Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi käyttää haisevia huuhteluaineita?

Vierailija
20.10.2009 |

Tuosta "olenko nipottaja?" ketjusta inspiroituneena ajattelin kysäistä hyvät kanssaihmiset teiltä, jotka käytätte huuhteluaineita, että MIKSI? En vain ymmärrä, en ole vuosiin käyttänyt huuhtaluaineita enkä kertaakaan niitä kaivannut. Minusta huuhteluaineet tekevät vaatteet, lakanat ja pyyhkeet inhottavat lötköiksi, ihan kuin olisivat valmiiksi likaisia. Minusta puhtaan pyykin pitää olla jämäkkää ja varsinkin pyyhkeiden "kovia" eikä löysän ja pehmeän tuntuisia. Ihan vilpittömästi siis kiinnostaa että miksi näitä huuhteluaaineita käytetän.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesuainetta, muutaman kerran vuodessa pesen sitruunahapon kera 95 asteisen koneellisen. Pyyhin pesun jälkeen tiivisteet jollain rätillä kuivaksi. Silloin tällöin pyyhin tiivisteet myös hyvin laimealla kloriitilla. Ja huuhteluaineena käytän etikkaa. Pyykki on niin raikasta kuin nyt voi talvisaikaan olla, kun sisällä pienissä tiloissa joutuu kuivaamaan.

Vierailija
22/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon voit puristaa rätistä vedet. Tai vielä parempi: ota vatiin mieto pesuaineliuos, siis vettä ja pesuainetta, jolloin voit samalla pestä tivisteet ja muutakin mikä nyt milloinkin pyyhkäisyä vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tykkään käyttää hajuvesiä, ja se huuhteluaine-hajuvesi yhdistelmä on siis niin hirveä.

Vierailija
24/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiivisteidenpyyhkimisongelmaan. - 35 -

Vierailija
25/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jokainen tekee tavallaan eikä siinä mitään, ei ärsytä eikä muutenkaan häiritse.

Itse en vain niistä tykkää, pahimmat ällöttää.

Käytän etikkaa huuhteluaineena, pyykki on pehmeämpää, muttei haise.

Vierailija
26/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsekaan. Hyvin olen pärjännyt ilmankin.

Vierailija
27/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin kerran elämässäni laittanut sellaista pyykkiini ja toistakertaa en laita. Kamala lemu ja likaisen tuntuinen pinta pyykissä.

Vierailija
28/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä haluan haistella lapsiani ihan sellaisena kuin ovat (kaikilla ihmisillä on ihana, oma tuoksu), enkä synteettisiä hajusteita heidän vaatteissaan.

En minäkään käytä kuin etikkaa joskus. Yleensä en mitään. Joskus laitan muutaman tipan eteeristä laventeliöljyä huuhteluainesäiliöön, jos kaipaan tuoksua. Suosittelen muuten kokeilemaan, jos tuoksua kaipaatte. Se tuoksuu kun ottaa pyykit koneesta, muttei jätä pinttynyttä hajua.

Vierailija
29/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadakseni esim. t-paitoihin pehmeämmän tunnun. Etikkaa myös käytän silloin tällöin. Vaikkakin nenäni on niin herkkä siltä osin, että parikin ruokalusikallista sitä huuhteluaineena jättää pyykkiin - ainakin hetkellisen - etikan hajun.

Vierailija
30/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käytin, mutta kone alkoi haista käytön seurauksena tosi pahalle. Nyt käytän zeoliititonta pesuainetta ja kone pysyy suhtkoht raikkaana.

Joskus on kyllä kiva tuoksutella huuhteluaineita :).

Vierailija
31/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on minessa vaatteessa lycraa ja niiden kanssa ei huuhtikset sovi. Enkä toisaalta vierasta yhtään puhtaan pyykin "rapeutta", sehän häviää heti kun vaate pannaan päälle.

Vierailija
32/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään lötköistä pyyhkeistä ja vatteista mutta en voi sietää huuhteluaineiden hajua (enkä kyllä pyykinpesuaineekaan) joten meillä käytetään molemmista hajuttomia versioita ja puhdas pyykki tuoksuu mille sen pitääkin, eli ei millekään! :)

Vierailija
33/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut muualle miks ei. Miehen työvaatteisiin mä laitan varmaan litran koneelliseen et edes peittyis haju... :D Tai et ne haisis vähän pitemmän aikaa hyvältä... :DD Muihin ihan vähän lorautan.

Vierailija
34/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voin kertoa teille sisarte, että ne huuhteluaineet on kehitetty vain ja ainoastaan näistä syistä:

-tukkivat tekstiilien huokoset vähitellen, mikä lyhentää tekstiilien käyttöikää (vrt stretc-kankaat, ulkoilukankaat, joilta sen käyttö on kiellettykin)

- pehmentävät ja tuovat tekstiileihin raikasta tuoksua, koska nykyihmiset kaipaat ulkona kuivunaan pyykin tuntua, jota ei rummussa tai pesuhuoneessa kuivattamalla synny

- vähentävät esim. pyyhkeiden imutehoa (vrt kestovaipat ja huuhteluaineen käyttökielto)

- ainoa hyvä puoli on se, että vähentävät sähköisyyttä, esim. fleecevaatteiden kanssa.

Vierailija
35/35 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani käytin huuhteluaineita ja aina niitten lycravaattieden kanssa kauheaa lajittelua. nyt kaikki vaan samaan pesuun ilman ylimääräisiä hajusteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi