Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus, epäsäännölliset työajat, pitkät työmatkat, miten olette jaksaneet??

Vierailija
20.10.2009 |

Mulla epäsäännölliset työajat, pitkät työmatkat 10-400 km päivä, eikä yleensä mahdollisuutta syömiseen päivän aikana (ellei pikaisesti autossa jossain tien poskessa syö).

Miten vastaavassa tapauksessa jaksaa raskaana ollessaan? Jos on vaikka pahoinvointia ja väsymystä.

Ensimmäisestä raskaudesta kyse, joten ei osaa kuvitella millaista se raskaana olo on...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla oli sama homma + fyysisesti raskas työ, mut elimistö ei sitä sit kyllä kestänytkään, jouduin ylirasituksesta saikulle kuukautta ennen ä-loman alkua.

Tärkeintä on, että syöt. Niin kiire sulla EI VOI olla, ettet kahden tunnin välein voi haukata voileipää ja hörpätä tuoremehua- tuleehan sulla herranjestas jo tessi vastaan tossa sun työssä. Pidä huoli myös siitä, että pidät vatsasi toiminnassa heti alusta asti, eli napostele luumuja automatkoilla.

Vierailija
2/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin samanlaisessa hommassa kuin aloittaja ja valitettavasti ihan joka päivä ei vaan kertakaikkiaan ehdi ja pysty järjestämään aikataulua niin että ehtisi syömään. Meillä ainakaan mitään TES:sejä katsella kun ei ole virallista työaikaakaan... välillä ei ehdi vessaankaan aina kun haluaisi. Autoon voi aina varata jotain, mutta ei se ole helppoa kuoria appelsiiniakaan autossa. Jos ei muuta ni on vaatteet likaiset hetken päästä. Kiva sitten olla asiakkaiden edessä... haasteita siis riittää.

Toinen raskaus menossa piakkoin puolivälissä ja liitoskivut Si-nivelissä alaselässä ja joinain päivinä etuliitoskivut ovat sitä luokkaa, että jos lähemmäs tuota 30 viikkoa pääsen niin olen ylpeä itsestäni :) Saikulla oli pakko olla alkuvaiheessa eka pahoinvoinnin takia ja sitten normaalin flunssan, joka oli pitkittynyt ja poikkeuksellisen vaikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työpäivät matkoineen helposti välillä 11-13 tuntia. Kohtuullinen päivä jos olen selvinnyt kotiin 10 tunnissa.

Vierailija
4/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuraskaudessa, ehkä jo aiemminkin. Itselleni pelkkä istumatyö on aiheuttanut kovia selkäkipuja molemmissa raskauksissa.

Vierailija
5/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota voi napostella vaikka ajaessa. juo paljon!

Vierailija
6/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitkä työmatka, ja työpäivän pituus matkoineen on liki 12h. Lisäksi helpotuksena mahdollisuus tehdä etätyötä välillä.

Jaksoin suht hyvin, mutta ei ollut mitään pahoinvointi yms. ongelmia. Varaudu ainakin siihen että loppuajasta saattaa tulla ongelmia.

Vierailija
7/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy siis yrittää pitää kunnosta huolta ja liikkua, että jaksaa istua päivät auton ratissa ja päätteeen äärellä...

Mut se pelottaa, että vaikka tekee kaikki "oikein"= liikkuu, syö terveellisesti, nukkuu tarpeeksi, voi silti tulla jotain itsestä johtumatonta vaivaa jota ei voi välttää millään...

Vierailija
8/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden alkupuolella olin 1,5 viikkoa saikulla kun oksensin koko ajan (sairauslomalla olisin ollut, vaikka työpaikka olisi ollut naapurissa). Toisen kerran sairauslomalle määrättiin noin raskausviikolla 32, kun työmatka oli lääkärin mielestä liikaa (käytin julkisia, jossa pari vaihtoa/suunta) ja mulla tuli liikkumisesta supistuksia.

Syötävää oli aina laukussa mukana: omenaa, keksejä, suklaata, sämpylää jne.

Vierailija
9/9 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että mitenhän selkä jaksaa autossa istumisen.

On ollut joskus iskiasvaivaa, eikä se ole mitenkään helppoa...