Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö kovin outona 40-v pikkulapsen äitiä?

Vierailija
21.10.2009 |

Minun on ollut vaikea tutustua muihin äiteihin kirkon kerhoissa tai puistossa ja olen miettinyt, johtuukohan se iästäni vai olenko muuten vaan tylsä tyyppi tai epäkiinnostavaa seuraa.

Mitä te "keskimääräisessä iässä" n. 20-34 -v. vauvan saaneet ajattelette - onko merkitystä äitikaverien iällä? Olen kyllä yrittänyt ryhtyä muiden äitien kanssa juttusille, mutta ei mun kanssa kukaan koskaan halua tehdä puistotreffejä.

Asia ei ole mulle elämän ja kuoleman kysymys. Mulla on toki ikäisiäni ystäviä, mutta olisi kiva saada 1-vuotiaalle samanikäisiä kavereita.

(Niin, nyt varmaan joku vetoaa siihen, että lapset pitäis saada nuorempana, mutta aina se ei käytännön syistä onnistu, vaikka halua olisi.)

Rehellisiä vastauksia odotellen :)

Yksinäinen äiti -68

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan onnellinen pian 41vuotias pienen vauvan äiti.

Onnellinen vauvastani ja siitä että tunnen muitakin

saman ikäisiä pienten lasten(vauvojen)äitejä.

Kaveripiiriini kuuluu myös noita nuoria äitejä ja ovat hienosti

suhtautuneet minun äiteyteeni.

Kulje vaan rinta koholla ja nauti vauvastasi.

Vierailija
22/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ennemmin 30-34, jote et sinä kauheen kaukana siitä ole :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla kohdallani olivat

1. oikean miehen löytyminen vasta kolmevitosena

2. muutaman vuoden kestänyt vauvan yritys

terv. AP

ps. Huh, mummoksi kukaan ei ole mua ainakaan ääneen epäillyt.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että 40-vuotias on vanha pikkulapsen äiti. Ja voin ihmetellä sitä vähän itsekseni ja ajatella että kyseessä onkin mummo. Itse olen vajaa 30-vuotias 1-vuotiaan äiti ja helpommin äitiystävät ovat suunnilleen saman ikäisiä. Mitä ovat ne käytännön syyt miksi lasten hankinta onnistuu vasta 39-vuotiaana? Ihan mielenkiinnosta. Mutta kuten edellinenkin vastaus jo laittoi, niin henkilökemioistahan se on kiinni.

Vierailija
24/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäväkseni en tunne muita nelikymppisiä 1-vuotiaan äitejä. AP

Vaan onnellinen pian 41vuotias pienen vauvan äiti. Onnellinen vauvastani ja siitä että tunnen muitakin saman ikäisiä pienten lasten(vauvojen)äitejä. Kaveripiiriini kuuluu myös noita nuoria äitejä ja ovat hienosti suhtautuneet minun äiteyteeni. Kulje vaan rinta koholla ja nauti vauvastasi.

Vierailija
25/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun opiskelen nyt nelikymppisenä parikymppisten joukossa. Välillä pelottaa, että mitähän ne musta äitinsä ikäisestä tädistä ajattelevat oikeasti... Ei vaan tosi hyvi tulee juttuun, kunhan ei itse asennoidu vanhemmaksi ja "viisaammaksi". Ap, sinne vaan sekaan. Ei se biologinen ikä ole kovinkaan erottava tekijä, jos muuten on hyvä tyyppi. Minä ainakin välillä ihan unohda olevani näin paljon vanhempi. t vm -65

Vierailija
26/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on kans pari vuotiaat kaksoset.

Mene reippaasti mukaan vauvajumppaan ja avoimeen päiväkotiin jossa on muita samanikäisten nuoria. Kyllä niihin tutustuu samalla tavalla. Ikä ei tosiaankaan ole kärkeä vaan kuten joku jo totesi henkilökemiat.

Vierailija
27/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi ihanaa jos mulla olisi 40v äitiystävä. Mua taas katsotaan kieroon nuoren ikäni takia. Olisi ihana jakaa kokemuksia ja muuta eri ikäisen äidin kanssa.

Vierailija
28/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 16, eikä mulla ole ollut vaikeuksia tutustua lähipuiston äiteihin. En usko että sinullakaan on iästä kiinni. Itse tunnen kyllä muitakin ikäisiäni pienten äitejä enkä ole ajatellut että tässä ollaan jotain poikkeuksia tai kummajaisia.

Vierailija
29/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iällä ei minusta ole väliä. Aika tavallista lähipiirissä, että lapsia saadaan vasta lähempänä 40v. Aina ei oikeaa kumppaniakaan löydy nuorena, jonka kanssa voisi harkita perhe-elämää.. Kaikkea hyvää sinulle! t. toinen vuosimallia -68

ps. luulenpa, että kun 1-vuotiaasi hieman vielä kasvaa, hän hankkii itse itselleen samanikäistä seuraa ja siinä tutustut sinäkin muihin.

Vierailija
30/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi ihanaa jos mulla olisi 40v äitiystävä. Mua taas katsotaan kieroon nuoren ikäni takia. Olisi ihana jakaa kokemuksia ja muuta eri ikäisen äidin kanssa.

Vierailija
31/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja itselläni on kahden jo miltei aikuisen lapsen lisäksi kolme pientä, 4½v, 3v2kk ja 1v7kk ja olen niin onnellinen näistä pienimmäisistä

Vierailija
32/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulenpa, että kun 1-vuotiaasi hieman vielä kasvaa, hän hankkii itse itselleen samanikäistä seuraa ja siinä tutustut sinäkin muihin.

[/quote]

Vierailija
33/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kahden melkein aikuisen lapsen lisäksi minulla on kolme pientä palleroa, 4½v, 3v2kk ja 1v7kk ja olen niin onnellinen näistä pienimmäisistä

Vierailija
34/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti minä en ainakaan ole mummu vielä 10 vuoden päästä! :D

Täytän 30 ja pienien lapsien äiti. Olisi ihan kamalaa alkaa jonkun nippanappa teini-ikäsen lapseni jälkipolvelle mummoksi!

Minusta 40 on ihan hyvä aika olla pienelle vanhemmaksi. Kattokaas ei kaikki ole rapakuntosia reppanoita parikymppisenä, joitten elämään kuulu rööki ja miettiä missä väreissä lapset puetaan jos nyt ulos päästään.. ;)

Vierailija
35/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jättää loput viestistä pois, olen jo kaksi kertaa kirjoittanut pidemmän viestin, mutta pari riviä vain tulee perille jostain syystä.

Vierailija
36/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itsekin olen sellainen ja minua VÄSYTTÄÄ!

Vierailija
37/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseen ikäeroa 2v9kk, Perheessämme on näiden kahden nuorimman lisäksi vanhempia lapsia, esikoinen oli 17v nuorimman syntyessä.

Mitään tutustumisongelmia ei ole ollut, jotenkin on siinä usean lapsen äitinä lähellä ollut nuorempia ja vanhempia.

Kun nuorin aloitti koulun, olin silloin 46-vuotias. Opettajakaverini sai vauvan minua vuotta vanhempana, meillä oli paljonkin yhteistä.

Koulun aloitti samanaikaisesti muitakin jo iäkkäämmän äidin lapsia, siinä me olimme nuoret ja "ei niin nuoret" vanhemmat lapsinemme.

Kun nuorin oli esikouluikäinen, hänestä tuli täti ja minusta mummi. Ihan mukavaa, niinhän ne lapset kasvavat ja perustavat omia perheitään.

Vanhimmalla tyttärelläni oli koulun ala-asteelta asti pari tosi hyvää ystävää, myöhemmin koulunvaihdossa tuli lisää kavereita. Mutta tuo yksi ala-asteelta saakka ollut hyvä ystävä alkoi viihtyä kanssani vaikka tytär oli muualla, tämä nuori tuli meille esim. nokkahuilun kanssa ja laulatti nuorimpia lapsia, vietti aikaa meillä ja oli miehelle ja minulle kuskinakin saadessaan kortin.

Jossain vaiheessa hänestäkin tuli äiti ja meillä on ollut kiinteä ystävyyssuhde edelleen, lapsia jo kolme hänelläkin.

Vierailija
38/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä sitä mieltä, että 40-vuotias on vanha pikkulapsen äiti. Ja voin ihmetellä sitä vähän itsekseni ja ajatella että kyseessä onkin mummo. Itse olen vajaa 30-vuotias 1-vuotiaan äiti ja helpommin äitiystävät ovat suunnilleen saman ikäisiä. Mitä ovat ne käytännön syyt miksi lasten hankinta onnistuu vasta 39-vuotiaana? Ihan mielenkiinnosta. Mutta kuten edellinenkin vastaus jo laittoi, niin henkilökemioistahan se on kiinni.

Mä oli 26 kun aloin haluta lasta ja täytin 30 kun lapsen sain, 4 hiton pitkää vuotta meni :( Että en lähtis keulimaan noin kuin sinä. Toinen lapseni tulikin sitten ihan eka yrittämällä :) Heh! 33 vuotiaana mulla oli siis 2 lasta. Nyt olen 40 vuotias 10 ja 7 vuotiaan koululaisen äiti, olenko heidän mummonsa sinun mielestäsi?

Vierailija
39/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole luultu nyt 7v tyttäreni mummoksi vaikka olen jo 49v! Olen nuoren ja nuorekkaan näköinen enkä edes vanhin äiti tyttäreni luokalla. Ja lapsikin on ihan vapaaehtoisesti hankittu 42v kun ei aiemmin tullut. 3 muuta saatu 21-30v.

Vierailija
40/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti kuullut lapsettomuudesta, sen hoidosta jne. Kaikilla ne lapset ei vaan onnistu syysta tai toisesta samassa iassa kuin nakojaan sinulta.

Olen vm 67 ja lapset 1v ja 3v, enka paivaakaan ole harmitellut, etta olen nain "vanha" ;-), se on kiinni siita korvien valisesta tilasta, ei biologisesta iasta.

Aloittajalle, sekaan vaan!