Onko siitä mitään haittaa(muuten, kuin rahallisesti), että vauva syö vain purkkiruokia ja puuroja?
Tuoretta hedelmää, raasteita, vihanneksen paloja, että saisi jotain tuorettakin?
Kommentit (9)
Ehkä on vaikeaa tottua sitten normaaliruokaan myöhemmin. Laadukkaita ne on varmasti, ei siitä tarvitse murehtia.
Mutta olen ollut todella väsynyt, ehkä hieman masentunutkin, enkä ole jaksanut laittaa vauvalle itse ruokia. Poden todella huonoa omaatuntoa siitä, etten tee ruokia ja puuroja itse.
t. eräs, joka tekee vauvalleen kaiken ruoan itse.
Mutta mikropuuro hiutaleista ja pakastemarjoista on kyllä ihan yhtä helppo tehdä kuin pussipuuro keitetystä vedestä ja pussin sisällöstä.
mitä jos pikkuhiljaa yrittäisit tehdä edes silloin tällöin omatekoista ruokaa?
Meillä esikoinen söi pääasiassa purkkiruokia niin kauan kunnes sitten yhtäkkiä teki stopin! Sitten on tämän mamman pitänyt ryhdistäytyä keittiön puolella. Ongelmana on vaan nyt ettei mikään tahdo kelvata... Puuroa ei ollenkaan! Niitä valmiita sileitä kaupan puuroja syö kyllä edelleen mutta itsetehtyä ei!
Tuleville lapsille aion kyllä tehdä itse ruokia mahd. paljon! Ja valmispuuroja ei ollenkaan!! :)
siihen asti, kun siirtyivät syömään samaa ruokaa muiden kanssa. Tietty saivat jotain sormiruokaa ja leipää yms siinä sivussa. Mitään ongelmia ei ole siitä ollut. Hyvin maistui kotiruoka kun sen aika oli.
sen muutaman kuukauden ajan kuin niitä yleensä tarvitaan eikä kellään ole ollut ongelmia muuhun ruokaan tottumisessa. Meidän lapset syövät nykyään jopa hyvinkin ennakkoluulottomasti kaikenlaista oudompaakin ruokaa. Turha tällaisesta kokea huonoa omaatuntoa. Minä ainakin käytin ruuanlaitosta säästyneen ajan muuhun tekemiseen lasten kanssa, tuskin sekään pahasta on.
Ehkä on vaikeaa tottua sitten normaaliruokaan myöhemmin. Laadukkaita ne on varmasti, ei siitä tarvitse murehtia.
Ei siis itsetehtyjä ollenkaan.