**Pidempään yrittäneiden tammikuu**
Hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille!
Laitetaan näin uuden vuoden kunniaksi uusi pino!!=)
Mitä kaikille kuuluu?
Itsellä toiveet taas nousee, kun oviksesta on 5 päivää ja alavatsalla vihloo!! Toivottavasti ei taas pudota kovaa ja korkealta... Piinaviikko alkakoon!!
Sofi kp23/28-37 yk8
Kommentit (55)
että täti tulla tupsahti taas kylään. Mulla kierto sen kun lyhenee, juuri päättynyt kierto oli vain 22 pvää... alkaa olemaan vähän lyhyt, vaikka ultra näyttikin kp 9 follikkelin ja aika kivan endmetriumin.
Nyt odottelen vaan sitä posteljoonia ;)
niinhän siinä kävi, että eewokki putos korkeelta suoraan piikkipusikkoon ja sydänkin vuotaa verta. Kierto meni suurin piirtein näin: ovistestillä bongattu ovis kp 19, tissit kipeytyi pari pv oviksesta (näin käy aina jossain vaiheessa ennen tätiä), sitten tuli mukamas kiinnittymisvuotoa, sen jälkeen ei mitään oireita paitsi luulin että pissitulehdus iskee mutta ei sitten tullut. Kp 32 sain muka r-testiin haamun, ja johan tapahtui: tissit tuli paljon kipeemmiksi ja turposi yhdessä yössä, töissä eilen yrjötti ja väsytti ja oli koko ajan nälkä. Olin VARMA että tää on nyt sitä. Tänä aamuna kp 34 r-testiin ei tullu edes haamun haamua. Kyllä sain taas itteäni huijattua pahemman kerran. Tätiä ei näy vieläkään, mutta valeoireetkin katos sen tien kun testin tein. Näin pahasti en oo pettyny vielä kertaakaan ja suunnittelin jo miten iloiset uutiset kerrotaan miehelle ja parhaalle ystävälle... Sniff. Tyhjä on nyt olo.
Suunnittelin varaavani ajan gynelle jos ei tärppää mutta nyt just ei kiinnosta pätkän vertaa. On tää "vauvanteko" niin kovin vaikeaa...
eewokki kp 34/32-33
Tiedän tasan tarkkaan nuo fiilikset!!! Oviksen jälkeen iskee aivan selviä raskausoireita, jotka nostaa odotukset ja sitten se valtaisi pettymys, kun onnistui itseään niillä oireilla huijaamaan...=(
Toisaalta, toivoa on ennen kuin täti saapuu...
Mitäs muille pinolaisille kuuluu?
Mä oottelen tiistain gyneaikaa... Ovista aloitin jo eilen varoiksi tikuttelemaan, kun viime kierrossa se tulikin "etuaikaa" ja jäi koko homma... Vielä ei raportoitavaa sen suhteen...
Terveisin Sofi yk9 kpt taitaa olla 15/ noin 32-34 ( on näköjään tasaantunut tässä kiertojen karttuessa...)
täti tuli tänään aikamoisella rytinällä. Buranaa vaan naamaan nakkelen. Kierto piteni yhdellä päivällä, oviksesta tätiin peräti 16 pv kun normaali on n. 11. Tänä aamuna vielä pieni toivonkipinä kyti jossan mielen sopukoissa. Itkut on itketty jo eilisen negan jälkeen, nyt on vaan turta fiilis. Saapahan ensi viikonloppuna mökkireissulla ottaa vähän miestä väkevämpää :-/ Ja tänä iltana kuumaa rommia kurkkukipuun...
Ensi kierrossa EN tikuta ovista, ei siitä ole ollu hyötyä tähänkään mennessä. Mutta ensi viikolla varaan gyneltä ajan, jos jotain vikaa löytyiskin. Pakko vaan yrittää nousta tästä suosta, ehkä joskus vielä tärppää vaikka toivo alkaa hiipua kierto kierrolta.
Jaksamista kaikille kohtalotovereille! eewokki yk 10, kp 1/31-34
Ei suuntaan eikä toiseen.. En ole nyt sitten tosiaan huolinu mitään mahdolliselle "oire" listalle.. mutta eipä nyt ole sen kummempia tuntemuksia ollutkaan jostain syystä, että olis saanu edes hieman miettiä, että oliskohan tuo sitä..
maha on kyllä sekasin, mutta se johtuu varmasti saamastani antibiootti kuurista, ja siitä varoitettiinkin etukäteen, että näin voi käydä.. ja kaikki mitä juilaisua, "pyöräytystä" tms. mahassa tuntuu menee kyllä ton antibiootin piikkiin..
Odotellaan, odotellaan.. yk 6. kp 30/ ?(oviksen mukaa jotai, 33, mut ootellaa nyt rauhassa varulta tammikuu loppuu...) --->sormet ja jalat ristissä tädin ehkäisemiseksi!!
Joo, menipäs väärään pinoon, ylläri.. mut taitaisin minä jo tännekin kelvata.. Mut en nyt tuu vielä (tai toivottavasti en ollenkaan!!), katotaa tää kerta vielä... Yritän vielä pysyä yrityksessä lokakuisissa ja sit siirtyä lokakuisiin tuola odotus puolella..
ja edelleen sormet ja etenki jalat ristissä!!
Missä kaikki luuraa? Tulkaa nyt ees kertomaan iloisia uutisia...=)
Omaa napaa suoraan... Gynellä käyty!!
Eli positiivista oli että kohtu näytti hyvältä (tosin kallistunut taakepäin, mutta se oli tiedossa jo), limakalvot oli sentin paksuset eli ihan ok! Mutta mutta... Vasemmassa munatorvessa oli 3cm kysta ja oikea näytti paksuuntuneelta...=( Lisäksi mitään munarakkulaa ei ollu havaittavissa puhkeamassa (ei ole kyllä tullut ovistikkuunkaan mitään) vaikka kierto on tässä vaiheessa... Eli luultavasti tämä kierto menee harakoille kun tuskin ovuloin...=((
Sain sitte lähetteen jatkotutkimuksiin ton kystan perusteella ja samalla tutkittais tota oikeaa puolta.. Eli pitää odotella pari kolme kuukautta...=(
Clomeja ei gyne ollu vielä halukas antamaan, sano, että niissä jatkotutkimuksissa voidaan sitte kattoa, sitte on se maaginen vuosi yritystä takana..
Toisaalta positiivinen olo käynnistä, että hyvä kun meni, mutta toisaalta taas masentaa SUURESTI tuo mahd. ovuloimattomuus ja munasarjojen kunto... Aukiolotutkimus tehdään kait samalla sitte kun tota kystaa tutkitaan...
Sitten KYSYMYS: mitä maksaa about siittiötutkimus????
Gyne kirjotti samalla miehelle lähetteen sinne.. Tuli mieleen vaan, että maksaako se maltaita kun tuo yksityonen gynekin oli jo kyllä hintava... Ihana kiitos jos joku osaa vastata!!
TErveisin Sofi yk9, kiertopäivät olis kp18/32-34, vaikka tässä kierrossa tuskin enää kannattaa laskustaa...
Eewokille tsemppihaleja!
Sofi, meilläpäin yksityisellä klinikalla maksaa siemennestetutkimus 90 euroo.
Pitkästä aikaa taas täällä. Meillä meneillään nyt yk 25. Huhtikuussa tulee täyteen 2 vuotta yrittämistä. Tuntuu aivan mahdottoman pitkältä ajalta. Helmikuussa on aika lääkärille alkukeskusteluun. Vihdoin asiat alkaa etenemään.
Sofi kyseli siittiötestin hintaa. Meillä maksoi 130 e. Siitä olisi kyllä Kelalta saanut jotain takaisin, mutta ei löydetty paperia ajoissa, kun oltiin laitettu se hyvään talteen.
-Annique-
Hei pitkästä aikaan!
Pahoittelut kaikille, joiden luokse täti on viime kirjoittelun jälkeen tunkeutunut kylään!
ON: Maanantaina kävin gynellä. Eipä oo suuresti hurraamista:(. Mulla aikoinaan ollut ongelmia ovuloinnissa ja eka saanutkin alkunsa Clomien avulla. Nyt siis paikat ok. Ovistesteihinhän en ole saanut kertaakaan tasapaksua (puhumattakaan paksummasta viivasta) viivaa. Epäili siis taasen ovuloinnissa olevan vikaa. Kirjoitti Clomit, joita aloitan sit ens kierrosta napsimaan. Käski tikutella ovista, mikäli en onnistu bongaan parin kierron aikana, niin sit verikokeisiin. Sano, et vaik oonkin nuori (32v.), niin kolmen kympin jälkeen alkaa ongelmat sit paheta, joten ei välttämäti sit Clomeillakaan enään ihmeisiin pystytä:(. Miehellä todettu aiemmin alentunut Testosteroni taso, johon tarvitsisi hormooni lääkitystä. Lääkityksen aikana ei kuitenkaan saisi tulla raskaaksi. Juupa juu. Elikkäs nyt sit halusi vielä miehestä spermatutkimuksen, et onko siellä edes simppoja ja mitenkä mahtavat liikuskella. Aikasta toivoton olo täällä on. Mikäli Clomit ei omaan ovikseen auta ja miehenkin tilanne huono, niin taitaapa meidän lapset sit olla tässä:(. Ja minä, kun oon aina haaveillut isosta perheestä!! Elämä ei todellakaan tunnu aina kovinkaan reilulta.
Tämmöisin fiiliksin täällä. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! Toivottavasti tähänkin pinoon plussia saataisiin!!
Senny
Pitkästä aikaa hiljaiselon jälkeen tulen päivittämään kuulumisia. Tällä viikolla oli IVF-hoidon suunnittelukäynti, jossa sain kuusi eri lääkereseptiä mukaan. Nyt ensin aloitan ehkäisypillereiden käytön menkkojen alkaessa, että saadaan seuraava vuoto alkamaan haluttuun aikaan ensi kuussa. Piikitykset aloitan samalla silloin ja munasolupunktio on tarkoitus tehdä maaliskuussa viikolla 11. :) Voi että, olen todella toiveikas ja jännittynyt. Jospa nyt vihdoinkin, kun maaliskuussa tulee 3 vuotta yritystäkin täyteen. Pelottaa vaan ne piikitykset ja punktio, mutta hyvin ne varmaan menee. Mitäpä sitä ei tekisi saadakseen oman pienokaisen.
Plussauutisia olisi kyllä jo todella ihanaa saada tähän pinoon! Nyt vaan kaikille tsemppiä!!
Rizza kp 35/37, yk 33
sairaslomalla ollaan flunssan takia, joten oli aikaa kurkata tännekin. Aika moni on jo käynyt gynellä kun ei vauvaa ala kuulua. Niin on minullakin aika varattu viikon päähän, menemme sinne miehen kanssa yhdessä. Hirvittää vähän noi yksityisen kustannukset. Jostain luin ettei julkiselle edes pääse jos on ennestään 2 lasta jo? Vähän epäilyttää että ollaanko tässä liian aikasin liikkeellä, huhtikuussa vasta tulee vuosi täyteen, enkä taida enää olla ihan niin vauvakuumeinenkaan. En osaa enää sanoa kuinka paljon haluan sen kolmannen, tästä on tullu vaan suorittamista kierrosta toiseen. Olen kuitenkin päättänyt että käydään siellä gynellä ja katotaan mikä on tilanne.
Miehen kiveskohju mietityttää, mutta 2 lasta on jo saatu alulle siitä huolimatta. Silloin aikoinaan ennen lapsia lääkäri sanoi miehelle että siitä voi tulla ongelmia. Nuorempi täyttää tänä vuonna jo 8 joten aikakin on voinut tehdä tepposensa. Toisaalta on helpottunut olo että jos vikaakin löytyis minusta tai miehestä niin sille todennäköisesti voidaan tehdä jotain.
Rizzalle tsemppiä tulevaan IVF-koitokseen! Kyllä ne järeät hoidotkin kestää kun tulos voi olla lapsi.
eewokki yk 10, kp 7/31-34 (ovikseen vielä yli 10 pv, blääh)
Hei kaikille!
Niinuu täällä edelleen venailee ovista, kp 16 jo, eikä tikussa sitten mitään. Saa nähdä lyheneekö kierto taas vai palaako ennalleen sinne 30 päivän tienoille. Meilläkin hiljalleen siirtyminen hoitoihin, edessä kai inseminaatio. Kierto tai pari olisi vielä tarkoitus yrittää ja sitten etiäpäin. Tuntuu tämä tahkoaminen jo aika puurtavalta, ja täytyy myöntää, että maku tästä lasten hankinnasta on kyllä tätä myöten mennyt. Ensimmäisenä parina kuukautena se oli vielä hauskaa, nyt on tainnut peruspessimisti hyökätä tännekin. Mutta taas se oviksen jälkeen varmaan nousee toiveet korkelle. Toivon todella, että joku meistä pian plussaa, niin saataisiin uutta innostusta tännekin kehiin!
tämä kierto meiltä, mies oli matkoilla juuri sopivaan aikaan... tulevalle viikonlopulle odottelen tätiä kylään, yäk. Kivut kyllä jo sitä luokkaa että täti vois tulla vaikka heti.
Juteltiin miehen kanssa että hoitoihin lähdetään ja nyt odotellaan aikaa sairaalaan. Jos ei ala parin kk sisällä aikaa tulla niin sitten yksityisen puolelle. Gyne jolla kävin sanoi että mun sisuksilla ei välttämättä edes kokeilla clomeja tms vaan saatetaan mennä suoraan jopa ivf linjalle. Mies toki tutkitaan ensin. Kai olen siinä mielessä "hyväonninen" että vaikutan ovuloivan normaalisti, ei vaan tartu kiinni.
Joka pv innoissani käyn postilaatikolla, jos vaikka kirje olis tullu, vaikka järki sanoo että menee siinä aikaa. On tää naisen mieli kummallinen, sitä odottaa aina kierron loppua ja raskauden mahdollisuutta, ja nyt oon keksiny odottaa vielä posteljooniakin :D
Plussailua kaikille toivon minäkin.
Noihin gynekäynteihin liittyen..Mä yritin saada aikaa gynelle, että olisi katsonut onko kaikki niinkuin pitää ja itsellä lisäksi endometrioosi epäilys. Mutta meillä on täällä kunnallisella puolella sellainen tiukka täti kenen takana ajat on niin eihän se mulle mitään aikaa antanut. Ja yksityiselle puolelle kun soitin niin sanoivat vaan, että yrittäkää vielä muutama kuukausi ja sitten tutkimuksiin jos ei lähde raskaus aluilleen. Mun mielestä oli aika tyly vastaanotto molemmilla puolilla..Ilmeisesti pitäisi olla päättäväisempi ja vaatia niitä aikoja, tiedän olevani liian "kiltti" ja tyydyn siihen mitä mulle sieltä viisaammat sanoo. Mutta kuitenkin. Aika veemäistä asiakaspalvelua :)
Toivottavasti täti on jättänyt kyläilyjä vähemmälle tässä kuussa, pidän sormia ristissä teidän puolesta =)