Valokuvaamon ottamien kuvien kopiointi ja jakaminen sukulaisille
Meillä siis yhdet sukulaiset käy otattamassa lasten 1-v. synttärikuvat yms. valokuvaamossa, mutta sitten tilaavat vain pari kuvaa. Sitten skannaavat ne ja tulostavat valokuvapaperille ja jakavat niitä sitten sukulaisille. Musta toi on vaan niin älytöntä touhua! Eikä taida olla ihan laillistakaan? Mä en käsitä... Mietin vaan, että onks tää nykyisin yleistäkin?
Kommentit (62)
kuvaverkko Oy stä ja näyttää just siltä kun olisin kiireessä lapsesta napannu yhden kuvan ja tulostanut tavalliselle A4:selle.
Jos siis omissa ja kuvapalvelujen kuvissa ei ole mitään eroa ja vastavien kuvien näpsyttely onnistuu kenenltä tahansa tuosta vaan, niin miksi ihmeessä ette ota itse niitä kuvia? Mihin siihen kuvapalvelua tarvitaan?
voinut tietää että tänä vuonna valikoitu tuollainen halpisfirma. viime vuonna oli erittäin ammattitaitoinen kuvaaja. yhdessäkään liikkeessä en ole törmännyt niin hyvään kuvaajaan kuin viime vuotinen oli. hän sai otettua kertakaikkiaan upeat kuvat, joka lapsesta otettiin monen monta kuvaa ja niitä tuli siis kotiinkin eri kuvia. nyt vaan sikahuonoja kuvia joissa jokaisessa se ihan sama kuva. mitä jos olin ajatellut itsellä pitää esim. kolme isohkoa kuvaa? mitä teen kolmella samalla kuvalla????????????????
Kyllä laki varmsan muuttuu siten, että suoja-aika on 500 vuotta. Mutta eisevväliä. Kuka enää menee valokuvaamoon kun jokaisella on pelit ja vehkeet.
Minulle kotikaupunkini tunnetuin valokuvaaja (vanha arvostettu firma) sanoi, etteivät he ota sellaisia passikuvia, jossa asiakkaalla on silmälasit päässä. Sanoivat sen olevan poliisilaitoksen määräys. Minä en uskonut, vaan kävelin poliisilaitokselle. He sanoivat, että puppua. Minä palasin liikkeeseen riitelemään