Vaatiko lastenne tarha omat eväät retkille ja itse ostetun kansion ?
Olen hiukan ihmeissäni, koska lapsen nykyinen tarha vaatii omat eväät tarhan retkille ja tarhaan pitäisi viedä oma kansio... Lapsi oli edellisessä tarhassa yli 3 vuotta ja kyllä siellä oli retkille eväät ja kasvukansiot ihan tarhan puolesta. Molemmat tarhat ovat Vantaalla.
Kommentit (26)
että se on täysin vanhempien maksuhalukkuuden varassa...eli ei ole pakollista maksaa (Tampere)
Tarkoitus oli ihan alunperin vertailla miten eri päiväkodeissa toimitaan, kun kokemusta minulla on tosiaan vain kahdesta eri Vantaan päiväkodista... Ei kannata nyt kuitenkaan vetäistä kiihdyksissä sitä hernettä sinne nenuun... Kiitos asiallisesti vastanneille !
hankalaa ja aikaavievää...
Lapset eväsretkeilee kerran viikossa, eväät laitetaan kotoa mukaan. Kerran on unohtunut, silloin joku toinen lapsi on antanut omistaan :)Samoin on juteltu meidänkin lasten kanssa, että jos joku unohtaa, niin omistaan voi tarjota. Keittiöltä eivät laita mitään mukaan, minusta se on ihan ok.
Kansiokin viedään.
Nämä on aika pieniä juttuja vanhemmille, mutta jos laskee yhden kansion hinnan ja kertoo sen koko kaupungin lapsimäärällä, samoin eväsretkieväiden hinnan kerran viikossa kaikille, niin isot summat on lopputuloksena.
Ehkäpä ap:n vanhassa päiväkodissa tingittiin sitten vaikka askarteluvälineistä tai jostain muusta, että saatiin kansiot ja eväät. Eiköhän saman kaupungin päiväkodeilla ole samat budetjit per lapsi.
Suurempi vaiva on siinä kun olet hankkinut ne lapset, joiden takia tällaista ylimääräistä joudut tekemään.
Saa sen kansion jättää viemättäkin. Samoin eväät.
Ei tarvitse vastata ollenkaan, jos asiattomuuksiin menet...
Kirjoitin aiemmin, että miellä Vantaalla kansio on tullut päiväkodista, mutta lapsi on alottanut päiväkotiuransa jo vuosia sitten ja saanut silloin kansion. En tiedä, saavatko nyt aloittavat sen päiväkodista vai pitääkö hommata itse.