Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten saada aikuinen juomaan enemmän? ov

Vierailija
19.10.2009 |

Kyse on itsestäni. Usein huomaan vasta illalla, että olen juonut liian vähän, kun pissa on ihan tummaa ja olen viimeeksi käynyt aamulla pissalla. Varsinkin harkoissa pitäisi juoda, mutta harkkapaikan vessan kraanavesi on pahan makuista ja unohda melkein aina vesipullon kotiin, vaikka se olisi eteisessä harkkakamojen kanssa valmiina odottamassa. Bussissa sitten huomaan, että ei hitto, pullo unohtui eteisen pöydälle :( Varsinkin rankkojen treenien jälkeen (harkat on kestää 3 tuntia ma ja ke 2 tuntia) huomaan, että olo on heikko, pitäisi kyllä varmaan ottaa eväätkin mukaan, koska verensokerikin selvästi laskee rankkojen harkkojen jälkeen.

Mutta siis, miten saada itsensä juomaan enempi? Aamulla juon ehkä lasillisen vettä, harvoin kaks, lounaalla lasin piimää ja siinä ne sitten onkin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä ainoa mitä juon päivän aikana on pari kuppia kahvia ja 1-2 lasillista vettä. Ei hyvä. Olen yrittänyt tehdä niin, että laitan jääkaappiin 1,5l vesipullon joka päivä, ja illalla se pitää olla juotu. Aina jos avaa jääkaapin niin muistaa juoda siitä, ja helposti näkee, että tulee juotua kuitenkin edes se 1,5l. Ei kuitenkaan valitettavasti aina toimi...

Vierailija
2/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole jano, niin eihän sitä voi väkisin juoda. En mä itsekään paljoa juo (ehkä lasin vettä päivässä) ja ihan hyvin pärjään. Lisäksi juon kyllä monta kuppia kahvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipulloa on kokeiltu, mutta siellä se nököttää "avaamattomana" iltaan asti.

Vierailija
4/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole jano, niin eihän sitä voi väkisin juoda. En mä itsekään paljoa juo (ehkä lasin vettä päivässä) ja ihan hyvin pärjään. Lisäksi juon kyllä monta kuppia kahvia.

Ainoastaan vettä, mehua, kaakaota ja piimää (ja limpparia). Hätätilassa maitoa, mutta en koskaan mitään kuumaa (teetä tai kahvia, jäätee on kyllä hyvää). Eli mulla juominen ihan tosissaan rajoittuu noihin 2-3 kupilliseen. Ja mulla ei tule janon tunnetta ollenkaan. Eikä muuten nälänkään tunnetta helposti, ainoastaan silloin, jos en ole ehtinyt koko päivänä syödä mitään, niin sitten illalla iskee nälkä ja verensokerin laskun huomaa.

ap

Vierailija
5/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelisin jo pillimehua mukaan joka paikkaan. Osta vaikka säästöpakkaus jotain halpaa mehua ja ripottele niitä eri kasseihin.

Tai sitten osta pikkusia limupulloja ja kun olet juonut limun niin laitat vettä, sellainen pikku pullo kulkee helposti mukana ja jos niitä on useampia niin tulee varmasti mukaan.

Vierailija
6/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei juo tarpeeksi, voi olla siitä syystä väsyneempi, tai kärsiä usein päänsärystä, iho voi olla huono, tulee helpommin finnejä, kun iho ei puhdistu sisäisesti, vaan kerääntyy kuonaa.

Vierailija
7/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullo", joka mahtuu hyvin reppuun tai kassiin.

Pillimehuja kyllä voisi roudata mukana, mutta mitähän tuo esikoinen siihen tuumaa. Meillä, kun juodaan pillimehuja vaan spesiaali tapauksissa (=retkillä ja pitkillä automatkoilla ja kipeinä).

ap

Vierailija
8/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se jäätee? Ja sitten ostat jääkaappiin monta pulloa. Kylmänä parempaa.

Mulle ei vesi maistu, niin juon sitten tosi laimeeta mehua.

Vierailija
9/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyykähtäisin noin vähillä juomamäärillä.

Itse juon aamulla pari-kolme lasia vettä, eli 5-7,5dl. Sitten juon päivän mittaan joka aterialla lasin tai pari, ja aterioiden välissä menee muutama lasi ja illalla ennen nukkumaanmenoa juon pari lasillista. Lisäksi juon välillä teetä, ja kuntoilun jälkeen menee helposti myös extralasillinen tai kaksi.

Olen kokeillut vähemmän juomista, mutta siitä seuraa vain kamala jano ja pissaa ei erity tarpeeksi. Jos lähden 2-4 tunniksi kaupungille, pitää minun ottaa vesipullo mukaan, muuten on noiden muutamien tuntien jälkeen ihan kuivunut olo, jos en sen aikana mitään juo.

En syö suolaa juuri ollenkaan, en syö edes leipää joka päivä enkä valmisruokia mistä sitä tulisi, joten liiallisesta suolankäytöstä ei jano ainakaan johdu. Aamulla herätessä on suu ja kieli ihan rutikuivia, kuin uunissa kuivattuja :(

Vierailija
10/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälläni on sama ongelma ja hänen täytyy sairautensa vuoksi juoda paljon. hän on ruvennut pitämään keittiön pöydällä mehukannua. muistuu paremmin mieleen kuin jääkaapista, jos ei huoneenlämpöisyys haittaa. mutta jostain olen lukenut että huoneenlämpöinen neste imeytyy elimistöön paremmin, tiedä sitten liekö totta. ja voihan kannuun heittää välillä jääkuutioita.

Vierailija
11/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin juominen vain pahentaa asiaa! kahvi kun poistaa nestettä. aina kun juo kahvia pitäisi juoda vähintään saman verran vettä. kokiksellakin on sama vaikutus, mutta lievempi.

Vierailija
12/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia toki jos heikottaa ja on treenannut jne., mutta itsekin hyvin vähän juovana (alle 0,5 litraa päivässä) uskon että meillä on janontunne ihan syystä: se nimittäin kertoo, milloin pitää juoda.

Nykyihmisen keksintöä tämä 2-3 litraa päivässä! Kaikki eivät tarvitse puoliakaan tuosta, osa taas juo pitkin päivää niin että päivän "nestesaldo" on yli 4 litraa. Itseään pitää kuunnella!

Vierailija
13/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla litran kannu täyteen vettä, kannu pöydälle oottamaan ja tyhjennät aamulla ekaksi. Lämmin vesi menee helpommin alas kuin hanakylmä.

Vierailija
14/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan aineenvaihduntaa varten..janoa ei saisi periaatteessa odottaa koska silloin elimistö on jo kuivahtanut ja tarvitsee lisää nestettä...munuaiset mm. tarvitsevat vettä toimiakseen kunnolla...

Vierailija
15/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iho voi olla huono, tulee helpommin finnejä, kun iho ei puhdistu sisäisesti, vaan kerääntyy kuonaa.

Tuossa ei ole mitään perää. Mitähän se teidän luontais-suolihuuhtelu-urpojen "kuona" oikein on? Mikä on sen kemiallinen tai edes karkeampi koostumus? Lääketiede ei tunne mitään "kuonaa", sellaista ei kerry sen enempää suolen seinämiin kuin ihoonkaan.

Vierailija
16/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö runsaasti esim. viilejä, jogurtteja, hedelmiä, niin niissähän tulee itsessään kehoon nesteitä. Sitten on eri asia, jos syö suolaisia napostelupaloja ja ruokaa, myslipatukoita, kuivattuja hedelmiä jne. niin tarvitsee toki enemmän nesteitä juodakseen.

Minä en kanna koskaan vesipulloa enkä juo virvoitusjuomia, ei ole 40 vuoteen ollut kuivumisongelmia tai munuaisiin ja virtsaamiseen liittyvää vaivaa. Normaalia kotiruokaa syön ja silloin juon desin pari ruoan päälle, mikä nyt sattuu kyseisen ruoan kanssa sopimaan. Aamukahvi ja iltatee kuuluu päivittäiseen rutiiniin, muutoin nesteitä saan alussa mainitsemistani välipaloista sekä ihan normaalisti töissä ollessa että raskauksien ja imettämisvuoden aikana. Saunajuomat ovat luku sinänsä;-D

Vierailija
17/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö paljon hedelmiä, viilejä, jogurtteja, juo piimää ja välillä maitoakin, syö keittoja yms. muuta kosteaa ja silti pitää juoda niin paljon kuin tuolla aiemmin kirjoitin

Jos syö runsaasti esim. viilejä, jogurtteja, hedelmiä, niin niissähän tulee itsessään kehoon nesteitä. Sitten on eri asia, jos syö suolaisia napostelupaloja ja ruokaa, myslipatukoita, kuivattuja hedelmiä jne. niin tarvitsee toki enemmän nesteitä juodakseen.

Minä en kanna koskaan vesipulloa enkä juo virvoitusjuomia, ei ole 40 vuoteen ollut kuivumisongelmia tai munuaisiin ja virtsaamiseen liittyvää vaivaa. Normaalia kotiruokaa syön ja silloin juon desin pari ruoan päälle, mikä nyt sattuu kyseisen ruoan kanssa sopimaan. Aamukahvi ja iltatee kuuluu päivittäiseen rutiiniin, muutoin nesteitä saan alussa mainitsemistani välipaloista sekä ihan normaalisti töissä ollessa että raskauksien ja imettämisvuoden aikana. Saunajuomat ovat luku sinänsä;-D

Vierailija
18/18 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon aamulla ekana pari isoa mukia vettä, yhteensä noin 5dl.

Sitten töihin saapuessani käyn juomassa työpaikan keittiössä (samalla vien eväät jääkaappiin) pari mukia lisää. Sitten siinä ennen lounasta 2-3 mukia taas. Yhteensä ennen lounasta noin 8dl.

Lounaalla juon 2dl, sitten päiväkahvit ja taas pari mukillista ja ennen kotiinlähtöä taas yksi mukillinen. Yhteensä 8dl.

Kotona päivällisen ja iltapalan yhteydessä normaalit ruokajuomat ja ehkä vielä litran verran sitä vettä illan mittaan.

Päivän aikana tulee siis todella helposti juotua yli 3 litraa. Jos treenaan, niin juon vielä litran verran enemmän. Mulle tuo vesi on ihan itsestään selvä, kun käyn keittiössä niin juon mieluusti mukillisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi