Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko vihainen 15-vuotiaalle lapsellesi, jos hän saisi työharjoittelusta huonot arviot?

Vierailija
19.10.2009 |

Jos palautteessa lukisi, että hän on ollut aamuisin väsynyt ja työaikojen noudattaminen olisi hyvää, ei kiitettävää? Tai jos ahkeruus olisi arvioitu tyydyttäväksi? Minä olin. Kuulostanko kauhean ankaralta?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan katsoisin peiliin.

Vierailija
42/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisi toki mahdollista että työnantaja on jotenkin mulkku. Mutta työaikoja pitää noudattaa tottakai ja siinä kohtaa tuskin valheellista arvosanaa annetaan. Ja väsynyt aamuisin? Tarkoittaa ilmeisesti ettei ole tehnyt töitään? Minä todennäköisesti soittaisin työnantajalle/laittaisin sähköpostia ja kyselisin tarkemmin jonka jälkeen puhuisin vielä lapsen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselta oliko työ sellaista mitä hän odotti? viihtyikö hän siellä?

Miten hän kokee arvionsa? miten hän itse arvioi omaa suoritustaan? Ja mikä hänen mielestään meni vikaan?

Ja varmasti nukkumaan meno ajoista keskusteltaisiin myös!

Asia ei ole niin yksoikoinen.. eikä mielestäni suuttumisen arvoinen :) Keskustelemalla asiat selviää, ei mököttämällä

Vierailija
44/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani. Miettisin, miksi teini on niin väsynyt aamuisin, että se näkyy työharjoittelussa. Miettisin, onko teini masentunut, kun työelämään tutustuminen ei innosta (itse olin aikanaan aivan mehuissani, kun pääsin koulusta pariksi viikoksi pois). Harkitsisin myös sitä vaihtoehtoa, että työnantajalla eivät ole kaikki kynät penaalissa - ehkä jopa soittaisin ja kysyisin suoraan, missä mättää.

Laiskuus ja saamattomuus on käsittääkseni aika universaali teinien ominaisuus. Itse en sinänsä usko lapsen "pahuuteen" eli miettisin muualta syitä siihen, että lapsi on niin kuitti eikä kykene noudattamaan sovittuja rajoja.

Vierailija
45/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palautteessa lukisi, että hän on ollut aamuisin väsynyt ja työaikojen noudattaminen olisi hyvää, ei kiitettävää? Tai jos ahkeruus olisi arvioitu tyydyttäväksi? Minä olin. Kuulostanko kauhean ankaralta?

Yläasteella olin luokkakaverin kanssa 2vkoa samassa tet-paikassa. Meidät arvioi nainen, joka oli tuosta ajasta siellä paikalla sen ENSIMMÄISEN päivän. Eli oltiin siellä 10pv hommissa ja ekana päivänä tehtiin arvio koko ajasta.

Oli aika hassua lukea sitä ja katsella niitä rasteja. Ollaan ihan eri luonteita ja erilaisia, mutta meillä oli aivan identtiset arviot.

Joskus arvioijan ainoana kriteerinä taitaa olla, että saa sen arvion tehtyä. Joten sinuna en ottaisi sitä arviota liian todesta - ei sen tehnyt aikuinenkaan ole siihen minuuttia, paria pidempää käyttänyt...

Vierailija
46/46 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työnantaja puhutteluun tai laita miehesi. Minun miehellä (lihaksikas) on tapana muuttaa muiden mielipiteitä.