Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana olevilla jopa kymmenkertainen riski kuolla sikaflunssaan :(

Vierailija
22.10.2009 |

Onko se rokote nyt pakko sitten ottaa ja pyydellä vauvalta anteeksi myöhemmin mahdollisia vammoja?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmin anteeksi sairastamasi sikainfluenssan aiheuttamia vammoja.

Onko se rokote nyt pakko sitten ottaa ja pyydellä vauvalta anteeksi myöhemmin mahdollisia vammoja?

sittenhän voi vauvan kanssa pilven reunalla istuskellessa naureskella, että tänne päästiin etuajassa, kun en halunnut sitä rokotetta ottaa

jos et ota rokotetta niin sit delaat.. tosi hyvin laitettu!

Vierailija
42/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuota tautia ei ole vielä luokiteltu vaaralliseksi. Jos sen saa siihen ei kuole, jos muistatte hoitaa itseänne asianmukaisesti niin kuin ihan minkä tahansa flunssan."

Mitä ihmettä??! etkö ole yhtään seurannut asioita.. Ehkä valtaväestöstä tauti ei poikkea juurikaan tavallisesta kausi-influenssasta, mutta kyllä on riskiryhmille merkittävä.

Ja todella naurettavaa, et täällä on näitä "ei siihen kuole" ja minä en "ainakaan aio kuolla" -kommentteja. Kuulkaas, ei se ole kenenkään oma valinta. Ei toi ole pelkällä tahdonvoimalla ja levolla välttämättä hoidettavissa. Ottakaa selvää asioista. Riskit on suuret. En suosittele suhtautumaan välinpitämättömästi.

hehe porukka puhuu :D tyyliin jos et ota rokotetta kuolet varmasti :DD

täällä on just näitä!

Etkä sä osaa lukea? Tossa mistään varmasta kuolemasta puhuta. Riskeistä ja niiden vähättelystä kylläkin ;)

"Ja todella naurettavaa, et täällä on näitä "ei siihen kuole" ja minä en "ainakaan aio kuolla" -kommentteja. Kuulkaas, ei se ole kenenkään oma valinta."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etkä sä osaa lukea? Tossa mistään varmasta kuolemasta puhuta. Riskeistä ja niiden vähättelystä kylläkin ;)"

Vierailija
44/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on just näitä!

Etkä sä osaa lukea? Tossa mistään varmasta kuolemasta puhuta. Riskeistä ja niiden vähättelystä kylläkin ;)

osaan lukea

"Ja todella naurettavaa, et täällä on näitä "ei siihen kuole" ja minä en "ainakaan aio kuolla" -kommentteja. Kuulkaas, ei se ole kenenkään oma valinta."

No mä olen tosta sun lukutaidosta vähän eri mieltä ;)

Vierailija
45/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää kun on näitä pilkun viilaajia!

"Etkä sä osaa lukea? Tossa mistään varmasta kuolemasta puhuta. Riskeistä ja niiden vähättelystä kylläkin ;)"

Tynnyrissä kasvanut "influenssa = normi flunssa" vouhottaja is back! Yeah! ;)

Vierailija
46/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä on just näitä!

osaan lukea

No mä olen tosta sun lukutaidosta vähän eri mieltä ;)

voi hihihihhiiii! ;)

hauska juttu ku en osaa lukea näitä tai pääse sun pääkoppas sisään...

voi hihihi..

ihme akka :D

Vierailija
47/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hihihihhiiii! ;)

voi hihihi..

miks sä mun pääkoppaan haluaisit? ihme tyyppi! :D

Vierailija
48/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hihihihhiiii! ;)

voi hihihi..

miks sä mun pääkoppaan haluaisit? ihme tyyppi! :D

että pitäs varmaan sinne päästä et älyäisi sitten jotain ku en osaa lukeakkaan..

että hihi vaan sulle ;)

Vierailija
49/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokottaa itteni sitten kun joku raskaana oleva oikeesti kuolee ja voidaan todeta hän on ollut perusterve ja kuolema on yksinomaan vaina ja ainoastaan sikaflunssan tekosia...

Vierailija
50/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokottaa itteni sitten kun joku raskaana oleva oikeesti kuolee ja voidaan todeta hän on ollut perusterve ja kuolema on yksinomaan vaina ja ainoastaan sikaflunssan tekosia...

Vierailija
51/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voin rokottaa itteni sitten kun joku raskaana oleva oikeesti kuolee ja voidaan todeta hän on ollut perusterve ja kuolema on yksinomaan vaina ja ainoastaan sikaflunssan tekosia...

Siis näinhän on jo tapahtunut Euroopassa. Voipi olla myöhäistä tuossa kohtaa.

Vierailija
52/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Raskaana+ollut+nainen+kuoli+sikainf…

Raskaana ollut nainen kuoli sikainfluenssaan Espanjassa

30.6.2009 10:00 | Päivitetty: 30.6.2009 10:53

A A

REUTERS–AP–HS

Madrid. 20-vuotias sikainfluenssaan sairastunut nainen kuoli tiistaina Espanjassa joitakin tunteja sen jälkeen, kun hänen vauvansa pelastettiin keisarinleikkauksella. Espanjan terveysministeriö on vahvistanut tiedon. Nainen on maan ensimmäinen sikainfluenssan kuolonuhri.

