Onko lastensuojeluperuste jos 4-vuotias
katsoo käytännössä aamusta iltaan vaan videoita?
Kommentit (30)
Äiti saattaa esim. olla pakkovuodelevossa odottaessaan sisarusta, eikä halua tulla leimatuksi virikeäidiksi. Tästä syystä lapsi on kotona. Mutta koska äiti ei saa tehdä kuin maata, hän antaa lapsen katsoa videoita.
Lasta ei pahoinpidellä mutta ap on tietävinään, että katsoo videoita koko ajan ja siksi tekisi ilmoituksen.
Mistä tiedät sen - ja vaikka olisi totta niin ei se kyllä syy ilmoitukseen ole.
Herää PAHVI!
ihan vaikka tarjoamalla apua. Jospa vaikka menisit kylään ja tarjoutuisit leikkimään lapsen kanssa tai viemään puistoon. Tutustu nyt hyvä ihminen tilanteeseen vähän paremmin.
Älkää viittikö kuormittaa sossua tällaisilla! Niillä on oikeitakin tapauksia: narkkarivanhempia yms. Resurssit on rajalliset! Järki käteen ja salkkarit vähemmälle!
Ihmettelen kyllä, että mistä ap tietää lapsen katsovan videoita aamusta iltaan.
Vai onko kyseessä oma lapsesi?
Toisaalta tulee mieleen, että jos tuo on ihan 100% totta, niin ehkä vanhemmilla on masennusta tai jotain muuta ongelmaa elämänhallinnassa.
Sekään ei ole peruste lastensuojeluilmoitukselle mikäli lapsen perustarpeista huolehditaan ja perheessä on normaalit suhteet lasten ja aikuisten välillä.
että sossu käy tsekkaamassa tilanteen... hohhoijaa.
Äiti itse kertoi, että hänellä syyllisyyttä koska lapsi katsoo "aamusta iltaan" videoita, koska äiti on väsynyt ja masentunut (yh).
ap
Auta sen sijaan, että olet täällä kirjoittamassa paskaa!!
Äiti itse kertoi, että hänellä syyllisyyttä koska lapsi katsoo "aamusta iltaan" videoita, koska äiti on väsynyt ja masentunut (yh).
ap
Minäkin olen raatanut "aamusta iltaan", mutta todellisuudessa paljon vähemmän.
Ja suositusten rikkominen ei ihan oikeasti ole mikään lastensuojelun peruste.
Ota nyt järki käteen.
ihan usein kuulee sanottavan "lapsi kiukkuaa aamusta iltaan" tms., vaikka varmasti välissä on muutakin...
Ota järki käteen ja mieti vähän. 4v. liikkuvat muutenkin tosi paljon.
Älä ota sanaa niin kirjaimellisesti.
Todennäköisesti katsoo paljon, muttei kokopäivää.
Todennäköisesti katsoo paljon, muttei kokopäivää.
ap
eihän ap-lla ole lapsiaa????
jos on niin on pakko sanoa, ettei sun tarvitse lisääntyä vain siksi, että voit!!!!
ja jos ei ole - niin älä hanki!!!
Lisää sun kaltaisia ämmiä Suomeen ei tarvita!
kyllä ne syyt pitäis olla edes hieman todellisemmat.
Kaipa tuo "pahis"-äitikin tietää, että tilanne pitää korjata, kun sen sinulle noin kärjistäen artikuloi. IHmisten välinen viestintä on hankala juttu rakas ap. Meillä on tapana kärjistää ja liioitella. Joskus sitä puhuu vähän mitä sylki suuhun tuo.Älä tartu sanamuotoihin. Ethän tekisi lastensuojeluilmoitusta äidistä, joka sanoisi, että "minä tulen hulluksi tämän kodintekniikan/lastenhoito-ohjeiden/keskustelupalstojen kanssa". Sanonta ei tarkoita, että on oikeasti tulossa hulluksi- se on kuvainnollista puhetta eikä näin ollen vaadi lastensuojeluilmoituksen tekemistä realiteetin tajunsa menettäneestä äidistä.
jos tuo 4-vuotias menee ja ampuu jonkun katsottuaan liikaa väkivaltavideoita.
Ethän tekisi lastensuojeluilmoitusta äidistä, joka sanoisi, että "minä tulen hulluksi tämän kodintekniikan/lastenhoito-ohjeiden/keskustelupalstojen kanssa". Sanonta ei tarkoita, että on oikeasti tulossa hulluksi- se on kuvainnollista puhetta eikä näin ollen vaadi lastensuojeluilmoituksen tekemistä realiteetin tajunsa menettäneestä äidistä.
[/quote]
perheessä luultavasti paljon muutakin vialla kuin videioiden katselu eli jos ainoa asia, jonka tietäisin jostain lapsesta, niin tekisin kyllä ilmoituksen.