Millä pitää karkaileva lapsi aisoissa kauppakeskuksessa?
Uhkaileminen ja kiristys saa lapsen aisoihin, mutta sivulliset mulkoilevat.
Pitäiskö 3-vuotiaan sitten antaa juosta miten haluaa ja lähteä yksin ovesta ulos parkkipaikalle, jotta välttyy yleisönosastokirjoituksilta?
Kommentit (42)
Tai sitten pistät kärryyn istumaan. Tai sellaiseen autokärryyn.
Tai sitten kannat sitä huutavaa lasta kainalossa. Up yours, sano.
Jos on vaaraksi itselleen ja muille.
Antaa ihmisten mulkoilla.
Itse mulkoilisin jos et mitään tekisi karkailun estämiseksi.
että jos siitä nouset ja karkaat niiiiiiiin...
ruokakauppaan ja sieltä lapsi yritti karata yksin ovelle ja ulos. Sain kakaran ruotuun uhkaamalla että ostettu lelu viedään takaisin kauppaan ja lisäksi sivulliset mulkoilivat. Yhdeltä ämmältä meinasin kysäistä että annanko 3-vuotiaan juosta yksin ulos parkkipaikalle, kun akka niin mulkoili.
Nyt onneksi tottelee jo paremmin.
Aina ei ole rattaita mukana, mikä helpottaisi tilannetta. Välillä olen harkinnut valjaiden hankkimista. (Niitä oli ainakin joskus 70-80 -luvuilla ja kuulemma vieläkin löytyy kaupoista.)
Tulee mieleen että taitaa äiti olla ihan kypsynyt tai laiska tai onpa vanhemmuus hukassa.
Sen sijaan se että äiti yrittää kasvattaa lastaan vaikka sitten kiristämällä ja uhkailemalla on päinvastoin hyvä. Kaikki eivät viitsi edes tätä tehdä.
Ap:lla taitaa olla kyllä vähän vanhemmuus hukassa kun noinpäin ajattelee.
miksi noin tapahtuu. Itselläni kolme lasta jotka ovat totelleet kaupassa aina, kotona voi olla joskus vaikeusia tottelemisessa muttei ihmisten ilmoilla.
kerroin tästä tutulle jolla on villilapsi ja poika sattui kuulemaan. Poika loukkaantui verisesti, koiranako te minua pienenä piditte.
Parempi kuitenkin koirana kuin hautakivi.
Up yours, sano.
se on "up to you" ei"up yours", mikä tarkottaa ihan jotain muuta... :D
Niin kauan että lapsi oppii, ettei pääse karkuun.
3,5v kävelee kyllä jo itse. Sitä koiran flexihihnaa olen kyllä harkinnut ja aionkin hankkia kun kohdalle sattuu. Flexinaru vaan Reimatecin selkämykseen ommeltuun koukkuun kiinni ja terävä nykäisy, niin johan tulee uhmis emännän luo. ap
ja uhmiksen toinen käsi omaan toiseen ranteeseen kiinni. Jeesusteippi ajaa kyllä käsirautojen puuttuessa saman asia, mutta voi aiheuttaa enemmän mulkoiluja.
Kädestä vaan kiinni. Niin kauan että lapsi oppii, ettei pääse karkuun.
Kun ottaa kiinni kädestä, jalat menevät makaroniksi :D
ja uhmiksen toinen käsi omaan toiseen ranteeseen kiinni. Jeesusteippi ajaa kyllä käsirautojen puuttuessa saman asia, mutta voi aiheuttaa enemmän mulkoiluja.
Kädestä vaan kiinni. Niin kauan että lapsi oppii, ettei pääse karkuun.
Kun ottaa kiinni kädestä, jalat menevät makaroniksi :D
Sitten sää nostat pystyyn ja sanot ettei ensi kerralla pääse mukaan jos ei kävele kiltisti.
Tartteeko sun ostaa tavaraa että kasvatus onnistuu? Ei valjaita tarvita. Pitää KASVATTAA.
4
kasvatuksessa totaalisesti. Siitä tulee varmaan ihan kauhea.
MInulla on myös muita lapsia, iloisia ja empaattisia, ja niillä muillakin on ollut tuollainen makaronivaihe silloin esiuhmaiässä.
Minusta tämän perusteella ei voi sanoa että olen saamaton.
Senhän voi tehdä ihan sivistyneestikin.