Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

haetteko lapsen hoidosta pois heti töistä päästyänne

Vierailija
15.10.2009 |

olen palaamassa työelämään hoitovapaalta ja pohdin voinko hoitaa omia asioita työpäivän jälkeen vai pitääkö lapsi hakea ensin hoidosta.

Yhteiskunnan näkökulmasta ajatellen olen ymmärtänyt että laspi voi olla hoidossa vaikka olisin itse kotona, (subjektiivinen oikeus hoitoon)

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän toikin keksitty,aivan samat säännöt pph:lla kuin päiväkodissa. Sitten jos on sovittu haku ajasta toki sit pitää hakea myös mutta jos lapsi 8h hoidossa niin se on yks ja sama mitä vanhemmat tekee sen 8h, se ei kuulu kellekkään.

Vierailija
42/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla paha ihmienen että vien lapset päiväkotiin päiväksi vaikka teen töitä kotona. Saa paheksua vaikka päänsä irti jos haluaa.

Kauppa-asiat hoidan yleensä aamulla kun olen vienyt lapset päiväkotiin. Joskus saatan käydä asioilla iltapäivälläkin ennen lasten hakemista. Paha, paha ihminen, hyi minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmena teen töitä kotona (enkä täyttä päivää).

Siivoan, käyn kaupassa, ja pistän jopa pyykkikoneen käyntiin kun lapset hoidossa. Lapset 3,5 ja 6 v ovat siitä huolimatta vain n 6,5 tuntia hoidossa/eskarissa.

Ja jos joku miettii missä mies on, niin ihan oikeita mietit. On töissä ja harrastaa eli hänen varaansa ei voi laske kuin joskus lasten viemisen, harvemmin kaupassakäynnin.

Vierailija
44/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi esim. maksuohjelman ja viitekoron muutokset kahden velallisen taloudessa yleensä vaativat joka kerta käynnin pankissa.

25, ehkä talokaupat ei ole ihan jokapäiväisiä kuitenkaan :D

Vierailija
45/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö muuten, että pankki ei saa periaatteessa postitella esim. maksoohjelman muutospapereita, vaan henkilöllisyys pitäisi todentaa joka kerta (joko tuttu pankkineuvoja kasvotusten tai hlö-todistuksella)? Jotkut pankit ovat tästä todellakin tarkkoja!

Kyllä te av-mammat teette talokauppoja usein kun pitää sen takia pitää lapsia viikoittain pk:ssa työajan ulkopuolella että pääsee pankkiin, huh ja lol! Kyllä meilläkin on lainaa molempien nimissä, mutta ei silti viikoittain tarvitse pankissa juosta. Ihan s-postilla hoituu tarvittaessa mahdolliset muutokset ja sitten postin kautta paperit allekirjoitettavaksi. Veroa- ym. virastoasiat hoituu netissä työajalla. Että tervetuloa tosiaan tälle vuosituhannelle! Ei ole ihme että suomea sanotaan nykyisin sähköisen asioimisen takapajulaksi kun kansalaiset eivät halua tai osaa käyttää pälveluita.

Vierailija
46/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämän ajan lapset on hoidossa.

Vanhempien olinpaikka ei ole oleellista. Käy sitten töissä, päänahan hieronnassa, jumpassa tai kahvilla, nukkuu kotona koko päivän pekkasella tms.

Vaikka lähtisi pari tuntia ennen töistä pekkaselle, ei lapsia tartte hakea tuli perseen alla.

Lapset voi hakea, mutta yleensä kannattaa miettiä onko lapsilla ulkoilu, uniaika tai muu jota saattaa itse häiritä -vaikka saa sillonkin lapsen hakea. Jos lapsi sairastuu kesken päivän niin yhtälailla lapsia voi hakea kun hakee.

Mutta hoitoaikaa ei saa ylittää.

Vierailija
47/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen yleensä silloin kun päiväkoti menee kiinni. Töistä pääsen klo 16.00 ja kotona olen kauppareissun jälkeen klo 16.30. Teen kotona ruuan ja vähän hengähdän ja sitten lähen hakemaan lasta, eli n. klo 17.30.

Tätä kirjoitusta jäin ihmettelemään. Miksei lapsi voi olla kotona kun kokkaat? 16.30-17.30 välisen ajan lapsi varmasti olisi mieluumin kanssasi kotona, kuin päiväkodin pihalla viimeisten joukossa.

Vierailija
48/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidellaan sitten kauppareissut ja muut lasten kanssa, jos niitä on tarvis. Mä tykkään lapsistani ja haluan viettää heidän kanssaan nuo viikon vähäiset vapaa-ajat. Vaikka sitten siellä kaupassa :)

Vierailija
49/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehdin töistä päiväkodille asti, saatan juosta bussipysäkiltä päiväkodille, on niin ikävä. :D Ei tulisi mieleenkään vitkastella. Ne arki-illan muutamat tunnit mitä näen lastani ja hän minua on kultaakin kalliimpia. :)

Vierailija
50/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeukset laskettavissa yhden käden sormilla.

