Oonko palstan painavin odottaja :)
Raskausviikkoja tällä hetkellä 27+6 ja painoa järkyttävät 94,4 kiloa. Apua. Pituus 173 cm. Onko muita pyöreitä odottajia? T: Valaskala
Kommentit (35)
Yleisestikin jokainen raskaus ja synnytys on aina erilainen. Mielestäni ei voi siihen tuudittautua koskaan, että kun eka meni hyvin. Kannattaa sitä toista odotusta hoitaa ihan yhtä hyvin kuin ekaakin.
joo, tottakai joska raskaus on erilainen. pointti onkin siinä että lähtötilanne ja tähän astinen eteneminen on molemmissa ollut sama. olen hoitanut itseäni hienosti molempien raskaukssien aikana. neuvolatäti on enemmänkin huolissaan siitä kun taas laihsun, mutta koska kaikki arvot on ok, ei ole laittanut minua lihotuskuurille. enhän mä nyt herrantähden voi alkaa LAIHDUTTAMAAN raskaana ollessani?
t. se toista odottava lähtöpaino 98kg
Se olisi pitänyt tehdä ennen raskaaksi tuloa. Et sitten lukenut tuota artikkelia.
"Kun ylipaino todetaan äitiysneuvolassa, ollaan jo myöhässä. Lihavuuden hoidon ja ehkäisyn pitäisi toteutua jo ennen ensimmäistä raskautta." Ja sitten siellä oli neuvo, että hoidetaan kuin sairautta raskauden aikana.
Siksi nyt ei voi kyllä enää naureskella omaa lihavuuttaan, kun se sattuu olemaan syynä omaan riskisynnytykseen. Tai pistää kilpailua pystyyn, että kuka lihavin odottaja. Voisitte ennemmin kannustaa muita laihduttamaan jo kun olette niillä vauvakuume-ryhmissä. Ylipainoisena raskauden riskien vähättely on karhunpalvelus lasta vasta yrittävälle ylipainoiselle nuorelle naiselle.
Yleisestikin jokainen raskaus ja synnytys on aina erilainen. Mielestäni ei voi siihen tuudittautua koskaan, että kun eka meni hyvin. Kannattaa sitä toista odotusta hoitaa ihan yhtä hyvin kuin ekaakin.joo, tottakai joska raskaus on erilainen. pointti onkin siinä että lähtötilanne ja tähän astinen eteneminen on molemmissa ollut sama. olen hoitanut itseäni hienosti molempien raskaukssien aikana. neuvolatäti on enemmänkin huolissaan siitä kun taas laihsun, mutta koska kaikki arvot on ok, ei ole laittanut minua lihotuskuurille. enhän mä nyt herrantähden voi alkaa LAIHDUTTAMAAN raskaana ollessani?
t. se toista odottava lähtöpaino 98kg
kaikista muistakin joiden painoindeksi on yli 30. Mistä tuon 250 lukeman tempasit?
Täällä esim. laskuri:
http://gamma.nic.fi/~populus/pindeksi.htmlTämä selvensi lisää, puhutaan siis niistä 250 kiloisista.
Se olisi pitänyt tehdä ennen raskaaksi tuloa. Et sitten lukenut tuota artikkelia.
Kolme muuta raskautta, synnytystä ja lasta mennyt loistavasti kiloista huolimatta.
Jotenkin en usko tästä taas oikeen yhtään mitään tästä ketjusta...
Niinkö se on linkkien laittajan mielestä?
Mitkä muut "ihmisryhmät" jättäisit lapsenteon ulkopuolelle?
Olisi mukava tietää, mihin eliittiin itse kuulut, jotta voisi itsekin pyrkiä samaan.
Minulla on sisko, joka on hyvin todennäköisesti vammautunut synnytyksessä äitimme silloisen ylipainon vuoksi. Toki saatte vapaasti toivoa liittyvänne tähän samaan eliittiin.
Terv. linkkien laittajat
Minulla on sisko, joka on hyvin todennäköisesti vammautunut synnytyksessä äitimme silloisen ylipainon vuoksi. Toki saatte vapaasti toivoa liittyvänne tähän samaan eliittiin.
Terv. linkkien laittajat
Laitoit itsekin että todennäköisesti...
Terv. linkkien laittajat
Eli asiaa ei ole koskaan tutkittu, on vain laitettu ylipainon piikkiin? Just.
En tiedä äitini silloista kokoa, valokuvien perusteella varmasti painoindeksi 30 ylittynyt. Se on arka asia, josta meillä ei kotona noin vain puhuta.
Laitoit itsekin että todennäköisesti...
Ja nyt toivotan vaan kaikkille valaskaloille onnekasta odotusta ja synnytystä!
Ja nyt toivotan vaan kaikkille valaskaloille onnekasta odotusta ja synnytystä!
9kk myöhemmin oli kiloja 67. Pituus 180,5cm. Elämä on kevyempää, mutta itse raskaus sujui normaaliin tyyliin, samoin synnytys. Ei siis paniikkia :)
sinä linkin laittaja: jos teillä ei asiasta kerran puhuta, oletko ihan keskenäsi keksinyt tämän teorian jonka mukaan siskosi vammautui äitisi läskien takia?
sinä linkin laittaja: jos teillä ei asiasta kerran puhuta, oletko ihan keskenäsi keksinyt tämän teorian jonka mukaan siskosi vammautui äitisi läskien takia?
Pidä huolta omista asioistasi. Kaikki ei elämässä ole kiloista kiinni.
Tilastoja en ole nähnyt minkään väitteen tueksi, arkikokemukseni taas kertoo sen, että laihoilla odottajilla on jos jonkinlaista ongelmaa siinä missä lihavammillakin.
Nauttikaa raskauksistanne ja tulevista vauvoistanne.