Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun on vaikea ymmärtää tietynlaisia naisia.

Vierailija
19.10.2009 |

Sellaisia joilla ei ole minkäänlaisia urasuunnitelmia. Ovatkin yleensä vuosia kotiäitinä ja lopulta pakon sanelemana menevät töihin esim. tehtaaeen tai ruokakauppaan (koulutusta kun ei ole).Ei tarvitse olla mikään uraohjus, mutta luulisi että jokaiselle löytyy ala missä viihtyy ja haluaa kehittyä.

He eivät myöskään harrasta mitään. Eivätkä koskaan käy missään. Siis kylässä, lomilla, reissuissa tms.

Eihän tämä ole minulta mitenkään pois, ei sillä. Mutta koska lähipiirissäni on pari tällaista naista olen kovasti miettinyt, että mistä nämä naiset saavat elämässään tyydytystä. Itselleni kun tyydytystä tuo itsensä kehittäminen ja maailmankuvan ja tietoisuuden kehittäminen (esim. työ, harrastukset, kulttuuri, matkailu, ystävät..).

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi pitää vanhempainvapaat? Olen itse akateemisesti koulutettu kuten myös suurin osa tuttavavista, enkä tiedä yhtään tällaista tapausta (siis että vanhemmat eivät haluaisi pitää vanhempainavapaita)! Tällaiset "uraperheet" ovat kyllä todella harvinaisia.. Toisaalta, miksi esim. isä ei voisi hoitaa lasta vaikkapa vanhempainvapaan paria viimeistä kuukautta + siihen se isäkuukausi (vai mikä se nykyään on) päälle? Osallistuva isä on tuossa vaiheessa aivan yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin.

Vierailija
42/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tapeltiin siitä, kumpi SAA olla vanhempainrahalla kotona. Päädyttiin ratkaisuun, että molemmat ovat muutaman kuukauden kotona.

En ylipäätään ymmärrä ihmisiä, joilla on kauhe kiire olla jossain muualla kuin kotona ja oman perheen parissa. Arvostan isiä, jotka osallistuvat lastenhoitoon ja pitävät täysimittaiset isyyskaudet, mutten ymmärrä äitejä jotka haluavat ennemmin olla töissä kuin kotona esim. vanhempainrahakaudella VAIKKEI SE OLISI TALOUDELLISESTI VÄLTTÄMÄTÖNTÄ. Kyllä mä ymmärrän että valtaosin ihmisten on käytävä töissä ja monen kotonaolo tyssää siihen, että lainat on maksettava. Mutta sen käsittäminen on hankalaa, että perheessä esim. tapellaan siitä kumpi joutuu jäämään vanhempainrahakaudelle ennen kuin lapsen saa hoitoon.

t. ysi, joka arvostaa kiireetöntä olemista omiensa kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvin tuottava yritys ennen lasta, jouduin myymään sen pois että voin jäädä kotiin lapsen kanssa. Ei edes harmita koska en nauttinut siitä työstä.

Nyt lapsia on jo pari ja ajatuksissa on lisääkin. Ehkä tehdään lapset nyt samaan syssyyn ja sitten taas aloittelen työelämää yrittäjänä. Ehkä jopa opiskelen tällä välin.

Vaikka olen kotona on mulla omakin elämä. Harrastan liikuntaa ja useampi koira kun on niin nekin työllistää. Rakastan huolehtia perheestäni, leikin paljon lasten kanssa ja uunissa paistuu jotain vähän väliä.

Mikään työ ei voi olla niin palkitsevaa kuin nauttia perheestään mutta sekin aika tulee että lapset tosiaan kasvaa ja lähteevät omiiin seikkailuihinsa. Sitten elämään täytyy keksiä muuta sisältöä kuten juurikin itsensä älyllinen haastaminen, parisuhteen hoitoa enemmänkin ja itsensä työllistäminen.

Harvoin kai kukaan jää paikoilleen kuitenkaan.

Vierailija
44/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä ja naisia joilla on kauhee kiire pois kotoa ja jotka viihtyvät töissä yli vaaditun 8h/pvä. Ja jotka jättävät vauvan muista kuin taloudellisista syistä heti ku mahdollista isän tai kunnallisen hoidon hoitoon ja painuvat töihin pakoon kotielämää. Itse viihdyn kotona. Olen koettanu opiskella, käydä töissä ym. Nytkin olen unelmieni työpaikassa, alalla jolla olen aina halunnut työskennellä mutta odotan oikeastaan vain että saan jäädä äitiyslomalle. Kotona oleminen kun on paljon, paljon palkitsevampaa. En kaipaa suuria omaisuuksia vaan ennemmin vietän yksinkertaista elämää läheisieni kanssa. Kun lapset on maailmalla, keskittynen mieheni hellimiseen ja hänen kanssaan olemiseen. En löydä oikeita syitä käydä töissä, en koe sitä palkitsevana vaan enemmänkin tätä tärkeämpää elämää häiritsevänä. Kotona olen ahkera työntekijä, puuhaan ja laitan. Viljelen talveksi perunat, porkkanat ja sipulit sekä herneet. Lisäksi sienestän ja marjastan. Leivon, teen ruuat alusta asti itse ja pyrin mahdollisimman suureen omavaraisuuteen ruuan suhteen. Töissä käynti on minulle vain kotirauhaa rikkova ja repivä asia, jota koetan välttää parhaimpani mukaan. Elämme mieheni (duunari)palkalla ja olemme tyytyväisiä.

Ai että onkin kauhea äiti kun jättää ihan ISÄLLE lapsen hoitoon? :D Eikös teillä ole sitten isä ihan kauhea kun jättää lapset ÄIDILLE hoitoon, eikä ole itse lasten kanssa? Eikö täydellinen perhe sinun sanojesi mukaan olisi sitten täysin työttömänä kotona koko sakki?

Vierailija
45/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

urahaaveistaan, en minä ainakaan.Harrastuskin on lähinnä lukeminen, ei mitään kodin ulkopuolista. tästä on seurauksena se että mieheni uratykkisiskot ovat 3 vuoden kotonaolon jälkeen leimanneet mut juuri ap:n kuvaamaksi naiseksi.Vaikka kotona olo on vain yksi pieni aika elämässäni...

Vierailija
46/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

urahaaveistaan, en minä ainakaan.Harrastuskin on lähinnä lukeminen, ei mitään kodin ulkopuolista. tästä on seurauksena se että mieheni uratykkisiskot ovat 3 vuoden kotonaolon jälkeen leimanneet mut juuri ap:n kuvaamaksi naiseksi.Vaikka kotona olo on vain yksi pieni aika elämässäni...

Urasuuntautunut anoppini ei mitenkään ymmärtänyt miksi halusin hoitaa lapsiani kotona 3vuotta, hänen mielestään olisin samalla voinut olla heidän siivoojansa, tietenkin olisin voinut heilläkin siivota, mutta kaksi aikuista työssä käyvää voi mielestäni siivota itse tai vaihtoehtoisesti palkata siivoojan.

Minulla on vielä 23v eläkeikään ja nyt olen jo vuosia "luonut uraa".

Vierailija
47/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas.Taitaa se "ura" olla aika monelle vaan oman pienen egon pönkittämistä,jos pitää kotiäitejä mollata.Ja tosiaan jos haluaa,niin kotona ollessa voi harrastaa monenlaista:kerhoja,liikuntaa,taiteita,musiikkia tai opiskelua.itse opiskelen avoimessa yliopistossa ja suunnittelen,mitä tekisin sitten kun koen,että voisin lähteä kokopäiväiseksi opiskelijaksi tai työelämään. Mitään paineita en ota,vaan nautin kotielämästä ja siitä,mitä kaikkea ehdin tehdä nyt,mitä en työssä ollessa ehdi.Eikä kotiäidit tule yhteiskunnalle kalliiksi,vaan kunnallinen päivähoito.Sen takiahan niitä kuntalisiäkin maksetaan,että vanhemmat jäis kotiin lasten kanssa. Ja kolmen vuoden jälkeen ei saa mitään,jos mies tienaa ok.

Vierailija
48/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun halusin lapset nuoremalla iällä, kun minusta se tuntui luonnollisemmalta, tällöin siis vain lukio pohjana, sain esikoiseni 21 vuotiaana, toisen 23 vuotiaana ja siitä lähdin kätilöksi opiskelemaan, en koskaan ymmärtänyt miksi minunkin pitäisi tehdä elämäni juuri niitten typerien "kriteereiden" mukaan. koulutus työ kihlat avioliitto lapset.

Minulla meni kihlat lapset opinnot avioliitto, ja päivääkään en ole katunut:D

Ei se aina tarkoita että jos ei ole naisella uraa lapsen tullessa, etteikö haluaisi ammattia:D Minusta tein aivan loistavat ratkaisut! Ja olin kotiäitinä hurjat 4v! APUUUVA olenpas laiska!! hehe:D

Vierailija
49/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat tuollaisia kotona lorvivia loisia, taitaisi käydä köpelösti tämän hyvinvointiyhteiskunnan...

Vierailija
50/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu kenestä puhut...

Vierailija
51/60 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy töissä:D Eli jos on myyjä, niin eikö itse vai rahojaan tienaa?? hehe:D

Vierailija
52/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun lapsia on useampi, onkin se aika äkkiä esimerkiksi 6 tai 9 vuotta. Ja ei ole enää todellakaan samantekevää, onko tuon ajan poissa työelmästä vai ei (no ehkä jollekin kaupan kassalle on).

Ja olen itse ollut pois töistä 4 vuotta (akateeminen asiantuntijatyö), ja tiedän mistä puhun. Kukaan ei näihin hommiin palkkaisi esim. 10 kotona ollutta kotiäitiä. Valitettavasti.

Vierailija
53/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat saavuttaneet nirvanan. He ovat päässeet konkreettisesti kaiken maallisen yli ja näin ollen toimivat meidän muiden henkisinä opettajina (äiteinä). Äidin tehtävänä on luopua kaikesta maallisesta ja opettaa rakkautta lapsilleen.

Äiti luopui paljosta vuoksemme. Kiittäkäämme äitiä. aamen

Vierailija
54/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kuvittelevat elämän menevän tietyn urakaavion mukaan

- kuvittelevat uran tuovan onnen

- etsivät sitä onnea ulkopuolelta ja ulkopuolisista asioista tauotta, eivätkä koskaan tule löytämään sitä onnea sisältään

- eivät ymmärrä, että joku oikeasti haluaa olla kaupassa tai tehtaassa töissä

- eivät ymmärrä, että joillekin se mitä tekee työksi ei ole tärkeää vaan elämän laatu ja perhe/ihmissuhteet

- hankkivat lapsia, mutta eivät halua hoitaa niitä, valittavat kuinka kroppa menee pilalle, eivätkä halua viettää aikaa lasten kanssa

- harrastavat kaiket illat (joko lasten tai omia harrastuksia)

- eivät kestä/siedä arkea eikä tylsyyttä

- tarvitsevat joka asiaan muiden hyväksynnän (joko "ystävät" tai paremman puutteessa jopa av-mammat)

- eivät siedä minkäänlaista omaa ajattelua muilta ihmisiltä, kaikkien pitää ajatella ja tehdä kuten he tekevät

Vierailija
55/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei näihin hommiin palkkaisi esim. 10 kotona ollutta kotiäitiä. Valitettavasti.

Olet rasisti.

Vierailija
56/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä sitten????

Kukaan ei näihin hommiin palkkaisi esim. 10 kotona ollutta kotiäitiä. Valitettavasti.

Olet rasisti.

Vierailija
57/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen itselleni kovalla työllä hankkinut haluamani monivuotisen koulutuksen, en ole valmis sitä kokonaan heittämään hukkaan. Lapset on hoidettu kotona ensimmmäiset vuodet, mutta en todellakaan jää lopuksi ikää työelmän ulkopuolelle. Työtä voi tehdä niinkin, ettei perhe siitä kärsi - ja perhe voi silti olla tärkein.

Kolme vuiotta toki on suht lyhyt aika, mutta jos ja kun lapsia on useampi, onkin se aika äkkiä esimerkiksi 6 tai 9 vuotta. Ja ei ole enää todellakaan samantekevää, onko tuon ajan poissa työelmästä vai ei (no ehkä jollekin kaupan kassalle on). Ja olen itse ollut pois töistä 4 vuotta (akateeminen asiantuntijatyö), ja tiedän mistä puhun. Kukaan ei näihin hommiin palkkaisi esim. 10 kotona ollutta kotiäitiä. Valitettavasti.

Vierailija
58/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä sitten????

Olet rasisti.

itseäsi kaupan kassaa ylempiarvoisena ihmisenä.

Vierailija
59/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän tyyppisiä ihmisiä miehistäkin löydy. Kaikki nyt ei vaan ole samanlaisia....

Vierailija
60/60 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaupan kassalla töissä opiskeluaikoina, ja sinne pääsin ihan ilman mitään opiskeluja. Työn oppi muutamassa päivässä hyvällä perehdytyksellä. Nykyiseen työhöni vaaditaan ylempi akateeminen loppututkinto + työkokemusta (joka ei saa olla 10 vuoden takaa, sillä ala on 10 vuodessa muuttunut täysin). Tämä on FAKTA, ei minun mielipiteeni, eikä tarkoituksena todellakaan ole väheksyä ketään.

Sillä että tekstisi perusteella pidät

Niin ja mitä sitten????

Olet rasisti.

itseäsi kaupan kassaa ylempiarvoisena ihmisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi