Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako raskaana ollessa juoda glögiä?!?!

Vierailija
17.10.2009 |

siis eihän siinä ole mitään miksi ei saisi??? ystäväni sanoi että kun ei voi juoda, raskaana....?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että glögi on usein maustettu mm. inkiväärillä jota taas ei raskausaikana suositella. Tosin itsellenikään ei ole selvinnyt onko siitä haittaa silloin kun se on mausteena vai vaan ns. luontaistuotteena. Osaisiko tähän joku viisaampi vastata?

Vierailija
22/31 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että glögi on usein maustettu mm. inkiväärillä jota taas ei raskausaikana suositella. Tosin itsellenikään ei ole selvinnyt onko siitä haittaa silloin kun se on mausteena vai vaan ns. luontaistuotteena. Osaisiko tähän joku viisaampi vastata?

että mausteena inkivääri on ok. Eli ei pitäisi senkään olla glögin juomisen esteenä. Jospa kaveri ymmärtää glögillä vain jotain Alkon Hehkuviiniä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri asia sitten on mikä on lapsen ja äidin kannalta viisasta ja se pitää päättää ihan itse. Suurin osa meillä tarjotuista ja esim ruokakaupan glögeistä ovat vain ylimakeita mehuja, niin että antaa mennä vaan.

Oikea, itsetehty glögi voi olla aika alkoholipitoista, joten siinä sitten pitää raskaana olevan miettiä, että juoko vai ei. Kun olen ollut joulun aikaan raskaana olen tainnut yhden kupposen ottaa. Ei tullut FAS-lasta.

Vierailija
24/31 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkujoukuglögiksi, joka on yleensä ihan kunnolla terästettyä;) Jotkut eivät ehkä juokaan glögiä kuin jossain joululemuissa ja mieltävät siksi glögin alkoholijuomaksi.

Kaupasta saa alkoholitonta glögiä, jota varmasti saa raskaana olevat juoda. Itse ainakin juon, koska rakastan glögiä!

Vierailija
25/31 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee vaikeeksi

Vierailija
26/31 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa välttää käyttämästä mausteena inkivääriä ruoassa kun on raskaana, tästähän on todisteena esimerkiksi reilut kaksi miljardia aasialaista joiden äidit ovat käyttäneet inkivääriä raskausaikana ja ongelmia ovat olleet..?

Vierailija
27/31 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kanelia tai inkivääriä löytyy leivonnaisista ihan saman verran kuin glögistäkin.

Tosi paksua!! :D

Vierailija
28/31 |
19.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaana oleville ei suositella glögiä inkiväärin vuoksi. EHkä siksi tämä.

Vierailija
29/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle neuvolatäti puolestaan sanoi, että inkiväärivalmisteita ei saa käyttää, mutta ruoanlaitossa saa käyttää tuoretta inkivääriä. Eli minä kyllä olen intialaista ruokaa popsinut ihan hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
30/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainahan glögin voi tehdä itsekin niin ainakin tietää sisällön.

yksi ohje:

http://web.dansukker.com/default.aspx?ID=247&ProductPage=1&ProductID=15…

Vierailija
31/31 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jokin runsaina määrinä on sikiölle haitallista (ja inkiväärin tapauksessa vielä SAATTAA olla, eli ei edes ole varmaa!) ei tarkoita että siitä olisi haittaa pieninä määrinä. IHAN MIKÄ TAHANSA liian paljon nautittuna on haitallista, jopa puhdas vesi.

Runsas autoilu kasvattaa auto-onnettomuuden todennäköisyyttä, mutta silti kukaan ei ole kieltämässä raskaana olevilta autojen käyttöä.

En nyt halua pelotella, join miekii glögiä ekan raskauden aikana aika paljon glögiä, mutta tämän raskauden aikana en taija juua, syynä seuraava: "Inkiväärivalmisteiden ja -teen runsasta käyttöä olisi syytä välttää raskauden aikana, suosittelee eliuntarviketurvallisuusvirasto Evira. Eviran teettämän asiantuntija-arvioinnin mukaan osa inkiväärin kemiallisista ainesosista saattaa olla haitallisia sikiön kehitykselle ja aiheuttaa muun muassa solukuolemaa." (<a href="http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id…" alt="http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id…">http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id…;, luettu 27.10.2010) Eli oli inkivääri ruuassa tai juomassa, sitä ei suositella. Tokihan sitä käytettiin entivanhaan raskauspahoinvointilääkkeenä enkä usko, että se nyt kauheen monia sikiöitä sillonkaa tappo tai vaurioitti, mutta yksikin on liikaa, varsinkin, jos kyse on omasta... Sama hommahan on hunajassa: hyvin pieni botulismin vaara, mutta kun se kuitenkin on olemassa, niin en pikkuselle hunajaa antas. Turvallista inkiväärin nautintamäärää eivät asiantuntijat osaa sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän