Mitä järkeä on ommella samannäköisiä lastenvaatteita kuin kaupan mallistot ja yhtä kalliilla?
Ilmeisesti joillakin äideillä on se pakottava tarve saada omaa aikaa kotioloissa pakenemalla ompelukoneelle ja ompelemalla kalliista kankaista kaupan vaatteiden kopioita.
Käyttäisivät senkin näpertelyajan vaikka lastensa kanssa leikkimiseen ja ostaisivat ne lastenvaatteet kaupasta.
Tai jos omaa aikaa haluavat, lähtisivät kaupungille lastenvaatekaupoille.
Kommentit (38)
Mitä järkeä jos ompelee lapsilleen kaupan vaatteiden kopioita eikä edes rahaa säästä kun kankaat ovat kalliita.
Jos edes ompelisi jotain erilaista, niin ehkä ymmärtäisin, mutta en ymmärrä kun kaupasta saa vaatteet samaan hintaan ja vähemmällä ajanhukalla.
äitien lapset olisivat paljon onnellisempia niissä kaupasta ostetuissa vaatteissa kun äiti olisi ompelun sijaan mieluummin heidän kanssaan eikä hätistelisi lapsia pois ompelukoneen luota.
se kaupoissa luuhailu, sekö ei ole pois lasten ajasta? Ihme ajattelutapa ap:lla.
Onko ap:lle tullut mieleen, että joku ehkä tosiaan tykkää ommella? Tai että ne itse tehdyt ovat laadukkaampia ja kestävämpiä kuin halvan työvoiman maissa ommellut kaupan vaatteet?
Ap taitaa olla vaan kateellinen, kun ei itse osaa ommella mitään.
Samat vihannekset saa kaupasta, ja yleensä vielä halvemmalla. Eikä ole sekään kasvmaan kuokkimiseen käytetty aika lapsilta pois.
Mitä järkeä on laittaa ruokaa itse kun kaupassa myydään valmista?
Mitä järkeä on pestä pyykkiä kun pesuloitakin on?
Mitä järkeä on siivota itse kun voi käyttää siivojaa?
Kaikki yllä mainittuihin käytetty aika kun on pois lapsilta, hohhoijaa..
Mitä järkeä on tällaisissa aloituksissa???
miksi kannattaa tehdä kotona ruokaa, kun se aika on lapsilta ja perheeltä pois.
Miksi kukaan menee kuntosalille tai muuhun harrastukseen, ulkoilee lasten kanssa vaan.
tai viettää mitään muutakaan omaa aikaa. kaikki aikahan, mitä ei vietä lasten kanssa on lapsilta pois. Näinkö siis ajattelet ap?
jos harrastuksena on ompelu, niin siinä sentään saadaan vaatteet. Joistakin harrastuksista ei tule mitään kotiinpäin.
Ja ei, minä en harrasta ompelua
jokin sellainen tapaus, että itsetehty tulee yhtä kalliiksi kuin kaupasta ostettu? Jään mielenkiinnolla odottamaan tosielämän esimerkkiäsi!
harrastamatta seksiä. Sekin aika on lapsilta pois! Ja jos lisää lapsia haluaa, niin alle minuutin sessio ovulaatiopäivinä.
ja siellä mammat kilpaa kopiovat mm. Metsolan vaatteita ja ostavat ompeluksiaan varten kalliita kankaita.
Jälkikin on yhtä blogistia lukuunottamatta suttuista ja kotikutoista. Kestävämmät ja paremmin ommelut vaatteet saa kaupasta ja aikaakin kuluu murto-osa siitä mitä siihen että alkaa itse tuhertaa.
