Vaatiko lastenne tarha omat eväät retkille ja itse ostetun kansion ?
Olen hiukan ihmeissäni, koska lapsen nykyinen tarha vaatii omat eväät tarhan retkille ja tarhaan pitäisi viedä oma kansio... Lapsi oli edellisessä tarhassa yli 3 vuotta ja kyllä siellä oli retkille eväät ja kasvukansiot ihan tarhan puolesta. Molemmat tarhat ovat Vantaalla.
Kommentit (26)
Jos eväät unohtuu kotoa ottaa niin keittiö antaa jotain. Kerran meiltä kiireessä unohtui.
tähän asti myös eväät on tullu päiväkodista, nyt ekaa kertaa on pyydetty pikku retkelle eväitä mukaan. Me myös Vantaalla. Taitaa taantuma viedä lasten eväät. Sinänsä ei ole musta iso asia laittaa joku pieni eväs lapselle mukaan, ruoan saa silti normaalisti, joten ei niiden eväiden tarvitse ihmeelliset olla.
...piti viedä. Retkieväistä luovuttiin, koska retken totutumisesta ei koskaan voi olla varma. Espoo ei palkkaa sijaisia, joten kaupunki lähettelee hoitajia pk:sta toiseen sen mukaan, missä on henkilökunta vajausta. Tämä selviää aamun ensimmäisinä tunteina, jotan vaikka retki olisi suunniteltu 2 viikkoa sitten voi olla että osa hoitajista joutuu lähtemään muualle sijaiseksi ja retki peruuntuu. Eli nykyään ei retkellä syödä eväitä tai sitten eväänä on näkkäriä päiväkodilta.
Ei se eväiden tekeminen ja kansion vieminen tarhaan ole minunkaan mielestäni ylivoimaisen vaikeaa. Ihmettelen vain miksi käytäntö vaihtelee tarhoittain/kaupungittain, mutta kaipa taantumalla on oma vaikutus asiaan...
Kansiot on aina viety itse.
Kaikkea sitä ihmiset viitsiikin ihmetellä. Mitähän sellainen kansio maksaa - ehkä peräti 4 euroa?
no mä en olis lainkaan ihmeissäni moisesta :D vien mitä pyydetään enkä jaksa vaivata päätäni. Ei kait sen niin suuri vaiva/rahanmeno kuitenkaan ole loppupeleissä.
Mitä ihmettelemistä siinä on ? Ihmiset tottuu johonkin toimintatapaan ja yleensä toimintatavan muuttuessa herää kyllä kysymys, että miksi... Maksamme korkeinta päivähoitomaksua mieheni kanssa, joten voisi kai olettaa että eväät ja kansiot kuuluu kokonaispakettiin kuten aikaisemminkin...AP
eväät on viety retkille itse. Kansio taitaa olla päiväkodin puolesta, kun ei ole erikseen pyydetty
että jotkut toimintatavatkin muuttuvat. Se, että maksatte täyttä maksua, ei kata yhtään sen enempää kuin niillä jotka maksavat pienempää maksua tai peräti eivät maksa ollenkaan. Eihän se maksu sillä tavalla muodostu.
Mitä ihmettelemistä siinä on ? Ihmiset tottuu johonkin toimintatapaan ja yleensä toimintatavan muuttuessa herää kyllä kysymys, että miksi... Maksamme korkeinta päivähoitomaksua mieheni kanssa, joten voisi kai olettaa että eväät ja kansiot kuuluu kokonaispakettiin kuten aikaisemminkin...AP
Eipä ole koskaan tullut mieleenkään ihmetellä tällaista pikkuasiaa, vaikka meillä on aina viety ne kansiot itse nyt kun aloin muistella. Tampere kyseessä.
Onhan esim. koululuissakin kielletty rahan keruu koululaisten retkiä varten vanhemmilta kokonaan... Sama juttu koskee päiväkotejakin. Retkien maksaminen on aivan vapaaehtoista...
Se korkein päivähoitomaksu on tosiaan sen 220 euroa... Eihän se kata todellisista kustannuksista kuin murto-osan.
Tavallaan ne retket ja kuvion kerääminen kansioon ovat sellaista ylimääräistä toimintaa, mitä tehdään resurssien ja innon mukaan. Kumpikaan ei käsittääkseni ole millään lailla pakollista päiväkodeille (korjatkaa jos olen väärässä)
koulun pitää olla lain mukaan ilmaista joten siellä rahankeruu on kielletty. Sama laki ei koske päiväkoteja.
Onhan esim. koululuissakin kielletty rahan keruu koululaisten retkiä varten vanhemmilta kokonaan... Sama juttu koskee päiväkotejakin. Retkien maksaminen on aivan vapaaehtoista...
Tarkoitus oli ihan alunperin vertailla miten eri päiväkodeissa toimitaan, kun kokemusta minulla on tosiaan vain kahdesta eri Vantaan päiväkodista... Ei kannata nyt kuitenkaan vetäistä kiihdyksissä sitä hernettä sinne nenuun... Kiitos asiallisesti vastanneille !
joilla sitten rahoitetaan muutama teatterikäynti tai vastaava, xylitol pastillit ruoan jälkeen ja valokuvia sinne kansioon. Ja kenenkään ei ole pakko maksaa, perustuu ihan vapaaehtoisuuteen, teatteriesitysten ajaksi on aina jotain muutakin ohjelmaa, jos sitä summaa halua maksaa. Musta on pelkästään hienoa, että hoitajat viitsivät tehdä jotain ekstraa lapsille ja tuo summa ei varmasti vuodessa kaada kenenkään taloutta.
Ei tarvinnut hommata omaa kansiota, pk:ssa oli. Tänä syksynä sanottiin uusille vanhemmille vanhempainillassa, että kaupunki säästää, siispä pitää tuoda omat kansiot.
Retkille on aina pitänyt tuoda omat eväät, ja fluoritableteista ja kansioon laitettavista kuvista on peritty lisämaksu. Summat ei päätä huimaa.
Saa nähdä mitä tapahtuu kun säästökuuri jatkuu. Tuleeko näitä erilaisia lisämaksuja lisää ja missä kulkee raja.
mutta kasvunkansio piti viedä itse