Sinänsä hoitopaikalle ei kuulu pätkääkään se, oletko töissä/kotona tai missä hyvänsä, kunhan haet lapsen vaan ennen hoitpaikan sulkeutumisaikaa.

Vierailija
51/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat saa hoidettua nopeammin, enkä näe mitään syystä rehata hoidossa ollutta lasta kauppaan. Lapsi haetaan hoidosta joka tapauksessa viimeistään neljältä. Jos hakisin heti kun mahdollista, ei hän saisi olla iltapäivällä pihalla. Hän on pph:lla ja tykkää kovasti, että saa olla pihalla kavereiden kanssa. Varsinkaan nyt syksyllä ei kotiin pääsyn jälkeen enää mennä ulos, koska asutaa taajaman rajalla, ja täällä on jo kuudelta todella pimeää.

Mielummin vietän ne arjen tunnit mukavasti lapseni kanssa, kuin kaupassa kiireessä ja metelissä.

Meillä on hoitoaika 8-16.

Hoitaja meille suositteli tuota kaupassakäyntiä ilman lasta. Helpommalla päästään kaikki, ja lapsi on joka tapauksessa se, joka haetaan hoidosta ensimmäisenä.

Vierailija
52/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pk:ssa töissä ja jokaisella lapsella on oma hoitoaika mikä on sovittu! siitä olisi hyvä pitää kiinni.. hoitoaika ei saa ylittää 10h.. ja onhan lapsen mukavampi päästä kotiin ihmisten aikoihin kuin viimeisenä. Päiväkoti elämä on lapselle rankkaa joten hakekaa lapsenne silloin kun se on mahdollista ja onhan se hyvää harjoittelua ottaa lasta mukaan arjen asioihin, kuten kauppaan ym.

Vierailija
53/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä välillä töiden jälkeen hoidan kaupassakäynnit. Ei oikein olisi järkeä matkustaa tuntia päiväkodille ja palata lasten kanssa tunti takaisin kaupunkiin, jossa olen töissä;) Ei varmaan edes av-mammojen mielestä???

Vierailija
54/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin haen ja velvollisuuteeni kuuluu hakea. miksi niitä olen sitten tehnyt jos en niiden kanssa haluaisi viettää aikaani?????

Vierailija
55/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään, miten saisi vitkuteltua hakua mahdollisimman myöhään. Olisitte miettineet tätäkin puolta ennenkuin teitte jälkeläisiä, joita ei huvita hoitaa.

Vierailija
56/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kauhea ikävä pikkuista pitkin päivää. Yhdessä sitten käymme kaupassa mikäli on tarvis. Olen sopinut hoitoajan 7.30-16.00 mutta harvemmin vien siihen aikaan tai haen noin myöhään. Lapsi on vasta 2-vuotias.

Vierailija
57/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haen yleensä silloin kun päiväkoti menee kiinni. Töistä pääsen klo 16.00 ja kotona olen kauppareissun jälkeen klo 16.30. Teen kotona ruuan ja vähän hengähdän ja sitten lähen hakemaan lasta, eli n. klo 17.30.

Tätä kirjoitusta jäin ihmettelemään. Miksei lapsi voi olla kotona kun kokkaat? 16.30-17.30 välisen ajan lapsi varmasti olisi mieluumin kanssasi kotona, kuin päiväkodin pihalla viimeisten joukossa.

Vierailija
58/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä pääsen klo 16.00 ja kotona olen kauppareissun jälkeen klo 16.30. Teen kotona ruuan ja vähän hengähdän ja sitten lähen hakemaan lasta, eli n. klo 17.30.

Vierailija
59/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on joku asia, koska mulla on työpaikan vieressä ostoskeskus, jossa pienehkö ruokakauppa ja posti. Siis tyyliin haen maitoa, leipää, hedelmiä, jonkun ruokakerman tms. pienen jutun päiän ruokaan eli ihan pikatäydennystä kotiin. Ja käyn postissa postittamassa tai joskus haen jonkun paketin, jos on voinut tilattaessa valita, mistä postista noutaa.

Mutta saatan tehdä tuon jo ruokiksella (mulla on jääkaappi töissä ja aika pieni työpaikka, alle 10 henkeä). Haen ja vien lapsen autolla, joten tavarat oottavat autossa, tädit eivät siis tiedä, hainko heti vai en. Hoitopäivä on silti kohtuullinen

Isommin käyn kaupassa kerran viikossa ja silloin on lapsi mukana. Olen yh.

Vierailija
60/82 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä tavalla paha ihmienen että vien lapset päiväkotiin päiväksi vaikka teen töitä kotona. Saa paheksua vaikka päänsä irti jos haluaa. Kauppa-asiat hoidan yleensä aamulla kun olen vienyt lapset päiväkotiin. Joskus saatan käydä asioilla iltapäivälläkin ennen lasten hakemista. Paha, paha ihminen, hyi minua.

Eihän oikeesti töitä voi tehdä kotonakaan, jos lapsi pyörii jaloissa (muutenhan sen pikkuisen voisi kai ottaa toimistollekin!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi