Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin asioihin tuhlaamista et voi ymmärtää?

Vierailija
19.10.2009 |

Itsellä nämä:

-ökyautot (ihan älyttömintä velaksi ostettuna)

-kauhea määrä vaatteita (ymmärrän panostuksen laatuun - ainakin tietyissä rajoissa - mutta en hillittömään määrään)

-huonekalujen jatkuva uusiminen

Sen sijaan matkailun ymmärrän oikein hyvin ja samoin tilavan asunnon.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mammojen valitusketju.

Vierailija
22/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustellaan nyt sitten.

Iso auto: vähemmälläkin selviäisi mutta 350-heppainen iso Mersu vaan on niin mukava ja kätevä.

Pieni auto: minun oma leluni. Täysin turha mutta, ah niin kiva.

Iso talo: viisihenkinen perheemme nyt vaan viihtyy 400 neliössä.

Matkustelu: talveksi on varattu yli 10 000euron matka vaikka reilusti alle puoleen hintaankin pääsisi. On vaan kiva mennä isoon huoneistoon johon sopii 5 henkilöä.

Itse en ymmärrä tuhansien hintaisia laukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisit luovuttaa osan noihin leluihin menevistä rahoista niille joilla on vähemmän?

Ostatko yhtä rajattomasti lapsillesi?

Kysyn ilman ilkeyttä

Puolustellaan nyt sitten.

Iso auto: vähemmälläkin selviäisi mutta 350-heppainen iso Mersu vaan on niin mukava ja kätevä.

Pieni auto: minun oma leluni. Täysin turha mutta, ah niin kiva.

Iso talo: viisihenkinen perheemme nyt vaan viihtyy 400 neliössä.

Matkustelu: talveksi on varattu yli 10 000euron matka vaikka reilusti alle puoleen hintaankin pääsisi. On vaan kiva mennä isoon huoneistoon johon sopii 5 henkilöä.

Itse en ymmärrä tuhansien hintaisia laukkuja.

Vierailija
24/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt kauniita tai sitten en ole vain huomannut niitä maltillisesti laitettuja siistejä kynsiä. Olen törmännyt vain sellasiin koristeellisiin Milla-Magia -viritelmiin. En ymmärrä, että joku maksaa niistä satasia vuosittain. Ja nyt ilmeisesti jotkut laitattaa jo varpaidenkin kynsiä.

Vierailija
25/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvin todennäköisesti paljon turvallisempi!

Vierailija
26/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai yleensäkään lastenvaatteilla koreiluun. Eihän ne ymmärrä sitä itse!

Teininä sitten osaavat valia tietynlaisia vaatteita.

T.24-vuotias

Vierailija
27/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn töissä ja laitan itse ansaitsemani rahat minulle ja perheelleni mieluisiin asioihin, niin mitä se kenellekään kuuluu? On kunnon autot, talo, matkustellaan paljon ja harrastetaan, mutta itse ollaan kaikki kustannettu. Joo ja se kamala hiustenpidennyksin löytyy.. ;D

Vierailija
28/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tästä tulikin kateellisten ja katkerien av-mammojen valitusketju.

Kultapieni, aina ei ole kyse kateudesta! Jos sulla on katumaastureja, matkustat 10 krt vuodessa ulkomaille shoppailemaan, vaihdat puhelinta kerran viikossa ja tauluteeveetä kuukausittain ja joudut etsimään lapsiasi halvan muovikrääsän seasta, voin vakuuttaa, että en ole sulle kateellinen!

Mä en ymmärrä, miten te tavaranhaalaajat ette voi ymmärtää, että ihminen ei tule onnelliseksi rahasta ja tavarasta, vaan siihen tarvitaan jotain muuta (voihan rikaskin tietty olla onnellinen, en sitä kiistä). Ja pliis, älkää vetäkö nyt tähän sitä kulunutta itken-mieluummin-mersussa-kuin-bussissa-juttua. Been there, done that, ja voin sanoa, ettei se mersu lohduttanut mua yhtään sillä hetkellä, niin kuin ei se bussikaan.

Mä en halua paljoa rahaa, mä en halua MTV:n "Fabulous life of..." -elämäntyyliä. Mä olen ihan saatanan tyytyväinen köyhään elämääni, kirpputorihuonekaluihin- ja vaatteisiin ja kaikkeen mitä mulla on. Älä tuu sanomaan, että mä oon kateellinen, kun et mistään mitää tiedä.

Vierailija
29/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultapieni, aina ei ole kyse kateudesta! Jos sulla on katumaastureja, matkustat 10 krt vuodessa ulkomaille shoppailemaan, vaihdat puhelinta kerran viikossa ja tauluteeveetä kuukausittain ja joudut etsimään lapsiasi halvan muovikrääsän seasta, voin vakuuttaa, että en ole sulle kateellinen!

Mä en ymmärrä, miten te tavaranhaalaajat ette voi ymmärtää, että ihminen ei tule onnelliseksi rahasta ja tavarasta, vaan siihen tarvitaan jotain muuta (voihan rikaskin tietty olla onnellinen, en sitä kiistä). Ja pliis, älkää vetäkö nyt tähän sitä kulunutta itken-mieluummin-mersussa-kuin-bussissa-juttua. Been there, done that, ja voin sanoa, ettei se mersu lohduttanut mua yhtään sillä hetkellä, niin kuin ei se bussikaan.

Mä en halua paljoa rahaa, mä en halua MTV:n "Fabulous life of..." -elämäntyyliä. Mä olen ihan saatanan tyytyväinen köyhään elämääni, kirpputorihuonekaluihin- ja vaatteisiin ja kaikkeen mitä mulla on. Älä tuu sanomaan, että mä oon kateellinen, kun et mistään mitää tiedä.

matkoja tullakseen onnelliseksi? Mä olen nytkin tavattoman onnellinen, mutta en näe syytä, miksi en voisi lomalle lähteä. Eli sun mielestä niillä joilla on rahaa, ei ole muuta ja ovat onnettomia? Huoh

Vierailija
30/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lainalla hankitut ökyautot

- ylipäänsä kulutusluotolla shoppailu

- kaukomatkailu rantalomakohteisiin

- energiasyöpöt jättiomakotitalot

- lasten hukuttaminen tavaraan

- tupakka (vaikea ymmärtää kun ei ole koskaan itse polttanut

- esim. kännykän vaihtaminen kerran vuodessa

- jatkuva einesruoan syöminen

Vierailija
31/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelen tätä tuomitsemista; jos itse käyn töissä ja laitan itse ansaitsemani rahat minulle ja perheelleni mieluisiin asioihin, niin mitä se kenellekään kuuluu? On kunnon autot, talo, matkustellaan paljon ja harrastetaan, mutta itse ollaan kaikki kustannettu. Joo ja se kamala hiustenpidennyksin löytyy.. ;D

ajatelleeksi, miten tää järjetön kulutushysteria vaikuttaa tähän meidän elinympäristöön, siis siihen paikkaan, missä sinä nyt olet, ja missä lapsesi ovat sinun jälkeesi? Ai et ole? No nyt kannattaa ruveta ajattelemaan, kun asia kerran tuli esille.

Vierailija
32/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole rahaa ja ovat siksi säästäväisiä. Sitä en sen sijaan ymmärrä, että ns. normaalisti toimeentulevat ihmiset saavat iloa siitä, että ostavat halpoja vaatteita ja niitäkin vähän, tai vanhoja, turvattomia, huonosti varusteltuja autoja, eivätkä satsaa kotinsa viihtyisyyteen.

Ja joo, perhe, terveys ja yhdessä vietetty aika ovat mullekin tärkeintä, mutta eivät nämä mitenkään sulje pois itsestään + kodistaan huolehtimista.

Rahan laittamista alkoholiin, tupakkaan ja ylenpalttiseen syömiseen (=näkyy vyötäröllä) en ymmärrä.

Vierailija
33/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans ihmettelen tätä tuomitsemista; jos itse käyn töissä ja laitan itse ansaitsemani rahat minulle ja perheelleni mieluisiin asioihin, niin mitä se kenellekään kuuluu? On kunnon autot, talo, matkustellaan paljon ja harrastetaan, mutta itse ollaan kaikki kustannettu. Joo ja se kamala hiustenpidennyksin löytyy.. ;D

ajatelleeksi, miten tää järjetön kulutushysteria vaikuttaa tähän meidän elinympäristöön, siis siihen paikkaan, missä sinä nyt olet, ja missä lapsesi ovat sinun jälkeesi? Ai et ole? No nyt kannattaa ruveta ajattelemaan, kun asia kerran tuli esille.

kun on tarvetta ja matkustan jos huvittaa.

Vierailija
34/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet ymmärrän oikein hyvin samoin sisustamisen. Ihmisillä on erilaisia harrastuksia ja mieltymyksi', ei kaikkea normaalia ja haitatonta tarvii rajoittaa.

Vierailija
35/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ökyautot (siis sellaiset pippelinjatkeet)

- merkkivaatteet (merkki ja hinta ei takaa laatua)

- kosmetiikka (omat teinit tuhlaa varmaan satasia vuodessa, itsellä 2 poskipunaa, 2 luomiväriä, ripsari ja meikkivoide silti aina erittäin huoliteltu)

- käsilaukut!

- elektroniikka

- välineurheilu

Itse "tuhlaamme" asumiseen ja matkailuun. Jos rahaa olisi yli noiden niin varmaan käyttäisin hieman esim kauneushoitoihin (kohta 50v ja vasta 2x kosmetologilla koko elämän aikana)

Vierailija
36/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoja tullakseen onnelliseksi? Mä olen nytkin tavattoman onnellinen, mutta en näe syytä, miksi en voisi lomalle lähteä. Eli sun mielestä niillä joilla on rahaa, ei ole muuta ja ovat onnettomia? Huoh

Katoppa, mitä kirjoitin tuossa viestissäni: "voihan rikaskin tietty olla onnellinen, en sitä kiistä".

Kun nyt kerran vedit tuon kateuskortin peliin, niin milläs tavalla siihen pitäis vastata? Kun aina, kun puhutaan tällaisista asioista, tulee joku sanomaan "te ootte vaan kateellisii, kun teillä ei oo varaa siihen ja tähän tässä ketjussa mainittuihin asioihin".

Sä jätit pään auki, kun et eksplikoinut, MISTÄ nyt ollaan kateellisia. Oo tarkempi ens kerralla.

Vierailija
37/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt itsestäänselvinä turhiksina!

Vierailija
38/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ajattelit esim. saada myrkytöntä ruokaa, kun maaperä saastuu? Elätkö sä jossain toisessa maailmassa kuin minä, vai ootko vain tyhmä?

Vierailija
39/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäaidoista metalleista, muovista ym. tehtyjä ns. puku- ja muotikoruja. Hopea ja pronssikoruja. Miksei voi ostaa kultaa, platinaa, aitoja jalokiviä. Ne kestävä tummumatta ja säilyttävät arvonsa sukupolvien ajan. Metallin voi sulattaa ja teettää uusia koruja ja kivet istuttaa uudelleen. Itselläni on irtokivinä runsaasti erilaisia timantteja ja safiireja, joista osasta on tehty koruja ja osa on vielä kiinnittämättä. Joitain vanhempia koruja on valmistettu jo uudelleenkin käyttäen vanhojen korujen materiaaleja.

Vierailija
40/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ajattelit esim. saada myrkytöntä ruokaa, kun maaperä saastuu? Elätkö sä jossain toisessa maailmassa kuin minä, vai ootko vain tyhmä?

maapalloa pelasta tai tuhoa.