Dylon pesukonevärit, kokemuksia, millä saan koneen puhtaaksi?
värjäsin tänään koneessa kaksi pussilakanaa dylon velvet black pesukonevärillä.
Tein ohjeen mukaan. Laitoin koneen rumpuun värijauheen ja suolan, ja kosteat pussilakanat. Pesin 40 asteessa. Tämän jälkeen pesin pussilakanat vielä pulverin kera 40 asteessa. Pesin vielä koneen tyhjänä 40 asteessa pulverin kera.
tämän jälkeen pesin koneessa tummia vaatteita koneellisen.
Vieläkin koneen luukun tiivisteet on mustan väritahnan peitossa. Sitä on tiivisteiden väleissä koneen rummun ja myös luukun puoleisissa väleissä luukun ympärillä(vaikea selittää).
Olen koittanut pyyhkiä sitä märällä rätillä, ei lähde pois.
Menikö pesukone nyt vaihtoon? Vai millä voisi lähteä pois?
Laitoin palautetta ja kysymyksen dylonin maahantuojalle tm.
Pussilakanoista tuli tosi kivat, on Finlaysonin laadukkaat ja nyt tyylikkäätkin, mutta kalliiksi tuli?!
Kommentit (30)
ainakin meidän pesukoneen ohjeissa kielletään värjääminen.
tarkoitettu kotipesukoneisiin. Ei taida enää koneen ohjetta olla tallessa.
ap
Kalkista pääsee etikalla (kaada reilusti pesuaineboksiin) tai sitten apteekista saa sitä happoa.
Lisää vinkkejä?
Onko muut käyttänyt? Vai oonko ainoa hullu joka uskaltautunut? ap
Koskaan ei ole jäänyt koneeseen värjäymiä, joten ihan en osaa neuvoa. Ainoa poikkeus jonka sinun tekemääsi olen tehnyt, on että ole pessyt tyhjänä 90 asteessa.
Etikka on hyvä puhdistaja. Suosittelen kokeilemaan sitä. Eli pistät etikkaa pesuainelokeroon ja pistät koneen pyörimään esim. siihen 90 asteen pesuun.
kumitiivisteisiin, mutta ei se siis niistä enää irtoa puhtaaseen pyykkiin, jos sitä pelkäät. Mä oon värjännyt kone-Dylonilla viimeksi n. 6-7 vuotta sitten, ja aina vaan on mustaa tiivisteissä. Ei se mua kiusaa kyllä.
Mä oon käsittänyt, että se kone pitäis pestä 95 asteessa värjäämisen jälkeen, ja suosittelen sitä sullekin. Sittenpähän se väri niissä tiivisteissä kokee varmasti korkeimman mahdollisen lämpötilan, ja näin voit olla huoletta pyykkis kanssa!
(Toivottavasti nyt menis läpi tää viesti, yritin monta kertaa.)
Että älä nyt hyvä ihminen ainakaan konetta lähde vaihtamaan!
jos vaan 40 astetta käytit ne päästää sikana väriä myöhemmin
jos vaan 40 astetta käytit ne päästää sikana väriä myöhemmin
Kokeilen vielä sitä etikkaa ja kuumemmalla pesua. Olisko niissä ennen ollut ohje pestä kuumemmalla? Muistelin itsekin.
Ei mua haittaa miltä kone näyttää, että jos sitä väriä jää tiivisteisiin, ihan sama. Mutta huolettaa lähteekö sitä muun pyykin sekaan myöhemmin? Iik kaikki tyttöjen vaaleanpunaiset vaatteet, harmaan ja mustan läiskäisenä...
ap
pyyhkeitä, niistä vois koittaa värjätä yhteensopiviksi. Joskus katselin kaupassa, mutta en osannut päättää väriä.
pyyhkeitä, niistä vois koittaa värjätä yhteensopiviksi. Joskus katselin kaupassa, mutta en osannut päättää väriä.
Pussilakanan kuviot jäi vielä näkyviin, ihan hauska. Nyt musta pohja - harmaat lehtikuviot, kun ennen oli vihreetä ja keltaista.Tosiaan toi kone harmittaa, jospa se ei sitten lähde sieltä enää pyykin sekaan, täytyy kokeilla jollain millä ei väliä. ap.
sama ongelma ilmeni minulla tänään.. Kylläpä harmittaa!! Miten sait silloin tilanteen ratkaistua, lähtikö väri koneesta tai tarttuiko pyykkeihin?
sama ongelma ilmeni minulla tänään.. Kylläpä harmittaa!! Miten sait silloin tilanteen ratkaistua, lähtikö väri koneesta tai tarttuiko pyykkeihin?
mutta violetilla. Väriä jäi kanssa tiivisteisiin, mutta pyyhin ne saman tien pois. Ihan rätillä ja yleispesuaineella lähti.
Itelle kävi just noin. En sitten alkanut enempää stressaamaan, suurinpiirtein harjasin tiivisteet joihin ylsin ja pesuainelokeron, tiskiaineella. ''Väritahana on oikeastaan värjäytyneitä pesuaine ja kalkkijäämiä. Ei oo tullu valkopyykkeihin mitään.
Mulla jäi tiivisteisiin mustaa väriä, muttei ole sotkenut pyykkejä. Pese kone sitruunahapolla (100 g / apteekista noin eurolla). Laita sitruunahappo pesuainelokeroon ja pese niin kuumalla ohjelmalla kuin mahdollista.
Oon kaukaa viisas ja pesen porukoiden koneella :D Mutta ohjehan sanoo, että tyhjillään pitää pestää 90 asteessa?
Ja päästä suodattimen vedet pois. Ei siitä enää sen jälkeen väriä tartu muihin vaatteisiin.
Sama juttu taalla.Varia paljon koneen tiivisteissa.Olen kayttanyt Dylon ia vuosikymmenia, mutta nyt uusi merkki.Tein juuri niin kuin kehoitettiin: suola ja kiinnitysaine (yksi pussi samassa) seka variainepussi (musta) koneen rumpuun (ei koskaan pesuainelokerikkoon. Pesu 40 asteessa.Sen jalkeen toinen pesu pesuaineella ja lopuksi viela 90 asteessa tyhja pesu. Tiivisteet yha likaiset.Yritin poistaa niita viinietikalla ja sienella,osa lahti hyvin ,osaan en paassyt kasiksi.Nyt kone pyorii taas 90 asteessa pelkalla etikalla.Pesen kunnes ei varjaa enaa.Laitoin koneeseen vaalean ikivanhan rikkinaisen pyyhkeen kokeeksi.
Pese kone tyhjänä kuumimmalla ohjeella etikan, valkaisevan pesuaineen tai pyykinpesukoneen puhdistajan kanssa. Tai kaikkien yhdistelmällä. Äiti käytti myös joskus kloriittia, se toimi mutta kissa halusi sen jälkeen väkisin pesukoneeseen :)
Olen joskus aiemminkin värjännyt, mutta en mustalla. Ei ole jäänyt koneeseen noin. Ja on kai noi jotenkin uudistunutkin kestävämmäksi, jää koneeseen kiinni tiukemmin? Voi että harmittaa.
ap