Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi etta ottaa paasta tuo 8-vuotias!!! Alyttoman laiska!!!

Vierailija
18.10.2009 |

Viime viikolla kaytiin vakava keskustelu siita etta lapsi ei tehnyt laksyjaan tai jos teki niin ne oli vain hutaistu ja opettajakin kirjoitti tarinaan etta "Erittain sotkuinen kasiala".

Lupasi ryhdistaytya ja olla kiltisti, ja valehtelematta (oli monta kertaa puhunut palturia laksyista ym mista jai kiinni).

Tana iltana pyysin tekemaan laksyt, ja ei ollut kuin yksi tehtava jossa piti "arvostella" luekmansa kirja. Sanoin lapselle etta kirjoita se ensin paperille alaka suoraan opettajan antamalle monisteelle mutta mita teki lapsi kirjoitti suoraan jarkyttavalla kasialalla monisteelle. Kun kysyin missa on se harjoituspaperi, meni muka etsimaan ylakerrasta ja sitten lopulta tunnusti etta halusi vain akkia tehda tehtavan ja oli suoraan kirjoittanut monisteelle.

Ehka nama valehtelut eivat teista kuulosta pahalta mutta mina en sieda tallaista! Mua arsyttaa aivan alyttomasti tallainen JATKUVA valehtelu!!!! Miten paastaan tasta eroon?

Mita tuohon kotitehtavaan tulee, tytto on monisteen jo puhki pyyhkinyt ja sutannut ja en tieda ilkeaako sita edes palauttaa! Tytto vaihtoi uuteen kouluun tana syksyna muuton vuoksi ja edellisessa koulussaan oli luokkansa parhaita, ja sai tosi paljon positiivista palautetta... Mikakohan nyt on iskenyt... Muutosta johtuva shokki?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se syy löytyy sieltä. Kaverien vaikutus on suuri.

Vierailija
2/3 |
20.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako viikkorahaa tms.?

Mun tytölle lupasin hyvin menneen viikon jälkeen n. 10 euron arvoisen tavaran, jota oli pitkään halunnut.

Tosin meidän tapauksessa läksyt sujuu hyvin, mutta esim. huoneen siivouksessa on äärettömän laiska ja iltaisin vetkuttelee nukkumaanmentäessä. Näihin piti saada muutos ja pelkkä puhe ei auttanut. Kepin sijasta annoin porkkanaa, ja ainakin kerran toimi.

Sun tytön täytyisi löytää uudestaan into koulunkäyntiin ja läksyihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina edellyttänyt että lapseni puhuvat totta eivätkä kiusaa toisiaan tai kavereitaan. Siis tämä on ollut lähtökohta, en suinkaan sano että se olisi aina toteutunut :)

Elikkäs, uskon että sinunkin lapsesi saa tämän rehellisyyden mallin kotoaan ja se jo auttaa häntä tajuamaan osaltaan ettei saa valehdella.

Ja itse olen ainakin tosi helposti opettajaan yhteydessä jos tuntuu että koulussa/lapsessa on jotain outoa meneillään.

Ajattelen että tämä tiivis vuorovaikutus kodin ja koulun välillä, ja se että lapsi sen huomaa, vähentää osaltaan ongelmia.

Meillä oli vähän aikaa sitten yhdeksänvuotiaalla vaikeuksia suhtautua koulunkäyntiin "asiallisesti"

Sitten tuli joku outo herätys ja nyt läksyjenteko sujuu suht`koht kivuttomasti. Vaikkei hän olekaan koulussa mikään hyvä muttei enää raivoa läksyjen ääressä niinkuin ennen tai jätä siksi vaivihkaa tekemättä että ovat vaikeita.

Sinun lapsesi on ollut hyvä koulussa ennen muuttoa, varmaan se "hyvyys" palaa ennalleen uudessa koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan