Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä suomalaiset miehet ovat moukkia, suurin osa.

Vierailija
21.10.2009 |

Palasin töihin äitiyslomalta ja ajattelin että kiva päästä taas kohteliaitten komeiden pukumiesten seuraan (hiekkalaatikon kiukkuisten mammojen luota). Ennen äitiyslomaa työskentelin muutaman hyvän työkaverin kanssa, joilla oli käytöstavat kohdillaan. No, he vaihtoivat yritystä kun lähdin.

Nyt täällä on uudet työkaverit. Ja voi taivas mitä moukkia maa päällään kantaa! Muutaman ylimmän johdon mies on kohtelias, mutta nämä asemastaan epävarmat pyrkyrit käyttäytyvät todella ala-arvoisesti.

Ihan näin käytännön esimerkkinä äsken:

- tuttu mies käveli edelläni, juttelimme niitä näitä: avasi oven itselleen, ei pitänyt auki minulle

- menimme lounasravintolaan, jodds pöydässä istui yhteisiä tuttujamme: mies suorastaan juoksi pöytään minun ohitseni jotta pääsisi istumaan, paikkoja oli vain yksi. Jouduin etsimään paikan muualta.

- miehet nuoleskelevat toisiaan siinä toivossa että pääsisi mukaan hyvä-veli-kerhoon, minulle ei olla ystävällinen, koska eivät oleta hyötyvänsä minusta millään tasolla. Tosin siinä he erehtyvät, tajuavat kun uusi nimitykseni kohta julkistetaan.

Ja olen kaunis, tyylikäs, ylempi toimihenkilö, eli eivät välttele koska olisin vastenmielisen näköinen. Ei tarvitse pitää, mutta jotkut käytöstavat säilyttää.

Oma mieheni pitää minua kuin kukkaa kämmenellä, avaa ovet, kantaa laukut, tarjoilee juomat (kahvit, limut, viinit ym.) joten olen tottunut kohteliaaseen herrasmiesmäiseen toimintaan. Ja täällä arvostetussa pörssiyhtiössä nuo miehet käyttäytyvät kuin hyeenat ja alkukantaiset eläimet. Kamalaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinä odotat vähän ekstraakin! Ai niin olethan toki NAINEN! Anteeksi kovasti moukkamaisuuteni.

Vierailija
42/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaiselle ihmiselle en tosiaan mitään tuoleja jättäisi ja se ovikin voisi luiskahtaa noin puolihuomaamattomasti käsistä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaltaiselle ihmiselle en tosiaan mitään tuoleja jättäisi ja se ovikin voisi luiskahtaa noin puolihuomaamattomasti käsistä :D

Vierailija
44/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmiksi, eiköhän samanlaisia paukapäitä löydu kummastakin sukupuolesta ja ihan kansalaisuuteen katsomatta.

Vierailija
45/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käyttäytyvät myöskin perseen nuoleskelijat ja epärehelliset ihmiset....

Vierailija
46/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat ihan sikoja nykyään, kenellekään muille kuin toisille miehille ollaan kohteliaita (ja tosin niistäkin vain kenen kanssa muuten golfataan tai keilataan). Jos nainen vaikuttaa siltä, että se ei heti reisiänsä avaa ja housun nappi ei avaudu heti kättelyssä niin ei sitä tarvitse paljon kohteliaaksi ko. naisen kohdalla sitten "heittäytyäkään". Johtuukohan tämä jotenkin siitä, että miesten itsetunto on loppuviimeksi niin suuresti kiinni rahasta ja sosiaalisesta statuksesta, että niistä luopuminen olisi henkinen itsemurha. Vähän raukkamaista sanoisin ja neitimäistä.

Vierailija
47/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin emme enää elä 1800-lukua jolloin naisia kohdeltiin puoleen jos toiseen. Olemme tasa-arvoisia ja "kohteleminen" on hirvittävän henkilökohtaista. Parasta pitää välimatkaa ihmisiin.

Vierailija
48/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltaisiin pikkuisen kohteliaampia ja tyylikkäämpiä toista kohtaan. Mies voi olla herrasmies ja rouva sitten palkita tämän tietyllä naisellisuudella. Onko nämä nykyaikaiset, supertasa-arvoiset, liitot sitten niin hirveän onnellisia? Meillä on biologiset sukupuolemme ja pieni flirtti näissäkin tekee hyvää. Kyllä musta on ihanaa, kun mies (en muunlaista huolisikaan, eksänikin osasi tämän) avaa oven mulle ja juhlatilaisuuksissa auttaa takinkin pois. Ei mun emansipaatio siitä heikkene, mutta miehen tehtävä on olla herrasmies.

Ap:n kertomat jutut ovat niin arkipäivää ja noloja... Ketään ei pidä kohdella noin, että jää yksin toiseen ruokapöytään ja vielä vähemmän mies naista.

