Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oululaiset hoi! Suositelkaa mukavaa asuinaluetta äidille ja kahdelle 6-vuotiaalle.

Vierailija
17.10.2009 |

Olen muuttamassa talven aikana Ouluun kahden eskari-ikäisen lapseni kanssa. Olen käynyt Oulussa aiemmin työmatkoilla, mutta muuten kaupunki ei ole tuttu.

Eli haussa olisi 3-4 h+k rivi- tai kerrostaloasunto hinnaltaan max. 190.000 euroa. Toiveena olisi löytää uusi koti läheltä palveluja (ei ihan ydinkeskustasta, vaan sen kupeesta tai pienen ajomatkan päästä) ja tärkeää on etenkin hyvän koulun sekä harrastusmahdollisuuksien läheisyys.

Eli neuvokaahan minua ystävällisesti, mistä kannattaa alkaa asuntoa katselemaan. Kiitos etukäteen. :)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan kestää ajallisesti kulkea monista keskustaa läheltä olevista kaupungin osista, aivan ydinkeskustaan tai jos sen halki joutuu aamuruuhkassa menemään.

Metsokangas kuuluu kyllä Kaakkuriin mutta ei esim. suurkoulun piiriin vaan täällä on oma koulu jossa on päiväkoti samassa ja on kiva uusi monitoimitalo.

Kaakkurin palvelut lähellä ja uusi terveyskeskus joka toimii hyvin. Apteekki, kirjasto jne. löytyy.

Rauhallinen alue.

Jokaiselta asuinalueelta varmasti löytyykin jotain levottomuuksia jos alkaa lukemaan täältä kirjoittajien kommentteja. On kuultu tutun tutulta jne. ei voi sillain verrata missä olisi täysin "hiljaiseloa", autovarkaat kyllä tulevat alueelle kuin alueelle, se on selvää.

Pienasumista on Metsokangas kokonaan ja siksi alue on rauhallinen, samoin moni muu alue Oulussa ja niitä suosisin. Yleensä ne on rauhallisimpia.

Tuira, Kaukovainio, Rajakylä ovat alueet joihin en muuttaisi enkä Toppilaan. Näissä on paljon kerrostaloja sekä levottomuuksia. Varmasti näissäkin kaupunginosissa on rauhallisemmat alueensa.

2-3km säteellä parhain alue mielestäni on ehdottomasti Höyhtyä, Nokela, Karjasilta. Vanhaa aluetta. Värttö, Kastelli (Ranta-Kastelli) myös.

Vierailija
2/61 |
19.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintahaarukalla 190 t € saat rivarin tai kt-asunnon 3-4 h + s mistä päin Oulua vain. Myös keskustasta. Toppilansaari on ihana alue, jos arvostaa erinomaisia ulkoilu- ja liikuntamahdollisuuksia, kaunista luontoa ja pyhyttä matkaa keksustaa (8 min pyörällä torille). On uusi alue ja korttelikoulua ei vieläkään ole, kauppaankin 1 km. Vanhemmilla asuinlaueilla Kastelli, Ranta-Kastelli, Värttö, Myllyoja, Hintta, Laanila palveluita on jo enemmän ja kouluunkin ehkä lyhyempi matka. Kaakkuri, Metsokangas, Talvikangas, Ritaharju, Kuivasranta ovat uusia alueita ja kaukana keskustasta (eivät todellakaan mitään kiinnostavia alueita vaan sellaisia pellolle kyhättyjä omakotitalo/rivitalo/kerrostaloreservaatteja). Pohjois-Oulusta Kuivasjärvi on aika idyllinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun oulun kiviniemessä, kahden lapseni kanssa minäkin. Alue on pientaloja ja rivitaloja. Mukavan rauhallista! Paljon lapsia, iso puisto ja lähellä kauppa. Meri lähellä.

Olen asunut oulussa monessa paikkaa, tämä ensimmäinen jossa olen uskaltanut lapsia nukuttaa pihalla ilman liikaa vahtimista. ehkä olen liian arka mutta kuitenkin :)

Matkaa keskustaa n. 5, lentokentälle vähän pidemmästi kai. Bussilla pääsee keskustaan hetkessä. Itse käytän lentokenttäbussia, on matalalattiainen ja tilava.

Asuntojen hinnoista en tiedä, itse olen vuokralla.

Läheltä löytyy kuntorataa yms. Tykkään!

Ja ai niin, kun ensi kertaa tulin tänne en tiennyt että tallaisia paikkoja vielä on ja näin lähellä keskustaa, tässä on peltoja ympärillä joilla laiduntaa kesäisin lampaita! ja hevosia näkee usein.

Vierailija
4/61 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ihana asuinalue jossa on otettu kaikki huomioon aluetta tehdessä ja sitä vielä tehdäänkin. Ihania rivareita! Vaikka itse asummekin ok-talossa. Upea koulu ja päiväkoti. Lähellä Kaakkurin palvelut ja hyvät yhteydet keskustaan sekä Kempeleen Zeppeliniin. Alueella hyvät ulkoilupaikat. Lyhyt matka vähän joka suuntaan, pääsee näppärästi moottoritielle.

Viihtyisä alue.

Vierailija
5/61 |
17.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi ainakin poissuljettavia vaihtoehtoja, johon en siis itse ainakaan muuttaisi pienten lapsien kanssa: Eli en suosittele: Tuira, Toppila, Kaukovainio, Rajakylä, Heinäpää. Siskoni asuu pienen tyttönsä kanssa Kaakkurissa, jossa on paljon uudisrakennuksia, he ainakin ovat viihtyneet hyvin, ja leikkipaikkojakin löytyy lapsille.

Vierailija
6/61 |
15.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa kerrostalovaltainen "kantakaupunki" on pieni, ja viihtyisiä puistomaisia alueita löytyy 2-3 kilometrin päässä keskustasta. Näiden sijaintia voi katsella esimerkiksi osoitteesta kartta.ouka.fi.

Joen eteläpuolelta:

Myllytulli

Intiö

Peltola

Värttö

Kastelli

Puu-Raksila

Karjasilta

Höyhtyä

Etu-Lyötty (yllättävän rauhallinen alue, vaikka keskustassa sijaitseekin)

Pohjoispuolelta:

Laanila

Hintta

Välivainio

Alppila

Koskela-Mustasuo

Syynimaa/Puu-Linnanmaa (yliopistosta johtuen joukkoliikenteen ns. pääakselin varrella)

Suurin osa näistä alueista sijaitsee noin 3-4 kilometrin säteellä keskustasta hyvien julkisten yhteyksien ja pyöräteiden varrella. Hyvänä puolena on myös valmiit palvelut verrattuna näihin reuna-alueiden uusiin lähiöihin. Itse muutin Vantaalta tänne 15 vuotta sitten, enkä ole sopeutumisen jälkeen katunut muuttoa hetkeäkään. Kaupunki on kasvanut asuinaikanani nurkkakuntaisesta pikkupaikasta iloisemmaksi ja suvaitsevaisemmaksi, ja jähmeiksi moititut pohjoisen ihmiset ovat todella sydämellisiä. Edes sellutehdas ei haise enää kuin muutamana päivänä vuodesta. :) Ei muuta kuin tervetuloa!

Vierailija
7/61 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sieltä sullekin pöksä löytyisi, ei tarvita Tuirassa sen kummempia "asuttamisia" mamujen tai kantasuomalaistenkaan suhteen. Sen kun soitat VVO:lle, niillä on pitkät listat tyhjiä asuntoja Toppilan lisäksi myös Itä-Tuirassa. Kalliotien kämpissä oli muuten jo ennen suurempaa maahanmuuttoaikakautta vilkas asukaskierto, johtuisiko vaikkapa alueen alusta asti hurjasta maineesta, pienistä ja vaatimattomista asunnoista ja asumistottumuksien muutoksista? Nykyään kun valtaväestön lapsiperheet eivät suostu asumaan kuin yli 200-neliöisissä kämpissä jossain pellonreunaonneloissa, niin varmasti antavat mielellään niitä monta kuukautta tyhjillään seisoneita, kulahtaneita 80-neliöisiä kolmioita 7-henkisille maahanmuuttajaperheille. Ja jos kuumeisesti hingut sinne "kaupungin parhaaseen sijaintiin", Tuiranmajasta (Sinisen talon viereinen viherpeltinen tuplatorni) löytyy taatusti isänmaallista, armeijahenkistä sakkia ja muuta kotoperäistä tenupetteriä sullottuna 130 asunnollista. Actionia riittää, mutta ovatpa oikeita suomalaisia valko ihosia ristittyjä perus suomalaisia eikä mitään "ählämeitä".

Vierailija
8/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valttää esim: Kaijonharjua ? asutkos kaijonharjussa?

no tuskin asut. kuules kaijonharju ei ole levoton! ja Puulinnanmaalta ja syynimaalta on keskustaan noin 6km! ÄlyHoi!

Vierailija
9/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun oulun kiviniemessä, kahden lapseni kanssa minäkin. Alue on pientaloja ja rivitaloja. Mukavan rauhallista! Paljon lapsia, iso puisto ja lähellä kauppa. Meri lähellä. Olen asunut oulussa monessa paikkaa, tämä ensimmäinen jossa olen uskaltanut lapsia nukuttaa pihalla ilman liikaa vahtimista. ehkä olen liian arka mutta kuitenkin :) Matkaa keskustaa n. 5, lentokentälle vähän pidemmästi kai. Bussilla pääsee keskustaan hetkessä. Itse käytän lentokenttäbussia, on matalalattiainen ja tilava. Asuntojen hinnoista en tiedä, itse olen vuokralla. Läheltä löytyy kuntorataa yms. Tykkään! Ja ai niin, kun ensi kertaa tulin tänne en tiennyt että tallaisia paikkoja vielä on ja näin lähellä keskustaa, tässä on peltoja ympärillä joilla laiduntaa kesäisin lampaita! ja hevosia näkee usein.

Minäkin asun Oulunlahdessa, mutt aomakotitalossa. Täältä on oikeasti lyhy tmatka joka paikkaan ja on keskustan läheisyyden vuoksi ns. parempien ihmisen asuinalua

Vierailija
10/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIkeasti..mitä järkeä on hehkuttaa Kaakkuria/Kiviniemeä ja Citymarketin läheisyyttä..eikö Ap halunnut suht lähelle kaupunkia? Juu, Peltola on myös oikein ok alue. Siinä on Kastellin ostoskeskus lähellä, Oys ja terveysasema lähellä sekä bussipysäkit, joista pääsee hyvin kaupungille+muualle. UImahalli ja Ouluhalli ovat lyhyen matkan päässä, samoin jäähalli. Markettejakin löytyy ja kaupunki on lyhyen etäisyyden päässä. Itseasiassa ei ollenkaan hullumpi vaihtoehto! Hintta on myös hyvä asuinalue, mutta siellä ei taida olla paljoa rivi/kerrostaloja, eikä palveluitakaan nyt ihan kauheasti, paitsi S-market löytyy nykyään. SUosittelen lämpimästi muuttamaan suht. lähelle keskustaa tosiaan, niin uutena oululaisena pääset "sisälle" helpommin.

Oulunlahti ja Kiviniemi ovat lähellä keskustaa noin 3.5 km. Kaakkuri on ihan eri asian !

Vierailija
11/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jo monia vuosia oulussa ja eri asuinalueilla. Toppila oli kamala paikka, en tykännyt. enkä myöskään Kaijonharjusta. Myllyojalle muutin nyt toistamiseen. mielestäni rauhallista aluetta.kaupat,pankki,apteekki,posti,kampaamo ym. lähellä! Mukava pieni oma ostoskeskus myllyojalla. ei aina tarvi mennä keskustaan kauppaan.

Jos Oulussa haluat asua, niin Myllyoja, tai Vaalantien toiselta puolen Haapalehto ja Kynsilehto.

Suosittelen myös tsekkaamaan Kempeleen Kokkokankaan.

Vierailija
12/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haussa olisi 3-4 h+k rivi- tai kerrostaloasunto hinnaltaan max. 190.000 euroa. Toiveena olisi löytää uusi koti läheltä palveluja (ei ihan ydinkeskustasta, vaan sen kupeesta tai pienen ajomatkan päästä) ja tärkeää on etenkin hyvän koulun sekä harrastusmahdollisuuksien läheisyys.

Raksilaan ilman muuta. Yhdellä laidalla linja- ja juna-asema sekä niiden takana keskusta, yhdellä laidalla marketit, yhdellä laidalla viihtyisä koulu ja monipuolinen urheilupuisto, josta lähtee latu/lenkkipolku "suuriin metsiin". Neljänneltä laidalta menee hyvät tieyhteydet - tosin eihän täällä autoa tarvi, kun on kaikki vieressä kävelymatkan päässä. Meteliä ei ole kuitenkaan, alueen puusto imee äänet.

Tuon kokoista asuntoa ei vain välttämättä löydy suoraan, mutta osta esim. Syrjäkatu 7:stä kaksi 50 neliön kaksiota (Huoneistokeskuksella hiljaisessa myynnissä, ei näy välttämättä Etuovella) yhteensä n. 150 000:lla ja tee ovi väliin - se onnistuu helposti vanhoissa puutaloissa. Kivitaloistakin löytyy viihtyisiä asuntoja. Tervetuloa!

Vierailija
13/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

969907

Raksila ihanaa vanhaa puutaloaluetta. Kaikki lähellä ja jos jonnekin pitäis kulkea niin bussilla pääsee helposti... Hinta ei ihan vastannut sun maximia, mut ehdottomasti muuttasin ite jos en tarttis isompaa...

Vierailija
14/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos se cittari riittää ;D niin sitten voi suositella kaakkuria,ei muuten.Paljon porukkaa ja vähän palveluja..sellainen on Kaakkuri!

terveysasema, koulu, päiväkoteja, kirjasto, asukastupa, kirkko, apteekki, kampaamoja. Harvoinpa täältä tarvii kaupunkiin lähteä ja jos tarvii niin omalla autolla pääsee näppärästi ja bussejakin kulkee tosi hyvin.

Vierailija
15/61 |
17.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mennään hiukan kauemma (kivenheiton päähän) niin alkaakin ihan rauhalliset pientaloalueet. Itse olen asunut uuden Kakkurin alueella (vajaa km cittarista) jo kohta 6 vuotta, ikinä en ole levottomuuksiin täällä törmännyt. Mitään ei ole rikottu tai varastettu eikä epämääräistä porukkaa liiku nurkilla jne. Kaakkurin levottomuutta siis liioitellaan aika paljon. Oikeasti täällä on hyvä elellä, palvelut löytyy nurkalta ja kuitenkin keskustaan pääsee sekä omalla että bussilla kohtuu nopeasti.

Vierailija
16/61 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksilaan ilman muuta. Yhdellä laidalla linja- ja juna-asema sekä niiden takana keskusta, yhdellä laidalla marketit, yhdellä laidalla viihtyisä koulu ja monipuolinen urheilupuisto, josta lähtee latu/lenkkipolku "suuriin metsiin". Neljänneltä laidalta menee hyvät tieyhteydet - tosin eihän täällä autoa tarvi, kun on kaikki vieressä kävelymatkan päässä. Meteliä ei ole kuitenkaan, alueen puusto imee äänet.

Tuon kokoista asuntoa ei vain välttämättä löydy suoraan, mutta osta esim. Syrjäkatu 7:stä kaksi 50 neliön kaksiota (Huoneistokeskuksella hiljaisessa myynnissä, ei näy välttämättä Etuovella) yhteensä n. 150 000:lla ja tee ovi väliin - se onnistuu helposti vanhoissa puutaloissa. Kivitaloistakin löytyy viihtyisiä asuntoja. Tervetuloa!

Tässä ne kaksi kaksiota, yhteensä n. 150 tonnia:

www.nettiasunto.com, kohteet 36171 ja 36170. Tilaa saat 100 neliötä + työtilat ja komerot vintissä ja kellarissa. Lattiaan reikä ja kierreportaat muutamalla tonnilla, metalliset kierreportaat voi myöhemmin myydä eteenpäin ja lattian sulkea, voit sitten myydä erillisasuntoina edelleen.

Vierailija
17/61 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi valttää esim: Kaijonharjua ?

Kaijonharjua kannattaa välttää kuin ruttoa, tenut ja narkkarit ovat vallanneet sen jo vuosia sitten. Tai tietenkin jos tykkää asua ympäristössä jossa huumeita saa naapurista, poliisi vierailee päivittäin ja iltaisin saa koko ajan vilkuilla olkansa yli niin siitä vaan.

Sama koskee myös Toppilaa, Rajakylää ja Kaukovainiota. Kaukovainiollakin vasta paloi kerrostalo kun tenut tupakoi sisällä, haistoivat savua ja lähtivät lähiöräkälään. Palokuntaa ei tullut mieleen kutsua.

Tuirassa puolestaan rupeaa olemaan etnistä värinää jo niin paljon että kaikki kantasuomalaiset ovat jo vetäytymässä alueelta. Asuntojen hinnat ovat olleet siellä läskussa jo useamman vuoden.

Vierailija
18/61 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut viimeiset viisi vuotta Pateniemessä perheeni kanssa ja viihtynyt tosi hyvin. Pateniemi on rauhallinen alue, jossa on hyvät palvelut. Palvelutarjonta on vielä lisääntymässä on Ritaportin Aurora kauppakeskuksen rakennustyöt saadaan käyntiin. Pateniemi ei ehkä ole aivan niin keskustan tuntumassa kuin ketjun aloittaja alunperin toivoi, mutta kuitenkin täältä ajaa moottoritietä käyttäen 10-15 minuutissa keskustaan, pyörälläkin 35 minuutissa. Pateniemi on myös yksi niistä harvoista alueista, joissa on edullisia osaomistusasuntoja. Meillä on perhe kasvanut sen verran, että olemme suunnittelemassa muuttoa isompaa asuntoon. Jos jotakuta kiinnostaa muuttaa Pateniemeen niin meillä olisi osaomistuskolmio myynnissä osoitteessa nettiasunto.com/43532

Vierailija
19/61 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynimaa on hyvä, samoin Kuivasranta ja Aaltokangas. Talvikangaskin käy.

Vältä seuraavia kuin ruttoa: Itä-Tuira (itse en muuttaisi Tuiraan ollenkaan, liikaa kaapupäitä), Kaijonharju, Rajakylä, Kaukovainio, Toppila. Muitakin huonoja alueita on, mutta nuo nyt tuli mieleen.

Vierailija
20/61 |
19.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei pysyisi hengissä? Ainahan Ouluun joku on muuttamassa, tästähän sitä saa ajantasaista tietoa minne sopii muuttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi