Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä pitää karkaileva lapsi aisoissa kauppakeskuksessa?

Vierailija
14.10.2009 |

Uhkaileminen ja kiristys saa lapsen aisoihin, mutta sivulliset mulkoilevat.

Pitäiskö 3-vuotiaan sitten antaa juosta miten haluaa ja lähteä yksin ovesta ulos parkkipaikalle, jotta välttyy yleisönosastokirjoituksilta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sää nostat pystyyn ja sanot ettei ensi kerralla pääse mukaan jos ei kävele kiltisti.

Tartteeko sun ostaa tavaraa että kasvatus onnistuu? Ei valjaita tarvita. Pitää KASVATTAA.

4

Siinäpä vasta pulma!

Vierailija
22/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siltä saamattomalta, jonka lapsi jopa äitiään uhmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatuksessa totaalisesti. Siitä tulee varmaan ihan kauhea.

MInulla on myös muita lapsia, iloisia ja empaattisia, ja niillä muillakin on ollut tuollainen makaronivaihe silloin esiuhmaiässä.

Minusta tämän perusteella ei voi sanoa että olen saamaton.

Vierailija
24/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sää nostat pystyyn ja sanot ettei ensi kerralla pääse mukaan jos ei kävele kiltisti.

Tartteeko sun ostaa tavaraa että kasvatus onnistuu? Ei valjaita tarvita. Pitää KASVATTAA.

4

Siinäpä vasta pulma!

vai voiko 2v jättää yksin kasvamaan kotiin

Vierailija
25/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain toisen äidin kyvyttömyys ymmärtää toisia ihmisiä.

Sanoisin nroa 26 suppeaksi ja yksinkertaiseksi ihmiseksi.

Vierailija
26/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä kasvattaja.

Hän KASVATTAA-kukaan muu kuin hän ei osaa KASVATTAA

10 vuoden sisällä hänkin ehkä tajuaa kuinka yksinkertainen ja typerä hän on ollut. Toivottavasti vaan provoilee, niin tyhmiä, muita aliarvioivia kommentteja tulee.

Vierailija
27/42 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa "makaronivaihetta" on vain vanhemman kyvyttömyys lapsensa kanssa.

näin sanoo se, jolla on helpot lapset.

Vierailija
28/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaileminen ja kiristys saa lapsen aisoihin, mutta sivulliset mulkoilevat. Pitäiskö 3-vuotiaan sitten antaa juosta miten haluaa ja lähteä yksin ovesta ulos parkkipaikalle, jotta välttyy yleisönosastokirjoituksilta?

myös karkaileva 3-v. Otan hänelle rattaat kauppakeskukseen. Ihan turvallisuuden vuoksi. On nimittäin todella vikkelä tapaus. Yleisönosastokirjoituksilta en kyllä välty, koska eihän 3-vuotiasta enää saa kuljettaa rattaissa !Lapsi on vielä iso ikäisekseen joten mulkoilut ovat aina seuranamme.

Vierailija
29/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up yours, sano.

se on "up to you" ei"up yours", mikä tarkottaa ihan jotain muuta... :D

englannin "ekspertteja" sikiaa, taidat olla FM.

Vierailija
30/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrinnokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut. Sä oot siellä ylhäällä ihan up yours."

Lisää näitä :

http://fi.wikiquote.org/wiki/Matti_Nyk%C3%A4nen

Vierailija
31/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä provosoidu noiden täydellisten äitien kirjoituksista. Kertoo ihmisestä paljon jos on sitä mieltä, että lapsen uhmaikä on merkki vanhemman epäonnistumisesta kasvattajana.

Suosittelen valjaita, niitä meilläkin käytettiin aikanaan nyt 10-v tytön kanssa. Oli pakko, eikä minulla edes ollut vauvaa :)

Eikä kannata välittää julkisilla paikoilla mulkoilijoista. Voit vaikka hymyillä kauniisti takaisin ja sanoa ystävällisesti "hei" tms.

Vierailija
32/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi epäonnistunut kasvattaja, jonka lapsella on uhma päällä.

Vierailija
33/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi epäonnistunut kasvattaja, jonka lapsella on uhma päällä.

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/902/pl#

Vierailija
34/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
35/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kasvatuksen kolme kultaista sääntöä! Ja mummut saa ihmetellä justiin niin paljon kuin haluaa. Minä ainakin uhkaan, kiristän ja lahjon, ihan tarpeen ja tilanteen mukaan.

Lempilelut jäähylle, lapsi ei mukaan kauppaan enää jne jne..

Vierailija
36/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun sä lähdet hyppyyn, sä olet ihan yksin. Sä joudut siinä hyppyrinnokalla tekemään yksinäsi ihan omat ratkaisut.

Mä käytän up yoursia usein ja suurin osa on kyllä tajunnut että viittaan M.Nykäseen

Vierailija
37/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä uhmis rattaiden valjailla kunnolla kiinni(henkselit edestä ristiin, esim.), ettei pääse hyppäämään vauhdissa ulos.

Niiden auto-ostoskärryjen kanssa on meillä tullut pari kertaa vaaratilanne, kun lapsi on its4e värkännyt lantiovyön auki ja hypännyt kyydistä.

Kauppakeskuksessa (ei ruokakaupassa) olen joskus antanut rattaissa istujalle rusinapurkin, kirjan tms. tekemistä, niin jaksaa paremmin olla paikallaan.

Väsyneen ja nälkäisen uhmiksen kanssa ostoksille lähteminen on henkinen itsemurha: vältä sitä viimeiseen asti!

Vierailija
38/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut 2-3 iän välillä tuo karkailuvaihe, kädestäkään ei olisi saanut pitää kiinni. Valjaita ei tullut käytettyä, rattaisiin kyllä joskus köytetty kiinni. Syliin melkein pitää ottaa, vaikkei se helppoa ole kassien ja rimpuilevan lapsen kanssa. Meillä ainakin lapsi saattoi kiskoa niin lujaa kättänsä pois aikuisen kädestä, että satutti oman kätensä, kyynärpäässä joku niksahti. Mutta joskus 3 v:nä sai jo pitää kädestä, ja lapset taas halusivatkin kulkea käsi kädessä. Se on tuo "minä itte" -vaihe, jossa aikuisen kontrollointi kiukuttaa.

Vierailija
39/42 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otin kädestä kiinni niin lapsi heittäyty maahan makarooniksi. Jos oli ihan pakko tehdä ostokset ja olin yksin lapsen kanssa liikenteessä, niin sitten kippasin mokoman kärryyn. Muussa tapauksessa annoin isän viedä pojan kaupasta autoon odottamaan. Jos olin yksin niin saatoin lähteä kaupasta lapsen kanssa pois, se kyllä pysäytti meillä lapsen aika hyvin.

Voit myös tehdä niin, että menette kauppaan silloin kun ei tarvetta ole, sovitte parkkipaikalla että kaupassa ollaan nätisti, ei juosta ja äitiä totellaan tai muuten kaupasta joutuu pois eikä mitään osteta. Jos ja kun lapsi alkaa juoksemaan, otat kädestä kiinni ja lähdette vaan kylmänrauhallisesti autoon (helppoa, kun ei ole pakollisia ostoksia). Ihan varmasti seuraavalla kerralla jo muistaa että jos ei tottele niin hupi loppuu lyhyeen!

Vierailija
40/42 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaat kulkevat mukana varmuuden vuoksi lähes aina mutta jos olen liikenteessä ilman, pidän koko ajan (siis KOKO AJAN) lapsen kädestä tiukasti kiinni. Jos heittäytyy makarooniksi, repäisen takaisin pystyyn ja käsken kävelemään kunnolla. Joskus tuosta seuraa huutoa, jolloin pysähdymme rauhoittumaan hetkeksi. En välitä muiden mulkoilusta; kun katsoo nykyisiä taaperoita, tiedän että teen oikein.