Vierailija
49/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi päätellä, että suurin osa suomalaisista miehistä tosiaan on moukkia, koska vaimonsakin ovat. Sori. En ole syntynyt kultalusikka suussa, en todellakaan. Arvostan vain hyviä käytöstapoja, joiden luulisi tämän päivän yritysmaailmassa olevan perusasioita. Ihan yhtä lailla kuin neuvottelutaito, samalla tavalla pitäisi osata sosiaalinen toiminta. Se mies, joka ei avannut ovea, jutteli minun kanssani. Joten ehkä oli tietoinen olemassa olostani. Läväytti oven nenän edestä kiinni. Omituista mielestäni, minä pidän oven aina auki perässäni tulevalle, oli mies tai nainen. No ehkä ns. duunariammateissa ei käytöstavoista niin välitetä, mutta bisnesmaailmassa sillä on merkitystä. Mutta täällä ei kai ylempiä toimihenkilöitä paljon palstaile? Minä palstailen täältä töistä koska ärsytti tuo tökerö käytös. No, ei helmiä sioille, sanotaan. ap

itse haen vasta töitä, palasin äitiyslomalta, mutta siitä vuoden kuluttua tuli tieto että työt siirretään ulkomaille, uuden paikan etsintä alkoi ja jatkuu yhä. Työhaastattelutilanteissa joudun jatkuvasti olemaan monttu auki, kun yritysten myyntijohtajat tai toimitusjohtajat eivät käyttäydy asemansa vaativalla toivotulla tavalla. Ja puhutaan siis ihan yleisistä käytössäännöistä, kohteliaisuudesta.. Naispuoleiset ystäväni, joille näitä tapauksia sitten aina purnaan ovat tästä yhtä hämmästyneitä. Alaspäin mennään minun mielestäni.

Vierailija
50/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantturat avelee itte ovensa tai avaavat oven miehelle myös.

Vierailija
51/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtaa! Kuvittelet vaan.

hyvän kasvatuksen saanut ihminen kohtelee kaikkia kohteliaasti siitä huolimatta ettei pidä kaikista yhtä paljon.

Vierailija
52/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kyllä hämmästyneenä näitä juttuja, koska en ole juurikaan tällaiseen törmännyt, en työelämässä enkä muuallakaan. Liekö alakohtaista? Meillä luovalla alalla ainakin riittää kohteliaita kollegoja, niin miehiä kuin naisia. :)

Itse kyllä autan takin vanhuksen päälle, nostan lapsen laukun junan hyllyn päälle ja ryntään avaamaan oven keppien kanssa kulkevalle (vaikka olisin vain ohi kulkemassa, en siis kyseistä ovea käyttämässä). Mutta villakoiran ydin on varmaankin siinä, että nämä kaikki ovat "heikommassa" asemassa ja tarvitsevat apuani. Nykyaikaiseen tasa-arvoajatteluun ei kuulu se että naiset luetaan automaattisesti tähän joukkoon. Toki voin kenelle tahansa apua tarjota ja mielelläni tarjoankin jos se luotevasti tapahtuu (jos satun olemaan vaikkapa lähimpänä kahvikannua, voin kaataa kaikille kupilliset), mutta en oleta sitä automaattisesti miehiltä saavani. Tasa-arvon täytyy toimia kaikilla osa-alueilla, muuten se ei ole aitoa.

Vierailija
53/53 |
21.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse olen kohtelias sekä miehille että naisille. Minut on lapsuudesta asti opetettu siihen. Jos menen jonkun miehen TAI naisen kanssa lounaalle, valitsen sellaisen pöydän, johon kumpikin mahdumme. En siis miesten tapaan juokse varaamaan itselleni sitä ainokaista paikkaa ja jätä kaveria yksin. Pidän myös oven auki takana tulevalle.

Ja meidän talossa naiset ovat kohteliaampia kuin miehet. Keskimäärin. En siis ymmärrä että mitä vastapalveluksia naisten pitäisi tehdä? Kummankin sukupuolen pitäisi osata käyttäytyä kohteliaasti. Ei siinä kumpikaan jää velkaa.

Ei saa nöyristellä, mutta pitää osata tarvittaessa olla nöyrä ja kohteliaisuus on sosiaalisen älykkyyden yksi merkki. Ja tarvittaessa myös vit*uilu onnistuu kohteliaasti, sitten ettei sitä voi tunnistaa ;) (ei minullakaan sädekehää ole pään päällä).

Mottoni on, että se voittaa jolla on parhaat hermot. Ja jos hermo kestää säilyttää käytöstavat kriittisissäkin tilanteissa (puhumattakaan arkipäivästä) työpaikalla, niin on yleensä aika vahvoilla. Täällä vain tulee niin mieleen ala-asteen ruokajonnot, joissa vahvimmat juoksee ja tönii ja kiilaa. Luulin että se loppuisi kun nuo pojat kasvavat aikuisiksi, mutta ei.

ap