Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette tästä (vauvan hoitoon jättäminen)

Vierailija
15.10.2009 |

Minulla on 3kk ikäinen vauva ja olisin vienyt hänet pariksi tunniksi hoitoon äitipuolelleni kun haluaisin mennä ostoksille. Mieheni ei tähän kuitenkaan suostu, sillä ei luota siihen, että lapsi on "turvallisesti" hoidossa tuon ajan. Äitipuolellani on kohta 4v. tyttö (siis minun pikkusisko), joka on aikas villi. Mieheni pelkää että pikkusiskoni satuttaa tai tekee jotain pahaa vauvalle. Mieheni sanoi että omalla vastuullani jätän vauvan heille hoitoon...hänen on muutenkin vaikea luottaa ihmisiin.

Haluaisin "päästä" välillä jonnekin vauva-arjesta, siis edes pariksi, kolmeksi tunniksi. Mieheni on itse arka hoitamaan vauvaa, on ollut tunnin tai pari vauvan kanssa kahdestaan, mutta aina minulla pitää olla hirveä kiire kotiin takaisin.

Mitä mieltä tästä? ja kuinka saisin isän hoitamaan vauvaa enemmän? pelkää jotenkin vaipanvaihtoa. Vauva on kiltti, syö rintaa ja pulloa, eli imetyksen kanssakaan ei olisi ongelmaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varmemmaksi tulee. Harjotelkaa kotona niin, että mies hoitaa vauvan vaipanvaihdot, syötöt jne... ja sinä teet sillä aikaa jotain muuta. Olet kuiten apuna jos mies ei selviydy :D

ja mielestäni voit ihan hyvin viedä vauvan äitipuolellesi hoitoon. Eiköhän hän itsekkin äitinä osaa vahtia, ettei 4v tee mitään vauvalle

Vierailija
2/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihto oksettaa, kädet likaantuu eikä suostu vaikka olisin apuna...suuttuu jos vihjaankin sinne suuntaan, sanoo et kyllä sitten joskus mut sitä päivää ei vaan taida tulla.

Äitipuoleni on luotettava 4 lasta kasvattanut rauhallinen ihminen. Nyt on kyllä miehessä vika, muuta en keksi :/

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai viet vauvan äitipuolelle hoitoon, jos tuntuu että tarvit hengähdystaukoa! Ja kyllä se villimpikin nelivuotias osaa varoa vauvaa, mun siskon poika on juurikin samanikäinen ja melkoinen rämäpää, mutta vauvan kanssa tosi varovainen, silittelee vain.

Mun vauva oli ekaa kertaa yöhoidossa mun äitilää 2kk ikäisenä, kun meidän piti rakentaa vaatekomero. Ei mitään ongelmia, noin pieni kun ei edes vierasta. Nyt äiti ruinaa vauvaa hoitoon vähän väliä :) Mun mielestä on vain hyvä että lapsella on ns. monta kasvattajaa.

Vierailija
4/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nyt kukaan vaan alkako virittään mitään marttyyriäitikeskustelua kuinka "kunnon äiti hoitaa lapsensa kehdosta hautaan 24/7"..

Jos äiti kaipaa muutaman tunnin vapaan, niin ei oo liikaa pyydetty. Pakota miehesi osallistumaan. Onhan se senkin lapsi. Tai sitten viet vaan äitipuolellesi.

Vierailija
5/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta matkaa tänne ostoskeskukseen on meiltä n.80km. Eli matka on pitkä ja vauva ei jaksa olla niin kauaa rauhassa sit vielä kaupassa. Äitipuoleni asuu 5km päässä ostoskeskuksesta, joten olisi helppo jättää hänet sinne. Ja kun nimenomaan haluaisin välillä omaa aikaa.

Vierailija
6/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ei suostu hoitamaan lasta muttei antaisi kenenkään muunkaan hoitaa sitä? Onko miehellä kaikki kotona, tuohan on aivan törkeää, älä suostu moiseen kohteluun. Sanot miehelle, että hoitaa ja jos ei suostu, sitten äitipuolelle ja silä selvä. Mistä noin avuttomia ukkoja sikiää..

Vierailija
7/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hän opettelee hoitamaan vauvaa itse nyt heti tai sitten hänelle pitää sopia se, että viet vauvan äitipuolellesi hoitoon.

Vierailija
8/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hän itse hoitaa vauvaa tai sitten äitipuolesi hoitaa.

Meillä ei kyllä katsottaisi tuommoista miestä kovin pitkään. Oman lapsen hoitamisesta menee kädet likaiseksi, iik. Osta miehellesi kumihanskat! Vauvan vaippojen vaihto on kuitenkin melko siistiä ja hallittua puuhaa vielä.

Toista on esim. aikuisen, vaipattoman ihmisen äkillinen ripuli, joka pitää siivota. Tai toisaalta vanhuksen vaippojen pesu ja siivous. Tai koiralauman, jolla alkaa äkillinen oksennustauti ja veriripuli (tämäkin meillä koettu). Oksennus on tulla itselläkin, mutta AIKUISEN ihmisen on vain selvittävä!

9/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelottaa että kädet likaantuvat kakkapepulla, niin kosteuspyyhkeet avuksi.

Siis kyllä se nyt pari vaipanvaihtoväliäkin menee ihan peppua pesemättä kun pyyhkii niihin peppupyyhkeisiin. Ja niitä kannattaa ottaa sitten vaikka iso tukullinen kouraan, niin ettei kakka varmasti hipaise näppejä. Kyllä se siitä.

Minun mieheni pelkäsi hervottomasti sitä hetkeä kun "pitää" ottaa ekaa kertaa oma vauva syliin. Nyt kuitenkin vaihtaa vaippaa ja syöttää ipanaa ihan varmoin ottein. Tytöllä siis ikää reilu viikko ;-)

Tai sitten vain viet vaavin hoitoon. Eiköhän se ehjänä palaudu takaisin ;-)

Ja miehesikin huomaa sen.

Vierailija
10/10 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinosiemennyksellä?

Lapsen teossa kun menee heppi likaiseksi. Yöks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme