Ex-mies haluaa lapsen muutamaksi tunniksi huomenna!
Lapsseni isä siis haluaa lapsemme (8kk) huomenna sukulaistapaamiseensa mukaan. Meillä on yhteishuoltajuus.. MUTTA isä ei varmasti pärjää lapsen kanssa reilua paria tuntia! Hän ei edes osaa pukea tämän päälle vaattteita. Lapsi hätääntyy jos paljon vieraita eikä isäkään niin kovin tuttu ole. Ehdotin, että voisin itse lähteä mukaan. Tai että tämä kävisi myöhemmin, kunhan on ensin harjoitellut lapsen hoitoa, koska hän ei ikinä halua käydessään vaihtaa vaippaa, syöttää tms.. Onko minun aivan pakko huomenna antaa vauva isän mukaan? Olen aivan hätääntynyt koska olen varma etteivät he pärjää. Tänäänkin suuttuessaan mies rikkoi kipsitauluni ja lähti ovet paukkuen! Voiko tälläiselle antaa lapsensa?!
Kommentit (71)
Luota siihen mieheen. Ja sukutapaamisessa on aina apua tarjolla.
varmasti löytyy naispuoleisia ihmisiä, jotka auttavat, jos mies ei pärjää. Kyllä tuollaisissa riitatilanteissa tulee sanottua, puolin jos toisinkin, kaikenlaista mitä ei tarkoita. Ja jos/kun isä haluaa lapsen yöksi, niin suostut siihen ja nautit siitä vapaasta, minkä saat, sillä on tosiaan olemassa myös lapsen OIKEUS isäänsä.
En halua edes ajatella kuinka pikkuiseni siellä huutaa vieraiden ihmisten keskellä. Ja minä olen täällä kotona enkä voi auttaa pientä tyttöäni. Nyt jo ajatus itkettää. Olen aivan loppu tähän tappelemiseen :/
AP
tuskin tuo nyt siellä huutaa koko aikaa. Taidat olla pikkuisen ylihuolehtiva mammeli, tai sitten mustasukkainen siitä lapsestasi, jospa vauveli onkin ihan kiltisti siellä, taitaisi sinua potuttaa. Tappelemiseen tarvitaan kaksi ja tässä tapauksessa vikaa löytyy myös peilistäsi.
mutta osa siitä on kyllä äidinvaiston tuomaa ylireagointia. Mun mielestä on selvää, että mies haluaisi ottaa paikknsa isänä- viedä sukulaisiin lapsensa- sehän voi olla miehelle tärkeä paikka korjailla pileen mennyttä perhe-elämäänsä sukulaistenkin silmissä- ja m yös hänelle itselleen- ja ymmärrän että hänestä voi tuntua nöyryyttävältä että äiti on mukana varmistamassa- muka "huomaamattomana"- kuitenkin huutomerkkinä siitä että tämä isä ei lapsensa kanssa pärjää vaan täytyy sen OIKEAN ykkös-vanhemman olla siellä valvomassa hänen isyyttään. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää miehen näkökulmaa?
lapsihan ei parissa tunnissa traumoja saa eikä rikki mene- ja oppiihan äitikin vaiuvanhoidon ja luo suhteen ihan tositilanteissa, yrityksissä ja eehdyksissä sen oikean vauvan kanssa. Miksi miehellä täytyis olla joku holhooja tässä suhteessa?
Anna vauva miehelle- siinähän oppivat molemmat. Ja mieti vaikka millaisissa o0loissa lapsia tällä maapallolla selviää- se että tun vauva on 2 tuntia omien sukulaistensa luona ei ole yhtään mitään
Nuoren ikäni puolesta en kyllä sanoisi itseäni mammeliksi, mutta mitenkä vain :) Mietin vielä huomista ja kun virastot keskiviikkona aukeaa menen selvittämään miten se yksinhuoltajuuden saaminen onnistuisi...
AP
Hän on pian vaatimassa lasta yökylään jne. Ja tiedän ettei siitä tulisi mitään.
AP
mutta osa siitä on kyllä äidinvaiston tuomaa ylireagointia. Mun mielestä on selvää, että mies haluaisi ottaa paikknsa isänä- viedä sukulaisiin lapsensa- sehän voi olla miehelle tärkeä paikka korjailla pileen mennyttä perhe-elämäänsä sukulaistenkin silmissä- ja m yös hänelle itselleen- ja ymmärrän että hänestä voi tuntua nöyryyttävältä että äiti on mukana varmistamassa- muka "huomaamattomana"- kuitenkin huutomerkkinä siitä että tämä isä ei lapsensa kanssa pärjää vaan täytyy sen OIKEAN ykkös-vanhemman olla siellä valvomassa hänen isyyttään. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää miehen näkökulmaa?
lapsihan ei parissa tunnissa traumoja saa eikä rikki mene- ja oppiihan äitikin vaiuvanhoidon ja luo suhteen ihan tositilanteissa, yrityksissä ja eehdyksissä sen oikean vauvan kanssa. Miksi miehellä täytyis olla joku holhooja tässä suhteessa?Anna vauva miehelle- siinähän oppivat molemmat. Ja mieti vaikka millaisissa o0loissa lapsia tällä maapallolla selviää- se että tun vauva on 2 tuntia omien sukulaistensa luona ei ole yhtään mitään
Varsinkin kun tämä isäkin on vieras! Ja täysin epävakaa!
Niimpä! Ja sitten kun isällä taas on jotain tärkeämpää tekemistä, kuin tytär niin me vain hyväksyisimme senkin. Että isäkö saa olla isänä silloinkun haluaa ja äiti on läsnä silloinkun isää ei satu kiinnostamaan!?
AP