Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan "pikku" tarvikkeet

Vierailija
15.10.2009 |

Odotamme esikoistamme ja olisin kiinnostunut kuulemaan kommenttejanne mitä kaikkea "pikku" tavaraa rasva tms. vauva tarvitsee tai olette kokeneet tarpeelliseksi? Itsellä ei kaikkea välttämättä kaikkea tule mieleen hankkia kun on esikoinen tulossa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun vinkki liittyy imetykseen. Ekalla kerralla en edes tiennyt liivinsuojien olemassaolosta ja ihmettelin sairaalassa että miten toinen puoli yöpaidasta on aina ihan märkänä ;) Tiedän ettei kaikille ole ne tarpeen, mutta jos nyt yhden paketin varalle ostaa, ei talous siihen kaadu.

Mulla ei ole teräsnännit, mulla kun on vähän punapigmenttiä ja silloin usein nännitkin on herkemmät. Ilman rintakumia ja Bepanthenia en olisi pärjännyt! Parin päivän jälkeen niistä saattoi luopua.

Meidän neljä lasta ovat hyväihoisia eivätkä mitenkään herkkiä, mutta niiden vauvaiholle näytteiden (oliko nyt Natusania vai mitä) ihoöljy on nostanut näppylöitä. Apteekissa myytävät ihoöljyt ovat sopineet paremmin kuin ne jotka on tarkoitettu vauvoille. Varsinkin yliaikaisilla vauvoilla on aluksi kovinkin kuiva iho jota pitää rasvata!

Vierailija
22/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yalkkia en ole koskaan käyttäny. enkä perunajauhoa. korviketta ei kannata olla "varmuuden vuoksi", sitä saattaa antaa liian herkästi ja oma maidontuotanto tyssää alkuunsa.

Kuka nyt oikeesti ottaa äitiyspakkauksen? Ihan järkyttävää ja rumaa tavaraa. Ei mun ystävistä ainakaan kukaan ole ottanut.

Mä taas en tunne ketään, joka ei olisi ottanut. Varmaan sellaiset, joilla on monta lasta eivät ota. Miksei sitä nyt ota kun ilmaiseksi saa. Ei meillä kaikilla ole varaa kylvää rahaa ympäriinsä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä taas en tunne ketään, joka ei olisi ottanut. Varmaan sellaiset, joilla on monta lasta eivät ota. Miksei sitä nyt ota kun ilmaiseksi saa. Ei meillä kaikilla ole varaa kylvää rahaa ympäriinsä!

[/quote]

Vierailija
24/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka yhden tai pari purkkia korviketta ihan varmuuden vuoksi. Mulla nousi maito hitaasti ja ekana yönä kotona meidät pelasti kaverin antama paketti, jossa oli mm. yksi korvikepurkki.

Illalla näytti siltä, että vauveli sai riittävästi maitoa, mutta yöllä tuntui siltä, että se tarvitsi lisämaitoa. Olis ollut tylsä lähteä keskellä yötä etsimään huoltoasemaa/apteekkia, josta olisi saanut korviketta. Pienen lisämaitoannoksen jälkeen (joka annettiin piiitkän imetyksen jälkeen) vauva oli tyytyväinen. Ja siitä eteenpäin mentinkin 6kk pelkällä rintamaidolla niin, että plussakäyrät paukkui.

Koskaan ei voi tietää etukäteen, että miten se imetys lähtee sujumaan.

Vierailija
25/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä on helpompi lähtä kauppaan jne kun talvella. Meijän poika synty jouluna ja oltiin sitten seuraavat 4 viikkoa sisätiloissa. Kaikkia tarvikkeita ei isi olisi varmaan osannut ostaa ja asuimme syrjässä joten kauppaan oli kuitenkin monta kilometriä.

Mielummin ylivarustautuu kun joutuu kärsimään.

Vierailija
26/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv, suihkutissi

Vierailija
27/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvojakaan. Silloin kun lapsi oli vauva, oli noita puhdistuspyyhkeitä aina vaunujen hoitolaukussa. Niillä sai kädet ja suun pyyhkäistyä kaupungilla ollessa - niin äidiltä kuin lapselta. Samoin jos ei ollut jostain syystä vettä saatavilla vaipan vaihdon yhteydessä, niin puhdistuspyyhkeeseen sipaistiin peppua.

Nykyään puhdistuspyyhkeitä löytyy autosta. Kesällä varsinkin ahkerassa käytössä. Lähinnä juuri käsien pyyhkimiseen. Pyyhin niihin myös auton sisäosia. Extrat havaittiin parhaiksi ja halvimmiksi. On hajuttomia.

Talkkia ei ostettu missään vaiheessa, mutta enpä ole koskaan edes kaupassa kiinnittänyt siihen huomiota - myydäänkö edes tavallisissa marketeissa enää?

mä en ole tarvinut puhdistuspyyhkeitä koskaan.

Vierailija
28/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen samanlaisen kuin äitiyspakkauksessa?

Ei otettu enää kolmannelle äitispakkausta, mutta haluttaisiin hänelle ihan oma vauvaharja. Noita en jotenkin viitsi kierrättää enää seuraaville lapsille, kun karstaa kuitenkin harjattu enemmän tai vähemmän kaikilta.

