Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoitsijat erikoisasemassa työpaikoilla

Vierailija
15.10.2009 |

Minkä vuoksi ei-tupakoitsijat joutuvat tekemään moninverroin enemmän töitä tupakoitsijoihin verrattuna? Tupakkatauko vähintään kerran tunnissa, kesto 5-15 minuuttia, kahvitauko vain 10-12 min kaksi kertaa duunipäivän aikana. Epäreilua vaiko omaa hölmöyttä? Kannataisi alkaa kai polttamaan, että saisi samat edut.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti puhuvat 30 minsaa päivässä

Vierailija
2/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä työnantajan moka jos antaa pitää noin pitkiä taukoja.

Mulla menee tupakalla 3min (olen mitannut useasti) enkä pidä kahvitaukoja ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en silti osaa olla katkera tupakoitsijoiden tauoista. Eiköhän itse kukin vietä sen ajan kuka mitenkin, netissä, henk.koht. puheluja puhuen, juoruillen tms.

Sitäpaitsi tupakkatauko voi olla sopiva katkos, jonka aikana pulmallinen asia ratkeaa. Useinhan käy niin, että kun/jos malttaa pitää pienen tauon, asiat selkeytyvät.

Vierailija
4/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani 4 ei polttanut ja yksi poltti. Tämä joka poltti, söi 20 minuuttiin ja kävi tupakalla sen yhden ainoan kerran, vei max 5min. Nämä jotka eivät polttaneet istuivat 45min vedoten siihen, että kun tämä yksi käy tupakalla niin heilläkin on oikeus istua niin pitkään. Tupakoitsija alkoi aina töihin tuon tupakan jälkeen.

Minäpä ilkeänä ihmisenä kellotin tuota tupakoitsijan ruokataukoa joka sitten paljastuikin paljon lyhyemmäksi kuin mitä näillä ei-tupakoivilla oli, mammojen naamat olivat kyllä näkemisen arvoiset.

Tasa-arvoa vaadin minäkin ja kaikille tasapuolinen kohtelu, yleensä tupakoitsijat saavat paskaa niskaansa vaikkei ole syytä.

Vierailija
5/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat nopeita koska heitä kytätään. miten tosiaan omat puhelut/netissä istuminen esim. vauvalehden sivulla:)?, entäs nämä joiden lapset sairastavat KOKO ajan, mehän nekin työt tehdään...

Vierailija
6/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa vaadin minäkin ja kaikille tasapuolinen kohtelu, yleensä tupakoitsijat saavat paskaa niskaansa vaikkei ole syytä.

Niillä työpaikoilla, joissa olen työskennellyt, tupakoitsijat menivät tupakalle _aina_ taukojen ulkopuolella. Istuivat kahvilla sen 12 tai 15 min (työpaikasta riippuen) ja sen jälkeen menivät tupakalle pareittain, jolloin viipyivät siellä n. 10-15 min. Moni meistä kuuliaisista työntekijöistä ilmoitti pomolle tästä epäkohdasta, mutta ei hän siihen mitenkään reagoinut, koska oli itse yksi näistä tupakoitsijoista.

Mietin monet kerrat että istutaan itse sitten kahvihuoneessa 30 minuuttia 15 minuutin sijaan, mutta loppupeleissä mun työmoraalini on liian kova sellaiseen.

Vierailija
7/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse poltan.. tästä asiasta on väännetty kättä työpaikallakin..

Meillä on 30min ruokis, 10 min kahvitauko..

Ne jotka eivät polta käyvät kahvihuoneessa istumassa, helposti vartti menee heillä joka päivä. Toki ei aivan kaikilla!

Mutta tupakoitsija ottaa kahvinsa ja menee tupakalle. N 7min päästä hän palaa takaisin työhönsä.

Ruokatunnilla sama juttu... Eli tupakoitsija on yleensä se joka on ensin ruokatunnilta palannut. Ei se joka istuu ja juoruaa rauhassa ruokatilassa..

Vierailija
8/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan poltan liikkuessani työpisteiden välillä. Työhöni kuuluu useat siirtymät paikasta A paikkaan B ja paikkaan C jolloin ehdin vetäistä ne savut. Onko tämä joltain pois....

Vierailija
9/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on ollut ihan fiksuista ihmistä (alana tuotekehitys) ja tupakkataukoreissuilla saattoi mennä jopa 60 min. Tupakkahuone oli eri kerroksessa ja talon toisessa päässä. Usein osa tiimistä lähti tällaiselle reissulle ja minä ja muut ei-tupakoivat jouduimme sitten paikkaamaan heidän tekemisiään ja vastaamaan kyselyihin.

No, toinen asia sitten, joka kävi ärsyttämään (nyt kun valitetaan), oli vessareissut :D Eräässä projektissa istuin niin, että näin vessanoven suoraan. Yksi työkaverini (miespuolinen) teki sellaisia 30+ min vessareissuja ja häntä käytiin monesti kyselemässä. Tarvittiin katsomaan sitä sun tätä, käynnistämään serveriä, kattomaan speksejä, tulemaan hätäkokoukseen. Aluksi olin hienotunteinen, mutta sitten aloin sanomaan, että taitaa olla vessassa. En siis erikseen seurannut, mutta näinhän kuitenkin, kun joku vessaan meni (tämä paikka ärsytti minua suuresti, koska en todellakaan halua tietää, milloin ihmiset huussissa käyvät). Heh.

Vierailija
10/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin poltan ja ruokatunnilla lapon ruoan nopeesti kitusiin, että ehdin kävästä sauhuilla ennen töihin paluuta. Mutta nämä jotka eivät polta, jäävät sinne ruokasaliin seurustelemaan koska kuvittelevat minun vetävän maratoonisavut. Aina minä olen ensimmäisenä työpisteessäni lounaan jälkeen. Sama juttu kahvitauoilla.

Vierailija
11/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat juovat pystykahvit, käy tupakalla ja menee heti poltettuaan takasi töihin ja tupakoimattomat taas istuvat persiillään juoruamassa vielä pitkän aikaa sen jälkeen kun tupakoitsija on palannut kentälle.

Vierailija
12/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoitsijat juovat pystykahvit, käy tupakalla ja menee heti poltettuaan takasi töihin ja tupakoimattomat taas istuvat persiillään juoruamassa vielä pitkän aikaa sen jälkeen kun tupakoitsija on palannut kentälle.

Vierailija
13/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki istuu kahdesti päivässä kahvilla noin puoli tuntia.

Vierailija
14/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juovat pystykahvit ja käväisevät äkkiä tupakalla.

Oikeasti se menee niin, että istuvat kahvilla niin kauan kuin me muutkin. Kun me muut lähdemme töihin, sanotaan, että käväistään äkkiä savuilla, eihän haittaa. Sitten pari jää sinne juoruilemaan ja me muut olemme ehtineet kuivittaa ja nostaa päiväunilta asukkaat kun he suvaitsevat saapua.

keh.vamm.hoitaja

Vierailija
15/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan työaikana n. 3 savuketta. Yhden aamukahvin jälkeen, yhden ruokatauolla, ja yhden iltapäiväkahvilla.

Meillä on 10 minuutin kahvitauot, mutta käytännössä ne ovat aina sen puoli tuntia (ihmiset istuvat kahvipöydässä juoruilemassa). Minä lähden siitä kahvin juotuani tupakalle, ja palattuani osa ei-tupakoivista työkavereista on edelleen kahvilla. Kerrotko, miten tämä on muilta pois??

Toisekseen, työni on melko itsenäistä, ja jos hoidan hommani, ei se mielestäni kuulu työkavereille miten "luppoaikani" käytän.

Osa istuu juoruamassa, minä käyn tupakalla.

Vierailija
16/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun työkaverit kuolevat keuhkosyöpään ja makaavat letkuissa henkitoreissaan.

Ehkä tämä mielikuva saa sinut jaksamaan? ; )

Vierailija
17/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on oikeus siihen

Vierailija
18/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan työaikana n. 3 savuketta. Yhden aamukahvin jälkeen, yhden ruokatauolla, ja yhden iltapäiväkahvilla.

Meillä on 10 minuutin kahvitauot, mutta käytännössä ne ovat aina sen puoli tuntia (ihmiset istuvat kahvipöydässä juoruilemassa). Minä lähden siitä kahvin juotuani tupakalle, ja palattuani osa ei-tupakoivista työkavereista on edelleen kahvilla. Kerrotko, miten tämä on muilta pois??

Toisekseen, työni on melko itsenäistä, ja jos hoidan hommani, ei se mielestäni kuulu työkavereille miten "luppoaikani" käytän.

Osa istuu juoruamassa, minä käyn tupakalla.

ei tässä sitä paitsi puhuttu "pakollisilla" tautoilla tupakoinnista, vaan ylimääräisistä tupakkatauoista

Vierailija
19/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ne joilla on ns Herkkä vatsa tai pieni rakko. Ramppaavat paskalla ja pienellä hädällä. Tupakoitsija viettä saman verran aikaa kuin nämä paskiaiset tauoillaan.

Pakkoko sitä on syödä huonosti tai hörppiä sitä kahvia?

En polta enkä käytä julkisia vessoja. Hoidan vain oman työni en keskity muuhun tai muihin. Olen vähän parempi ihminen.

Vierailija
20/28 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa vedän sen 2-2,5 minuuttia ja sitten kävely työpisteeltä ovelle ja takaisin. Ei voi mennä edes 4 minuuttia.

Ja tuotekehitystyössähän jokainen vastaa omasta työstään, joten on ihan sama, ottaako sen ajatustauon tupakasta vai katsomalla hetken ikkunasta ulos.

Ymmärrän vaikeuden enemmän, jos tupakalla tupeksitaan pitkiä aikoja juoruilemassa ja joku muu joutuu sen ajan tekemään sen taukoilijan työt tyyliin joku puhelinvaihde. Muuten en kyllä ymmärrä valitusta.