Onko kaikki tosijoogaajat ateisteja?
Kiinnostaa vaan kun yksi työkaveri on koukussa joogapiieihin ja yhtäkkiä erosi kirkosta, että onko näillä asioilla joku yhteys.
Kommentit (29)
ne ei tuo mitään lisäarvoa elämään.
tai miten siinä palvotaan mitään jumalaa?
Olen 8 vuotta joogannut, enkä missään vaiheessa ole törmännyt mihinkään uskonnollisuuteen. Paitsi kirjallisuudessa jossa joogan perusteita on valoitettu ja laajennettu pelkän fyysisen harjoituksen ulkopuolelle ja nekin periaatteet ( vahingoittamattomuus, eläman kunnioittaminen , rauha oman itsen kanssa ja rauhoittuminen jne) ei minusta mitenkään estäisi luterialaisuudenkin harjoittamista siinä rinnalla. Joskaan itse en vaan ole saanut aikaiseksi erota kirkosta; mutta sillä ei ole mitään tekemistä joogan kanssa.
eikä osallistua olympialaisiin sillä se on Zeuksen palvontaa :(
http://www.terveystietoa.info/vaihtoehtohoidot/vaihtoehtohoidot.html#jo…
sieltä löytyy lista muitakin vaihtoehtohoitoja yms joita monet kristityt eivät hyväksy.
Elämänkatsomukseni on joogafilosofia. Jooga ei ole uskonto vaan menetelmä (tekniikka), jota voi käyttää kuka vaan omien tavoitteiden saavuttamisessa. Vai oletteko kuulleet jonkun sanovan: "Uskon joogaan."
Elämänkatsomukseni on joogafilosofia. Jooga ei ole uskonto vaan menetelmä (tekniikka), jota voi käyttää kuka vaan omien tavoitteiden saavuttamisessa. Vai oletteko kuulleet jonkun sanovan: "Uskon joogaan."
Jeesuksen seuraamisen.
Jeesuksen seuraamisen.
Zeus palkitsee mitalein ja kultaseppelein voittajat!
Harrastus harrastuksena. Kristinuskokin voi olla joogan ohella harrastus.
Jooga voi harrastuksena tukea kristinuskon harrastamista sillä kristinuskossa luetaan paljon Raamattu nimistä kirjaa.
Kirjoja lukiessa voi selkä, niska ja takareidet kipeytyä. Joogan liikeet poistavat kipua. :)
olen kritstitty. ei joogasta voi ottaa vaan sitäosaa minkä haluaa, se liittyy idän uskontoihin vahvasti.