Oletteko huomanneet saman? (palstan rasismista)
Täällä on yleensä todella rasistisia kirjoituksia keskellä päivää, sekä sitten yöllä pikkutunteina. Yhdistävä tekijä on myös huono oikeinkirjoitus.
Kouluttautumattomat työttömät siis ilmeisesti päivällä melskaavat, sekä yöllä, kun kotiutuvat lähipubista. Pata kattilaa soimaa...
Kommentit (59)
täytyy kirjakielellä!? en ole missään kohdassa maininnut että minun mielestäni on vaan kahdenlaisia ulkomaalaisia!!
vitsi tää ap ja jotkut muut on vaan niin tyhmiä..
äo 0!
minä viisaampana vetäydyn kerta eihän tänne voi kirjoittaa mistään kun kysellään miljoona kertaa samat asiat uudestaan ja uudestaan eikä silti mene jakeluun!
itse sanoit miksi vastailen, sanoin etten vastaile ja niin väitit itsekin äskeisessä että jätän vastaamatta...?
ja kyllä vievät suomalaisten työpaikat nokan edestä.
tästä olen sinulle sanonut jo muutamia kertoja, mutta ehkä olet niin vajaa ettet ehkä tuota tajunnut aikaisemmin.
miksi tästäkin tulee sinulle jankuttaa vaikka kertonut monta kertaa täällä tästä!
etkö ymmärrä suomea?!Sinun mielestasi on vain kahdenlaisia ulkomaalaisia. Ahlyja ravintoloineen ja sossupummeja. Eli kumpikaan naista ei siis vie suomalaisten tyopaikkoja, koska toinen ryhma on luonut tyopaikkansa itse, ja toinen ei kay tyossa.
täytyy kirjakielellä!? en ole missään kohdassa maininnut että minun mielestäni on vaan kahdenlaisia ulkomaalaisia!!
vitsi tää ap ja jotkut muut on vaan niin tyhmiä..
äo 0!
minä viisaampana vetäydyn kerta eihän tänne voi kirjoittaa mistään kun kysellään miljoona kertaa samat asiat uudestaan ja uudestaan eikä silti mene jakeluun!itse sanoit miksi vastailen, sanoin etten vastaile ja niin väitit itsekin äskeisessä että jätän vastaamatta...?
ja kyllä vievät suomalaisten työpaikat nokan edestä.
tästä olen sinulle sanonut jo muutamia kertoja, mutta ehkä olet niin vajaa ettet ehkä tuota tajunnut aikaisemmin.
miksi tästäkin tulee sinulle jankuttaa vaikka kertonut monta kertaa täällä tästä!
etkö ymmärrä suomea?!Sinun mielestasi on vain kahdenlaisia ulkomaalaisia. Ahlyja ravintoloineen ja sossupummeja. Eli kumpikaan naista ei siis vie suomalaisten tyopaikkoja, koska toinen ryhma on luonut tyopaikkansa itse, ja toinen ei kay tyossa.
etta vihaat neekereita. Sitten tuli ilmi, etta tahan ryhmaan kuuluvat myos "ahlyt"... joten kaytan siis sanaa tummaihoinen ulkomaalainen. Vaitit, etta vievat suomalaisten tyopaikat ja siksi heita saa puukottaa, ja heidan paalleen saa yrittaa ajaa autolla. Ei valia ovatko he taalla lomalla vai asuvatko, kunhan vain omaavat tumman ihonvarin.
ja argumentointisi on muutenkin vailla mitään logiikkaa. Kuka esim. tässä keskustelussa on sanonut, että muut kuin valkoihoiset eivät voisi olla rasisteja?
Ymmärrätkö sinä mitä rasismi on? ap
Ymmärrätkö sä sarkasmia? Toisaalta sä voisit myös mennä kysymään tummaihoisilta tietävätkö ne mitä tarkoittaa rasisti tai rasismi? Mä en nimittäin tiennyt olevani rasisti, ennenkuin eräs pikkupoika sen mulle kertoi sen jälkeen kun olin häntä pyytänyt pyyhkimään räkänsä hissin nappuloista. Eli olen nyt rasisti!?
Tietysti pitää aina muistaa että eihän noita tummaihoisia saa mistään moittia, ne saa huudella ja haukkua rasisteiksi vaikka itse presidenttiä. Mutta pitää ymmärtää ne on kokenut niin paljon kaikkea paskaa.
Ymmärrätkö sinä mitä rasismi on?
ap
joka mm. kieltää ihonväriin ja etniseen taustaan perustuvan syrjimisen sekä tiettyyn kansanryhmään kohdistuvan vainon ja kiihottamisen. Muuten sinun mielipiteesi toki ovat sinun niin kauan kuin osaat käyttäytyä asiallisesti.
Ymmärrätkö sä sarkasmia?
Toisaalta sä voisit myös mennä kysymään tummaihoisilta tietävätkö ne mitä tarkoittaa rasisti tai rasismi?
