G: Millä nimellä lapsesi kutsuu isovanhempiaan?
Päättivätkö isovanhemmat asian itse "minua ei sitten saa sanoa vaariksi, vaan minä olen taata" vai mistä nimi tuli? Kutsutteko kaikkia isoäitejä mummeiksi ("Ensin käydään Helsingin mummin luona ja sitten mennään Tampereen mummin luo") vai eri nimillä (Mummi asuu Helsingissä ja Mummu asuu Tampereella") ?
Kommentit (24)
mun vanhemmat ovat mummo ja pappa. miehen vanhemmat mummi ja ukki. mun ja miehen isovanhemmista elossa olevat ovat "emmi" (mummon lempinimi, jolla kaikki häntä puhuttelee), isomummo ja isoäiti.
ja mun vanhemmat mummo ja pappa. Mun mummo ja pappa on isomummo ja isopappa ja toinen isomummo
Älä sekoita asioita vaikka sana olisi sama. Sinulle taitaa nimitys Mamu olla tuntemattomampi kuin MaMu lyhenne.
Mamu nimitystä on käytetty kauan isoäideistä ennenkuin MaMu lyhennetä oli edes keksitty.
koska itse haluavat niin ja siskon kaksi lasta heitä jo niin kutsuvat. Miehen äitistä tulee lempinimi-mumma. Siis tyyliin Lissu-mumma (nimi muutettu).
Miten teillä kutsutaan sitten lasten isoisovanhempia, siis jos ovat vielä elossa? Meillä he ovat etunimi-tosimumma ja etunimi-tosipaappa. Ja tämä tosimumma/tosipaappa on ollut jo minun lapsuudessa, kun silloin isäni mumma oli elossa. Tosimumma kyllä lyhentyi meidän puhekielessä toskariksi :)