Suomessa ollaan hirveän lapsikeskeisiä, mutta että näin lapsikeskeisiä, ettei äiti voi enää tehdä mitään itsekseen lasten kanssa samassa huoneessa? Miten on ruoanlaiton laita? Lapsilta pois on sekin aika joka menee ruoanlaittoon. Ei muuta kuin pizzaa tilaamaan vaan niin äiti voi senkin ajan olla lasten kanssa. Tai pyykit ja siivous? Pakko ottaa siivoja kait kotiin ettei lapset kärsi sillä aikaa yksin kun äiti siivoaa, heitteillejättöä suorastaan se ettei lapsen kanssa leiki 24/7.
Minusta on ihan kiva, että meidän lapset osaavat MYÖS leikkiä ja viihtyä hetken kahdestaan omissa leikeissään kun teen kotihommia, osataan leikkiä myös ilman aikuista mikä on ihan normaalia. Kuulostaa siltä että ap on yhden pienen lapsen äiti eikä vielä ymmärrä mitä kaikkea useamman isomman lapsen kanssa voi tehdä tai olla tekemättä.
kangasta ja maksa siitä postikulut ostohinnan lisäksi. Sitten tarvitset vielä kalliit saumurit ja aplikointi-koneet, niin johan tulee vaatteille hintaa.
Aikaa menee hukkaan ja rahaa palaa yhtä paljon kuin kaupasta ostettuihin vaatteisiin.
kangasta ja maksa siitä postikulut ostohinnan lisäksi. Sitten tarvitset vielä kalliit saumurit ja aplikointi-koneet, niin johan tulee vaatteille hintaa. Aikaa menee hukkaan ja rahaa palaa yhtä paljon kuin kaupasta ostettuihin vaatteisiin.
aina kun ostaa kangassatsin, joutuu ostamaan ompelukoneen ja applikointikoneenkin? Tiesitkö, että joillakin (useimmilla) ompelua harrastavilla on se ompelukone ollut jo vuosikausia ennen lastenvaatteiden ompelua. Ja minä en tiedä mikä tuo myllymuksu on, mutta kyllä käsittääkseni ihan edullisiakin kankaita on. Lasten vaatteisiin sitä kangasta ei edes mene metritolkulla.
Siskoni ompelee meidän mummon vanhalla koneella (ostettu 50-luvulla), minun mieheni ompelee meidän vaatteita, äitinsä ostamalla koneella 70-luvulta. Ehkä koneitten hinnat ovat kuoleentuneet? Mutta mitä haittaa on harrastuksesta, joka tuottaa iloa?
kangasta ja maksa siitä postikulut ostohinnan lisäksi. Sitten tarvitset vielä kalliit saumurit ja aplikointi-koneet, niin johan tulee vaatteille hintaa.
Aikaa menee hukkaan ja rahaa palaa yhtä paljon kuin kaupasta ostettuihin vaatteisiin.
Niin saat siihen hintaan jo muutaman rätin ommella että kone maksaa itsensä takaisin.
nyt on sitten ostanut 450 euron aplikointikoneen ja mikä siinä nyt sitten on niin kamalaa? Saahan tuollaisen summan menemään turhempaankin.
ja kankaat hankin edullisesti. Saan lapsille kivoja vaatteita ja itselle kivan harrastuksen. Mitä vikaa tässä on?
Jos lähden kiertämään lastenvaatekauppoja niin tulee siitäkin kuluja kun ajan sinne autolla tai menen bussilla. Puhumattakaan ajanhukasta.
että sekin ompeluaika on lapsilta pois? Teette leikitkin lapsillenne valmiiksi? Eivätkö lapsenne osaa leikkiä ja touhuta itse? Minä en ole koskaan leikkinyt lasteni kanssa, olen kyllä ottanut pienempänä puuhiini mukaan jne. mutta kyllä he osaavat olla keskenäänkin lastenhuoneessa, tjaa nyt en ole edes ihan varma missä ovat, toinen meni pyörällä kaverilleen ja toinen heiluu pihalla parin kaverin kanssa...
miksei saisi ommella? Jos joku oikeasti vaikka tykkää siitä ompelemisesta, voitko kuvitella?