Onko kauhea ekologinen synti jos vaihtaa sohvan 10 vuoden jälkeen?
Sohvan kangas on jonkin verran kulunut ja parista kohtaa vähän revennyt, mutta muuten sohva on ihan kunnossa, rungoltaan hyvä. Olen vain kyllästynyt väriin. Päällystäminen taitaa olla yhtä kallista kuin uusi sohva. Kehtaako kuitenkaan vaihtaa, kun kaatopaikat täyttyy ihmisten vanhoista huonekaluista?
Kommentit (8)
No mä kyllä nimenomaan verhoiluttaisin uusiksi, mutta se nyt on vain mun mielipide.
En pidä huonekalujen kertakäyttökulttuurista.
Kyllä se uuden kodin löytää jostain opiskelijakämpästä tms.
Muakin harmittaa huonekalujen kertakäyttökulttuuri, mutta halvat huonekalut ja kallis verhoilutyö eivät tue tätä ajattelua...
hyvällä omalla tunnolla. Entinen sohva lahjoituksena jonnekin kirpparille, tulevat mielellään hakemaan. Sitä en ymmärrä, jos kahden vuoden välein vaihtaa, mutta 5-10 vuotta on sopiva väli. Toisaalta, mitäpä se mulle kuuluu, kuinka usein vaihtaa jos kerta on varaa siihen. Itselläni ei ole - enkä kaipaakaan, vaihtoa nimittäin.
kannattaa verhoiluttaa. Siitä tulee parempi kuin uuden halpasohvan ostamalla saisitte. 10 kertänyt runko on laadukas, halpissohva lysähtää jo parissa vuodessa.
Jos myös tyynyt ja pehmusteet ovat hyvässä kunnossa, se on muuten aika helppo verhoilla itsekin. Ammattiverhoilijaa tarvitaan lähinnä silloin kun myös jousille ja pehmusteille on tehtävä jotain.
ei tulisi huono omatunto, jos sohva on palvellut sen 10 vuotta, mutta 5 vuoden jälkeen kyllä tulisi. Kun viet vanhan sohvan kierrätykseen niin sehän on ihan ok, vai mitä?
Olin ihan että huhhuh, kun ystäväni sanoi ostaneensa uuden sohvansa "ihan Maskusta vaan, kun tämä on tällainen väliaikainen juttu, sit viiden vuoden päästä uudet". Itse ostan huonekaluni sillä mentaliteetilla, että kestävät toivottavasti lapsellenikin. Uusin sitten sisustusta esim. verhoilla ja sohvatyynyillä jos on tarvis.
sohvasi vaihdat uuteen. Kaikkea sitä ihmiset miettivätkin.
parin vuoden välein..
Tosin olemme sitten antaneet vanhat kiertoon..