Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö kovin outona 40-v pikkulapsen äitiä?

Vierailija
21.10.2009 |

Minun on ollut vaikea tutustua muihin äiteihin kirkon kerhoissa tai puistossa ja olen miettinyt, johtuukohan se iästäni vai olenko muuten vaan tylsä tyyppi tai epäkiinnostavaa seuraa.

Mitä te "keskimääräisessä iässä" n. 20-34 -v. vauvan saaneet ajattelette - onko merkitystä äitikaverien iällä? Olen kyllä yrittänyt ryhtyä muiden äitien kanssa juttusille, mutta ei mun kanssa kukaan koskaan halua tehdä puistotreffejä.

Asia ei ole mulle elämän ja kuoleman kysymys. Mulla on toki ikäisiäni ystäviä, mutta olisi kiva saada 1-vuotiaalle samanikäisiä kavereita.

(Niin, nyt varmaan joku vetoaa siihen, että lapset pitäis saada nuorempana, mutta aina se ei käytännön syistä onnistu, vaikka halua olisi.)

Rehellisiä vastauksia odotellen :)

Yksinäinen äiti -68

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anna mennä mukaan vain

Vierailija
42/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen vm -67 ja 6-vuotiaan tytön äiti.

Syy näin "vanhana" lapsen saamiseen oli mm.5-vuoden lapsetomuushoidot.

Jos vain oisin ilman hoitoja tillut raskaaksi olisi lapsia kenties enemmän ja olisin saanut ne nuorempana,mut aina ei käy niin.

Olen nyt ihan tyytväinen eskarilaisen äiti,mut ei mullla kyl ole puistoissa ja kerhoissa ollu mitään vaikeuksia tutustua joskus jopa yli 10 vuotta nuorempiin äiteihin.

Rohkeasti vain juttelemaan. Älä korosta ikääsi,vaan menen ihan tavallisesti juttelemaan lapsista yms.

Näin minä tutustuin vieraisiin ihmisiin puistoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon nuorempaakin äitiä voidaan luulla mummoksi, jos sattuu näyttämään ikäistään vanhemmalta. Ja nykyään lapset saadaan vanhempana kuin ennen. Vielä 30 vuotta sitten olisit ehkä ollut "outo". Oma äitini sai minut 33-vuotiaana, mikä olisi nykyään aika normaali ikä tulla äidiksi. Kaverinieni vanhemmat olivat paljon nuorempia kuin omani, joten he tuntuivat muihin verrattuna vanhoilta. Kun olin jotain 11-12-vuotias, niin kerran yksi tuntematon mies tuli juttelemaan että onkos mummo lähtenyt lasta saattamaan (olin menossa bussilla johonkin ja äiti lähtenyt saattamaan pysäkille). Äitiäni tuo taisi vähän ärsyttää, mutta hän taisi olla ikäistään vanhemman näköinen.

Vierailija
44/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkulapsen äiti enkä pidä outona 40v pikkulasten äitejä. Ehkä niistä kuitenkin ennakkoluuloisesti ajattelee, että ovat kokeneita lastenhoitajia vaikka olisivatkin vasta ensimmäisen saaneet. Niin ehkä sitä suhtautuu vähän erilailla.

Rohkeasti vain sekaan! Ei iällä ole merkitystä!

Vierailija
45/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä Helsingissä tuntuu siltä, että leikkipuistoissa ei juuri alle 30-vuotiaita käy.

Joku nuori äiti valittikin täällä sitä, että leikkipuistossa kukaan ei puhu.

Minusta useimmat ihmiset kyllä juttelevat toisilleen leikkipaikoilla ja saahan siinä sovittua sitten leikkitreffejäkin.

Vierailija
46/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omassakin mammapiirissä ikähaaru on ollut n. 20-40 ja ylikin.. mutta vanhin ensiäiti on ollut 40v.

mä oon sitä mieltä et paljon riippuu luonteesta, ei niinkään iästä...

Vierailija
47/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen 40 v ja odotan vauvaa. Isosiskot jo 15v ja 7 v.

Vm. -68 minäkin

Vierailija
48/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikäiseni ystävät ovat kovasti vauvakuumeessa ja osa raskaana, joten ei nelikymppinen pienen lapsen äiti ainakaan täällä ole harvinaisuus.

Vierailija
49/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n lapsi on vähän isompi, siinä 3-vuotias, ja alkaa itse ottaa kontaktia toisiin lapsiin. Ei yksivuotias vielä tarvitse mitään kavereita, ei sen ikäiset osaa vielä leikkiä keskenään.

Vierailija
50/53 |
22.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa leikkipuistoikäisten lasten äideistä näyttää n. kolmekymppisiltä ja vähän vanhemmilta. Jos rehellisiä ollaan, niin muutaman kerran olen miettinyt, että onko kyseessä äiti vai mummo. No, kuuntelemalla lapsen puhetta se selviää, kutsuuko lapsi naista mummoksi vai äidiksi.

Ainakin täällä Helsingissä tuntuu siltä, että leikkipuistoissa ei juuri alle 30-vuotiaita käy.

Vierailija
51/53 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen kerhosta, minullakin saattaa olla vaikeuksia tutustumisen kanssa. Maalla kun asun ei oikeastaan puistoelämä edes ole tuttua. Joskus käymme kyllä kaupungissa puistoilemassa, mutta meillä ei myös tällä hetkellä puistureissuille äit-lapsi seuraa. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä ja mennään yhdessä retkeilemään? soffei@luukku.com

Vierailija
52/53 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laajalla ikäskaalalla äitikavereita, yksi parhaista on 40+ kolmen pienen äiti, itse olen 31-v kolmen äiti.

Eli mua ei ainakaan haittaa äitikaverin ikä, tärkeämpää on miten muuten asiat natsaa yhteen.

Vierailija
53/53 |
07.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras äitikaverin äitiysloman aikaan oli 28 v