Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä oikein on vikana, kun kakkupohja lätsähtää?

Vierailija
20.10.2009 |

Eli miten kakkupohjan saisi kohoamaan uunissa kunnolla eikä tuloksena joka kerta olisi ohut lättänä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sillai että on tosissaan kuohkeaa.

Vierailija
2/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri ja munat ihan tosi kuohkeeksi. Siinä yleensä vikaa jos ei kohoa, tai sitten sulla on liian kuuma uuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä huoneenlämpöisiä munia, vatkaa kuohkeaksi, älä kopistele. Siivilöi jauhot, puolet vehnistä ja puolet perunajauhoa, vähän leivinjauhetta. Paista 175c.

Vierailija
4/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos näistä neuvoista, mutta miten ne jauhot saa sekoittumaan taikinaan tasaisesti eli auttaako nimenomaan siihen tuo sihtaus?

Vierailija
5/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupsuttelen ja käännän samalla jauhoja sekaan.

Vierailija
6/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sihdin läpi kuivat ainekset..tässä vaiheessa sekoita HYVIN varovaisesti,ei enää mitään vatkauksia.Näillä opeilla en oo vielä ikinä onnistunu tekemään lättänää pohjaa.t:2

Vierailija
7/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhojen sihtaus auttaa ja sitten mä käännän massaa nuolijalla, kunnes taikina on tasaista.

Jotkut sanovat ettei kakkupohja tarvi leivinjauhetta, mä käytän aina.

Mä en ikinä laita perunajauhoa mihinkään muuhun kuin unelmatorttuun, tämä on täysin makuasia. Perunajauho päästää kosteuden paremmin läpi, eli vehnäjauhoilla saa anteeksi jos vahingossa laittaa liikaa kostuketta.

Toinen varma tapa on avata uuni kesken paistamisen. Silloin kakku todellakin voi lätsähtää.

Tavallinen kakku antaa aika paljon anteeksi, itse mielummin vähän ylikypsennän kakun + jätän pöydälle yöksi. Kuivaa on helpompi käsitellä.

Vierailija
8/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtuu uunista. Edellisessä kodissa onnistui, tässä ei. Lätsähtää aina, ainoa leipomus mikä minulta epäonnistuu 100% todennäköisyydellä.

Vaahdotan siis todella hyvin, käytän huoneenlämpöisi' aineita, sihtaan jauhot varovasti ja nostelen ne toooodella hellästi vaahdon joukkoon. Ja lätsähtää.

Vierailija
9/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli

- kanamunat huoneenlämpöisiä

- vatkaa munat ja sokeri riittävän kuohkeaksi vaahdoksi

- siivilöi jauhot joukkoon, ja kääntele ne varovasti sekaan, älä vatkaa

- älä aukaise uunia keskenkaiken, sekä vältä uunin edessä hyppelyä