Vierailija
29/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tutit, tuttipullot ja korvike turhia. Niitä voi sitten ostaa jos tarvii, yleensä ihmiset käyttää niitä "varmuuden vuoksi" ja saavat imetyksen alun alkaenkin alkamaan huonosti.

Sääntö numero yksi vauvan hoidossa on: ruoki vauva.

Jos käy niin, ettei maitoa syystä tai toisesta tulekaan rinnoista riittävästi niin kyllä sulla on hyvä olla tarvikkeet siinä käden ulottuvilla eikä siinä vaiheessa lähteä kiljuvan vauvan kanssa tukka putkella etsimään pulloja, ruokia jne. Pullot ja muut kotiin valmiiksi, jos imetys ei onnistukaan. Levänneenä ja rauhassa (et saa edes levättyä, jos vauva huutaa nälissään) saat sen oman maitoasiankin sitten toimimaan, jos ei synnärillä jo ala sujua.

Vierailija
30/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyen: Mistä voi ostaa vauvaharjan? Sellaisen samanlaisen kuin äitiyspakkauksessa?

Ei otettu enää kolmannelle äitispakkausta, mutta haluttaisiin hänelle ihan oma vauvaharja. Noita en jotenkin viitsi kierrättää enää seuraaville lapsille, kun karstaa kuitenkin harjattu enemmän tai vähemmän kaikilta.

Äitiyspakkauksessa tulee nykyään sellainen muovivartinen harja. Mulla ainakin irtoilee siitä ne harjakset. Just eilen mietin, että miten ihmeessä ne onkin laittaneet pakkaukseen näin kelvottoman harjan. Älä osta samanlaista vaan joku parempi.

Vierailija
31/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivinsuojukset, rintapumppu,rintakumit,bebanthen,tutit ja pullo.

Tarpeettomia:

kuumemittari,vauvan omat kynsisakset, rasvat ja öljyt vauvalle (ellei ole sitten kuivaihoinen tai allerginen, yliaikaisen vauvan hilseilyä ei tarvitse rasvata)

Vierailija
32/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuttipullot ja korvike ovat turhia kun kaikilla se imetys ei kertakaikkisesti vaan onnistu?? miten vauvan on tarkoitus ruokaa saada?

jos ei ole rakennevikaa joka on 1% suomalaisista naisista.

Vierailija
33/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ota pakkausta, saa 140 euroa jolla ainakin satakertaisesta vastaavia tuotteita aleista. myös kirppiksiltä saa muutamalla kymmenellä sentillä uudenveroisia äitiyspakkauksen tuotteita. kyllä saa olla rikas ihminen (ja laiska) että ottaa äitiyspakkauksen. esim. pakkauksen lakanat ja haalarit yms. saa ihan uutena finlaysonin myymälästä parilla eurolla, samoin kirppareilta ympäri suomea. voisko joku selittää että miksi ottaa pakkauksen? siksi ettei viitsi ostaa aleista ja kirpparilta? myös normihintaisena saa nuo tuotteet kaupasta esim. henkkamaukalta tai lindexistä. rahan takia sitä ei kannata ottaa ainakaan mut tietty jos rahaa on liikaa niin sitten.

Vierailija
34/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokintaan tarvikkeita, sillä vaikka sairaalassa huomaisi maidon riittävyyden voi olla muita syitä korvikkeeseen.

Minulla ainakin tuli rintatulehdus parikin kertaa ja mistä sitä yht'äkkiä yöllä hakisi korviketta.

Alkuun pääsee varamaidolla, kaupasta saa sitten lisää jos tarvitsee. Minun tulehdukseen määrättiin sellaista antibioottia ettei edes lypsettynä saanut antaa vauvalle, rintahan on myös kipeä johon lypsäminen auttaa, kun maitoa saa pois.

Ei muuten kannata aina niin kauhean varmasti sanoa yhtä sun toista, jos ei itsellä ole esim. kokemusta asioista.

Vierailija
35/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulloruokintaan tarvikkeita, sillä vaikka sairaalassa huomaisi maidon riittävyyden voi olla muita syitä korvikkeeseen. Minulla ainakin tuli rintatulehdus parikin kertaa ja mistä sitä yht'äkkiä yöllä hakisi korviketta. Alkuun pääsee varamaidolla, kaupasta saa sitten lisää jos tarvitsee. Minun tulehdukseen määrättiin sellaista antibioottia ettei edes lypsettynä saanut antaa vauvalle, rintahan on myös kipeä johon lypsäminen auttaa, kun maitoa saa pois. Ei muuten kannata aina niin kauhean varmasti sanoa yhtä sun toista, jos ei itsellä ole esim. kokemusta asioista.

Siis ensinnäkin lääkäri tehnyt virheen kun määrännyt tuollaista antibioottia. Rintatulehduksessa saa ja PITÄÄ imettää, rinnan tehokas tyhjentyminen on antibiootin ohella paras hoito.

Vierailija
36/36 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliaikaisen vauvan hilseilyä ei tarvitse rasvata)

iho halkeilee, ei hilseile. Juu rasvalla ei mitään tee, mutta kipeän näköiset halkeamat sai hyvin kuriin Ceridal -öljyllä.

Tämän lisäksi ostaisin apteekista Lansinoh-voidetta rintoihin (äidille), kuumemittarin (vaiks ei tarvitsis kuumetta mitata, niin mittailu voi auttaa vatsavaivoihin), keittosuolatippoja (nenätipat).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän