Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihan sekasin tästä sikainfluenssasta!!!

Vierailija
19.10.2009 |

Joka puolelta tulee tuutin täydeltä asiaa sikainfluenssasta. ei enään tiedä mitä miettii. meillä raskaus oli täysi ihme, mulla ei ollut hyviä mahdollisuuksia tulla raskaaksi. ja sit se tapahtuu just nyt kun jyllää uusi tauti mistä lääkäritkään eivät tunnu tietävän tarpeeksi. Tänään viimeksi uutisissa sanottiin että ainakin raskaana olevien toivotaan ottavan rokotteen koska heillä on moninkertainen riski saada komplikaatio tai hengenvaara. raskauden pitäisi olla maailman onnellisin ja iloisin asia, mutta miten tässä voi hymyillä kun jo uutisissa kerrtotaan että suuri todennäköisyys kuolla itse tai että sikiö kuolee. olen miettiny jopa aborttia. vaikka tosiasia onkin että sen jälkeen tuskin tulisin koskaan enään raskaaksi... viikkoja vasta 8, ja jo nyt kaikki pelottaa niin paljon etten todellakaan tiedä mitä tehdä

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatteles nyt kuinka monta naista synnyttää päivässä, niissäkin maissa jossa sikaflunssa on jo epidemia. Älä herran jestas panikoidu. Sikaflunssa on jo ohi, kun synnytyksen aika koittaa,.

Vierailija
2/5 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "moninkertainen riski" on kuitenkin silti tosi pieni. Käsidesit vaan käyttöön ja ota se rokote, te pärjäätte varmasti hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä muuta.

Vierailija
4/5 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatteles nyt kuinka monta naista synnyttää päivässä, niissäkin maissa jossa sikaflunssa on jo epidemia. Älä herran jestas panikoidu. Sikaflunssa on jo ohi, kun synnytyksen aika koittaa,.

Vierailija
5/5 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme "tervettä" lasta.

Silti kahdelta lapsista löytyi poikkevaa rakenneultrissa, jonka vuoksi minulle väläyteltiin keskenmenoriskiä nostavia jatkotutkimuksia. En mennyt niihin, mutta stressiä kyllä oli.

Lasten syntymän jälkeen huomattiin, että utralöydökset hävisivät toiselta itsestään 3 kk kontrolliin mennessä. Toista ei edes tutkittu, koska ei pidetty enää aiheellisena.

Lisäksi ultrasta ilman hälyjä selvinneellä lapsella todettiin seurantaa vaativa poikkeama heti syntymän jälkeen. Se hävisi kokonaan puoleen ikävuoteen mennessä.

Yhdellä lapsista on pieni poikkeama myös syntymän jälkeen havaittu, joka on vielä olemassa, mutta ei haittaa elämää. Tarvittaessa se leikataan ennen kouluikää. Toisella on myös poikkevaa, joka ei myöskään vaikuta hänen terveyteensä, mutta se vaatii hoitoa viimeistään täysi-ikäisenä.

Ts sopeudu siihen, että aina on ja tulee olemaan jotain huolenaiheita. Onneksi ne kaikki eivät toteudu!