Mä en nimittäin tiennyt olevani rasisti, ennenkuin eräs pikkupoika sen mulle kertoi sen jälkeen kun olin häntä pyytänyt pyyhkimään räkänsä hissin nappuloista. Eli olen nyt rasisti!?
kun valkolaisen pitää tulla moittimaan valkolaisia rasismista. Eikö se ole yks v**** hailee, mitä noista eri värisistä ajattelee, samalla tavalla nekin haukkuu meitä valkolaisia. Eikö se muka sitten olekaan enää rasismia? Tätä menoa Suomi hukkuu pakolaisiin ja eri uskoiset valtaavat kirkkomme. Sitäkö ap oikeasti tahdot? Hävettää tuommoisen itseään jotenkin parempana pitävän korkeasti koulutetun puolesta! Oletko muka oikeasti suomalainen vai joku puoliruotsalainen?
Ymmärrätkö sä sarkasmia?
Toisaalta sä voisit myös mennä kysymään tummaihoisilta tietävätkö ne mitä tarkoittaa rasisti tai rasismi?
Mä en nimittäin tiennyt olevani rasisti, ennenkuin eräs pikkupoika sen mulle kertoi sen jälkeen kun olin häntä pyytänyt pyyhkimään räkänsä hissin nappuloista. Eli olen nyt rasisti!?
Mutta kirjoituksessasi ei kyllä ollut sarkasmia. Minun ei tarvitse kysyä tummaihoisilta mitä rasismi on, olen itse tummaihoinen, suomalainen, työssäkäyvä ihminen. En ymmärrä miksi minun pitäisi muuttaa Afrikkaan vain ihonvärini vuoksi.
Uskotko sinä kaiken, mitä pikkulapset sanovat? Ei, et ole sasisti, jos pyysit lasta pyyhkimään räkänsä hissin nappulasta. Tiesit tuon varmaan itsekin, toivottavasti.
ap
ja argumentointisi on muutenkin vailla mitään logiikkaa. Kuka esim. tässä keskustelussa on sanonut, että muut kuin valkoihoiset eivät voisi olla rasisteja?
Ymmärrätkö sä sarkasmia? Toisaalta sä voisit myös mennä kysymään tummaihoisilta tietävätkö ne mitä tarkoittaa rasisti tai rasismi? Mä en nimittäin tiennyt olevani rasisti, ennenkuin eräs pikkupoika sen mulle kertoi sen jälkeen kun olin häntä pyytänyt pyyhkimään räkänsä hissin nappuloista. Eli olen nyt rasisti!?
kun valkolaisen pitää tulla moittimaan valkolaisia rasismista. Eikö se ole yks v**** hailee, mitä noista eri värisistä ajattelee, samalla tavalla nekin haukkuu meitä valkolaisia. Eikö se muka sitten olekaan enää rasismia? Tätä menoa Suomi hukkuu pakolaisiin ja eri uskoiset valtaavat kirkkomme. Sitäkö ap oikeasti tahdot? Hävettää tuommoisen itseään jotenkin parempana pitävän korkeasti koulutetun puolesta! Oletko muka oikeasti suomalainen vai joku puoliruotsalainen?
tummaihoinen suomalainen. Enkä ole ketään haukkunut. En halua Suomeen hallitsematonta pakolaisvirtaa, mutta se EI ole rasismia.
ap
että kyllä sekin on rasismia, jos tummaihoiset nimittelevät ja syrjivät valkoihoisia ihonvärin perusteella. Eikä se ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin toisinkaan päin. Mutta miksi pitää alentua samalle tasolle? Onko se haukkuminen ja syrjiminen se paras tapa toimia tässä maailmassa?
ap
ole v******hailee jos te juntit ette osaa pitää mölyjä mahassanne, vaan haukutte lapsiani kadulla/leikkipuistossa keskellä päivää vain siksi ettei heidän ihonväri miellyttä.
Enpä ole kuullut,että yhtään kirkkoa olisi vielä vallattu?!
Mitä vikaa on "puoliruotsalaisessa"?
"joka taatusti on päässyt pitkälle elämässään"
kyllä aivan oikein "joka taatusti on päässyt pitkälle elämässään"
"viette suomalaisten työpaikat"-jutun kehiin, mutta se tuntuu vaivaavan teitä tasan tarkkaan niin kauan kun kyse on erivärisistä ihmisistä. Enpä ole huomannut että ketään hirveästi häiritsisi esim. työpaikalleni Saksasta tulevat kollegat.. Eli se pointti onkin oikeasti vain ja ainoastaan se ihonväri, ei mitkään työpaikat.
käy sitten vaikka maalaamossa niin säästyt tältäki vaivalta!
ihme mamma!
Olen kyllä syntynyt täällä Suomessa, en ole itse saanut vaikuttaa ihonväriini, toisin kuin sinä ilmeisesti, ja ihan itse olen opiskellut ja työpaikkani ansainnut. Joten suuta soukemmalle vain.
Millä perusteella sinä saat asua Suomessa? Miksi ulkomaalainen ei saisi tehdä täällä työtä?
ap
ovatko ne tummaihoiset sosiaalipummeja, joita työnteko ei kiinnosta? Selittäisitkö sitten miten muka vievät suomalaisten työpaikat?
mikäs ihme tässä on sit vielä hätänä ap:lla ja niillä muilla, jotka jankuttaa tästä asiasta?