Saiko kukaan muu "huonompaa" työtä ä-loman jälkeen?
Jos siis palasit saman vanhan työnantajan palvelukseen ja työsuhteesi on ollut jo ennen ä-lomaa toistaiseksi voimassa oleva.
Mulla näyttäisi olevan nyt tämä tilanne ja motivaatio palata työhön on täysi nolla.
Syytä en ymmärrä, olen aina ollut pidetty ja ahkera työntekijä. Tehnyt työni tunnollisesti ja tulen kaikkien kanssa toimeen.
Palkka pysyisi mulla samana, mutta tehtävät olisivat hiukan vaatimattomammat. Tehtävänimike olisi sama.
Inhottavinta tässä on se, että ä-loman sijaisekseni otettu ihminen on vakinaistettu ä-lomani aikana ja eivät ole valmiita siirtämään häntä toisiin hommiin (esim. siihen mitä mulle nyt tarjotaan) ja antamaan mulle mun vanhaa työtäni.
Tilanne on siksi "hullu", että tosiaankin olen aina tehnyt kiitettävästi työni, sijaiseni on alemmin koulutettu kuin mä (minä akateeminen, sijainen AMK) ja siksi tuntuu järjettömältä mennä vaatimattomampaan työhön.
Jotenkin en näe tilanteessa muuta vaihtoehtoa kuin työpaikan vaihto?! Ja tässä tässä taloustilanteessa kun ei ole oikein paikkoja avoinna, tilanne on entistä kamalampi.
Kyseessä suuri firma, joten en ymmärrä miksi eivät edes halua järjestää saman tasoita työtä, työhönpaluupäiväni on ollut heillä jo kauan tiedossa.
Kommentit (2)
Tosin tehtavat eivat olleet ehka "vaatimattomammat" noin paperilla, mutta vahemman halutut ja enemman tyota teettavat. ;-) Mina en kuitenkaan lahtenyt pois, en jaksanut kun tyoymparisto oli muuten hyva ja tehtavatkin periaatteessa ihan ok (vaikkakaan eivat samat) ja tata edellinen tyopaikkani oli ollut niin kamala etta ajattelin voivani vaihtamalla vain joutua ojasta allikkoon... Homma meni sikali hyvin etta sain ylennyksen jo 2 vuotta myohemmin (jolloin olin taas aitiyslomalla...).
Hermot meni. Yritin pomolta tiedustella varovasti, että miksi jne.? Pomo oli (ja on kuulemma vieläkin) varsinainen urpo, jolla ei ihmissuhdetaito ole vahvis ala. Hän siihen sanoi, että on tähän muitakin tulijoita, jos ei kelpaa. Prkl! Mä sanoin itteni irti seuraavana päivänä, siihenhän etsi sitten uusia tulijoita. Ha.
Ei tietenkään kovin paha kosto, mutta kyllä sen ukon naama venähti. Kun kerran joku teki vastaan, se sillä samalla aina uhkailee, kun joku uskaltaa vähän kritisoida paikkaansa, palkkaansa tms. Ja tiedän, että osaavaa ja pystyvää tekijää ei paikalleni ollut kuitenkaan ihan helppo löytää.
Olen ollut todella tyytyväinen ratkaisuuni. Ryhdyin yrittäjäksi ja olen pärjännyt ihan hyvin. Eikä tarvii hyppiä ääliöitten ukkojen pillin mukaan.