sisarusten pieni ikäero
onko täällä muita, joiden lapsilla on pieni ikäero? meidän lapsille ikäeroa tuli vain 11kk. miten muut on pärjänneet? tekemistä kyllä riittää, mutta tällä hetkellä tuntuu että pieni ikäero on hyvästä!
Kommentit (8)
maailman paras tappelukaveri omasta takaa... :)
Ovat nyt 5- ja 6-vuotiaat ja erittäin läheiset edelleen. Olemme tyytyväisiä ikäeroon, toki ihan siinä alkuvaiheessa riittää vaipanvaihtoa ja pukemista eli ihan siihen perushoitoon menee aikaa. Meillä kuitenkaan edes kuopuksen vauva-aika ei ollut mitenkään "rankkaa", sillä kuopus oli tosi perustyytyväinen vauva ja nukkui yötkin hyvin.
Plussaa on ehdottomasti se, että lapsilla on aina suunnilleen oman ikäinen leikkikaveri kotona. Myös perheenä on myöhemminkin helppo tehdä asioita yhdessä kun lapset ovat suunnilleen samanikäisiä.
reilu 1v2kk. Alku oli tosi väsyttävää, itsellä pukkas lievää masennusta.Vauvan ollessa 2kk tuntu tosi raskaalle, kolmen kuukauden tienoilla helpotti. mutta nyt kun nuorempi on puolivuotias kaikki sujuu hienosti.
Päivä rytmi helpottaa kummasti. Lapset toimii lähes samaan rytmiin. Nukkuvat ja syövät samoihin aikoihin. Toki pienempi nukkuu kahdet unet vielä lisäksi ja maitotankkailee ruokien päälle.
Itse on jo tottunut jakamaan aikansa kahdelle lapselle.
En missään tapauksessa kadu lyhyttä ikäeroa, aivan loistava juttu!
Vaikka kyllä tässä hommaa riittää... : ) Varsinkin nyt kun pienempikin pääsee liikkumaan sujuvasti ympäriinsä ja tekemään tuhojaan.
lapset jo 11 ja 12-vuotiaat, ja edelleen tuntuu että ikäero on tosi hyvä! :)
Eka vuosi oli aika väsyttävä mutta sen jälkeen pieni ikäero on ollut pelkkää plussaa.
Meille on tulossa toinen vauva ja ikäeroa jää 1v5kk. Mä olen kans miettinyt, että pari ekaa vuotta on varmaan aikamoista hulinaa, mutta sitten toivottavasti helpottaa, kun ovat kavereita toisilleen.
ikäero on mahdollisimman pieni. Meilla ekan ja toisen välissä on 1v1kk ja sitten on taukoa 5v kun tuli kolmonen ja 5v kun tuli nelonen. 2 ekaa tulevat toimeen edelleen hyvin vaikka ovat poika 14v ja tyttö 13v. Nuoremmat eivät tule toimeen yhtä hyvin toistensa saati isompien kans. Mulla ja siskolla on ikäeroa alle vuosi ja aina oltu kuin paita ja peppu. Ja kun on kaksi pientä niin helpommalla pääsee kun niillä on seuraa toisistaan.
Ensin ajattelin,että meitä on huijattu että pieni ikäero olisi hyvästä. Meno oli melkoisen mahdotonta. Mutta nyt lapset 4 ja 5v ja ovat tosi kavereita keskenään.
kuin kaksoset. Nyt totuttelevat hieman itsenäisyyttäkin, kun isoveikka on ekalla ja nuorempi eskarissa. Alku oli melkoista haipakkaa, mutta nykyään on jo helppoa.