Vai olisko sittenkin vaan pudottanut? Paha sanoa kun täälä voi lukea ainoastaan SINUN version tapahtuneesta... :(
Mitä tulee vanhemmuuteen niin olette tasavertaisia kasvattajia! Minä ainakin häpeäisin sanoa julkisesti että ÄITINÄ olen lapsilleni tärkeämpi kuin isä lapsilleen. Sanoisitko sinä niin? Kasvottomana on helppo uhota mahdottomia, sama kuten on helppo vedättää ihmisiä.
Äitinä luotan lapsieni isän -vaipanvaihto ei ole raketinkeksijän verosta puuhaa eikä sen osaaminen ole merkki miten hyvä on kasvattajana!
Ehkä sinä juuri siksi olet eronnut lapsen isästä että kyseenalaistat toiset noin kamalalla tavalla?
Itse ainakin annan isän toimia ja olla oma itsensä enkä kyttää niskan takana?Jos mies tekisi SINULLE noin että testaa osaamisesi niin miten sinä reagoisit?
Sanoisi että vaihda nyt vaippa ja vaatteet ennenkö voit jäädä lapsen kanssa kahden niin kyllä minäkin saattaisin hajoittaa jonkun kipsiesineen.
Sinä aliarvioit ja kohtelet ihmisiä julmasti.
No mikä on sinun konkreettinen neuvosi sitten minulle julmalle ihmiselle joka vain on huolissaan lapsensa hyvinvoinnista?
AP
antaisi.
Jos lapsi ei ole ollut kaksin isänsä kanssa, voi lapsi kokea turvattomaksi yhtäkkiä vieraan ihmisen kanssa joutuessaan outoon paikkaan.
Sanoisin isälle, että voi pikkuhiljaa alkaa harjoittelemaan lapsen kanssa olemista kaksi, mutta että kerralla ei hommaa hoideta.
Minä annan kyllä isän koskea lapseen! Pyydänkin häntä aina kylvettämään jne. lastamme, mutta isä ei halua. Isä tykkää olla lapsen kanssa leikkiä jne. mutta kun pitäisi hoitaa (vaihtaa yöpuku, kylvettää, syöttää, pukea ulkovaatteet tms) menee miehellä sormi suuhun ja hän käskee minun hoitaa. Tulen siis miehen "hyvinä" kausina oikein hyvin hänen kanssaan toimeen, mutta nämä "huonot" kaudet alkavat olla todella rankkoja minulle! Ja kun miehellä hyvä päivä ei huuda, uhkaile tms. jaksan kyllä kannustaa häntä tutustumaan lapseensa.
Lastaan katsomaankin mies useasti tulee vasta yhdeksän jälkeen illalla, mutta en ole sitä kieltänyt vaan olen pyytänyt häntä esim. nukuttamaan lapsen!