Marokkolainen nainen sairasti astmaa, ja kuolinsyyksi kerrottiin sikainfluenssan aiheuttama hengitystiesairaus.

Nainen oli 28. viikolla raskaana. Lääkärit päätyivät aloittamaan keisarinleikkauksen, kun tietoon tuli, että äidin tila saattaisi heikentyä ja ennenaikainen synnytys käynnistyä. Ministeriön mukaan lapsi on terve.

Espanjassa on vahvistettu 717 sikainfluenssatartuntaa. Määrä on noussut viime päivinä roimasti, sillä perjantaina tapauksia raportoitiin olleen 541.

Vierailija
53/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2009/10/975…

Raskaana ollut teini kuoli sikainfluenssaan

15.10.2009 18:08

Kuva: Hannes Markovsky / EPA

Raskaana ollut 17-vuotias tyttö on kuollut H1N1-viruksen aiheuttamaan sikainfluenssaan Skotlannissa. Myös tytön syntymätön vauva menehtyi, kirjoittaa The Guardian verkkosivuillaan.

Tyttö menehtyi skotlantilaisessa sairaalassa eilen, mutta sairaala ei ole julkaissut tarkempia tietoja tapauksesta tytön omaisten toiveesta.

Skotlannissa on kuollut sikainfluenssaan kahden päivän sisällä neljä ihmistä, kaikkiaan H1N1-viruksen uhreja on Skotlannissa 15.

Myös Walesissa on ollut lyhyen ajan sisällä poikkeuksellisen paljon sikainfluenssakuolemia. The Guardianin mukaan sairaus on vaatinut Walesissa viimeisen 24 tunnin aikana kolmen ihmisen hengen, myös heidän joukossaan oli raskaana ollut nainen.

Iso-Britanniassa aloitetaan riskiryhmien rokotukset sikainfluenssaa vastaan ensi viikolla.

(MTV3)

Vierailija
54/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kestää 2 viikkoa ennekuin rokotuksen antama suoja on kunnolla päällä, vähän tuli kiire.

Vierailija
55/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article334295.ece?s=l&wtm=mediuu…

H1N1

Erpo Pakkala, 6.10.2009, 9:34

28 raskaana olevaa kuollut sikainfluenssaan USA:ssa

Yhdysvalloissa on kuollut jo 28 raskaana olevaa naista H1N1-viruksen aiheuttamaan sikainfluenssaan, kertoo WebMd. He kuuluvat yhteensä sadan raskaana olevan naisen ryhmään, jotka ovat olleet sairaalahoidossa sikainfluenssan takia, joten kuolleisuusluku on hyvin suuri.

Tapaukset ovat nostaneet Yhdysvaltain tautivirasto CDC:n ja paikalliset lääkärit varpailleen.

CDC ei ole aiemmin kartoittanut influenssan ja sikainfluenssan vaikutusta raskaana olevien naisten kuolleisuuteen, vaikka influenssan sairastamisen tiedetäänkin olevan riski sekä äidille että sikiölle. CDC:n mukaan nyt näyttää siltä, että sikainfluenssa on kausi-influenssaa vaarallisempi.

CDC kuitenkin muistuttaa, että influenssalääke oseltamiviiri on turvallinen ja tehokas myös raskaana olevilla ja että sitä pitäisi antaa heti influenssaoireiden ilmestyttyä.

Myös piikitettävät rokotteet ovat CDC:n mukaan turvallisia raskaan oleville.

Vierailija
56/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä on kaksi uutista??!! mitäs sitten?

huolestuisin jos lukee että jokatoinen raskaana oleva kuolee tai joka viides niin silloin voisin jo säikähtää.. mutta nämä muutamat niistä kaikista sairastuneista ei saa minua ajattelemaan toisin

Vierailija
57/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka raskaana.. sanokaa se luku monta ei raskaana olevaa on kuollut? ja moni ihminen on sairastunut tähän? siitä katsotaan sitten että miten asiat on

Vierailija
58/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolestuisin jos lukee että jokatoinen raskaana oleva kuolee tai joka viides niin silloin voisin jo säikähtää.. mutta nämä muutamat niistä kaikista sairastuneista ei saa minua ajattelemaan toisin

"Pandemia-aallon aikana kesällä 2009 Yhdysvalloissa pandemiaviruksen aiheuttaman kuoleman uhreista 6% oli raskaana. Koska väestöstä vain noin1 % on raskaana, kuolleiden joukossa raskaana olevat olivat yliedustettuina. Tästä laskettuna raskaana olevien riski kuolla tautiin oli siellä moninkertainen muuhun väestöön nähden."

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…

Vierailija
59/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pandemia-aallon aikana kesällä 2009 Yhdysvalloissa pandemiaviruksen aiheuttaman kuoleman uhreista 6% oli raskaana. Koska väestöstä vain noin1 % on raskaana, kuolleiden joukossa raskaana olevat olivat yliedustettuina. Tästä laskettuna raskaana olevien riski kuolla tautiin oli siellä moninkertainen muuhun väestöön nähden."

<a href="http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…" alt="http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…">http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/p…;

ei tarkoita että ottaisin rokotetta josta lapselle voi tulla jotain haittaa muutaman vuoden päästä.

Vierailija
60/64 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo.. no mitäpä sitten? ei tarkoita että ottaisin rokotetta josta lapselle voi tulla jotain haittaa muutaman vuoden päästä.

Onnea matkaan!