Kysymys hoitoalan ammattilaisille (sikainfluenssasta)...
Eli tuo rokotus on pian ajankohtainen meille, mutta suoraan sanottuna hirvittää. Enemmän hirvittää melkein tuo rokotus, kuin itse tauti. Rokotushan on vapaaehtoinen, mutta hygieniahoitajamme on sitä mieltä, että kaikkien kuuluu ehdottomasti tuo rokote ottaa.
Mitä itse aiot tehdä asian suhteen, niin ja sano vielä missä työskentelet.
t. leikkaussairaanhoitaja
Kommentit (33)
miksi sinua hirvittää itse rokotus?
Minä otan sikainfluenssarokotuksen, kuten otin jo kausi influenssarokotuksenkin. En halua sairastua em. tauteihin, jos ne ovat rokotuksilla vältettävissä.
t: leikkaus- ja anestesiasairaanhoitaja
yksi dokumentti (A-studio tai vastaava) tuli ulos pari viikkoa sitten, jossa haastateltiin miestä, jolle tullut rokotteesta aivohalvausoireet- äijältä hävisi kaikki kyvyt puheentuosta alkaen.
tästä vaan ei puhuta, koska Suomi hankkinut suurilla summilla rokotteet, joita pelätään jäävän varastoon tyhjänpanttina.
yksi dokumentti (A-studio tai vastaava) tuli ulos pari viikkoa sitten, jossa haastateltiin miestä, jolle tullut rokotteesta aivohalvausoireet- äijältä hävisi kaikki kyvyt puheentuosta alkaen.
Ai hänet oli rokotettu viime kesän jälkeen uudella H1N1-rokotteella, niinko?
suurin osa 50-70-vuotiaiasta on immuuneja virukselle, koska sama virus pyörinyt mailmassa jo vuosikymmeniä. rokotteessa on joku tietty ainesosa, jota käytetty muissakin rokotteissa ja tämä aiheuttaa nää oireet. kaiva ohjelma ylen arkistoista, en muista tarkemmin.
nämä uutisoinnit on yhdistetty 1970 luvun rokotteeseen. farmaseutti, apteekin asiakaspalvelusta joka ei tosiaan halua sairastua ja ottaa sekä kausi-influenssa että sikainfluenssarokotteen.
Ehdottomasti. Itseni vuoksi ja että en tartuta töissä jo valmiiksi huonokuntoisia potilaita.
sillä arveluttaa, kun äkkiä on kehitelty rokote, jonka sivuvaikutuksia ei tunneta.
ja en aio ottaa influenssarokotettakaan, huonoja kokemuksia siitä.
terveyskeskuksen akuuttivuodeosastolla työskentelen. Olen perusterve, en ole yleensä influenssoihin sairastunut. Lisäksi tuntuisi epäreilulta rokotuttaa itseni, kun 6 lasta ja mies eivät rokotusta kuitenkaan saa.
että pelkään rokotuksen aiheuttamia haittoja ilmeisesti enemmän kuin itse tautia...
ihan samoilla perusteilla kuin muutkin. Toimin pitkäaikaissairaanhoidossa.
It refers to the use of a similar swine flu vaccine in the United States in 1976
ja kyseessä ei ole tosiaan sama rokote. t. farmaseutti
katsoin sen saman ohjelman, josta joku edellä mainitsi ja tuo artikkeli vahvistaa asian. Tavallisen flunssan takia en itselleni moista hermosaurautta halua, en edes sitä riskiä. Terveelle nuorelle aikuiselle sikaflunssasta ei ole mainittavaa haittaa.
Tämä on juuri tätä, ettei asioista oteta oikeasti selvää, vaan tehdään päätökset puhtaasti huhupuheiden ja perstuntuman pohjalta.
Esimerkkinä tuo ohjelma. Olen itse toimittaja, ja minua ihan hävetti, että asiaa oli viitsitty käsitellä noinkin suppeasti ja subjektiivisesta näkökulmasta. Eli joku ukko jostakin peräkylältä on saanut joskus taudin, joka on 30 vuotta sitten yhdistetty johonkin rokotteeseen.
Ja nyt tämän perusteella te olette tekemässä omia päätöksiänne. Oikeasti, herätkää!!!! Tiedättekö edes, millaisesta taudista on kyse, mistä sen yleensä saa ja mikä sen suhde 70-luvun rokotteeseen oli?
Vaikka eihän se tietysti minulta ole pois, jos ette vaivaudu selvittämään asioita pintaa syvemmältä.
yksi dokumentti (A-studio tai vastaava) tuli ulos pari viikkoa sitten, jossa haastateltiin miestä, jolle tullut rokotteesta aivohalvausoireet- äijältä hävisi kaikki kyvyt puheentuosta alkaen. tästä vaan ei puhuta, koska Suomi hankkinut suurilla summilla rokotteet, joita pelätään jäävän varastoon tyhjänpanttina.
FLUNSSASTA, ei rokotteesta. Omalle sukulaiselleni ko. sairaus tuli täysin tuntemattomasta syystä.
Influenssarokotteissa riski saada tämä sairaus on yksi miljoonasta.
katsoin sen saman ohjelman, josta joku edellä mainitsi ja tuo artikkeli vahvistaa asian. Tavallisen flunssan takia en itselleni moista hermosaurautta halua, en edes sitä riskiä. Terveelle nuorelle aikuiselle sikaflunssasta ei ole mainittavaa haittaa.
Oliko nyt niin, että tätä hermosairautta voi saada jollain 1/100 000 todennäköisyydellä rokotteesta - monesta muustakin kuin H1N1-rokotteesta, kuten kausi-influenssarokotteesta? Ja sen voi saada ilman mitään rokotettakin, jos oikein huono mäihä käy?
Aika moni täysin terve aikuinen on saanut sikainfluenssan jälkitautina esim. keuhkokuumeen, vaikkei normaalisti tarvitse antibiootteja koskaan. Eli ei tämä mikään ihan "tavallinen flunssa" ole. Hieman verrattavissa tavalliseen kausi-influenssaan, mutta mitä ilmeisimmin usein sitä vaikeampi, erityisesti näennäisen terveille ihmisille.
Itse en ymmärrä millään, miksi tuo 70-luvun rokote on sotkettu ollenkaan tämänhetkisen H1N1-tilanteeseen ja rokotteeseen. Koska se on täysin eri rokote.
Voi tätä armotonta suota, mikä on syntynyt rokotteen ympärille. Joka tuutista tulee erilaista tietoa, ja on hemmetin vaikeaa saada asiallista tietoa aiheesta.
terveyskeskuksen akuuttivuodeosastolla työskentelen. Olen perusterve, en ole yleensä influenssoihin sairastunut. Lisäksi tuntuisi epäreilulta rokotuttaa itseni, kun 6 lasta ja mies eivät rokotusta kuitenkaan saa.
voit estää osaltasi, että et vie kuudelle lapsellesi ja miehellesi tautia!
yksi dokumentti (A-studio tai vastaava) tuli ulos pari viikkoa sitten, jossa haastateltiin miestä, jolle tullut rokotteesta aivohalvausoireet- äijältä hävisi kaikki kyvyt puheentuosta alkaen. tästä vaan ei puhuta, koska Suomi hankkinut suurilla summilla rokotteet, joita pelätään jäävän varastoon tyhjänpanttina.
Höpsis! Sille miehelle tuli Guillan-Barren syndrooma FLUNSSASTA, ei rokotteesta. Omalle sukulaiselleni ko. sairaus tuli täysin tuntemattomasta syystä.
Influenssarokotteissa riski saada tämä sairaus on yksi miljoonasta.
GBS on paljon tavallisempi minkä tahansa infektiotaudin jälkeen, kuin minkä tahansa rokotteen. Tavallisimmin sen saa kampylobakteerin aiheuttaman turistiripulin sairastettuaan.
Te, jotka ette tuon syndrooman pelossa ottaa rokotusta, niin ei kannata matkustaa etelään lomalle, sillä kampylo on kohtuullisen tavallinen tuliainen näiltä matkoilta...
valittu rokote on nimeltään Pandemrix ja nimen googlaamalla löytyy EMEA:n (Euroopan lääkevalvontaviraston) valmisteyhteenveto kyseisestä rokotteesta. t. farmasisti
Ottaisin muutenkin, mutta erityisesti, kun olen raskaana haluan suojella itseni lisäksi vauvaa.
Ja työskentelen terveydenhoitajana terveysasemalla.