Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä näillä vanhoilla julkkisnaisilla on menneet biologian faktat ohi..

Vierailija
14.10.2009 |

"Courteney Cox haluaa lapsen, mutta on korkeasta iästä huolimatta lykännyt suunnitelmia. Näyttelijäpariskunta Courteney Cox ja David Arquette haluaa vielä tulevaisuudessa toisen lapsen.

- Emme yritä lasta vielä. Lämmittelemme vasta moottoreitamme. Olen kuitenkin valmis, sillä kello käy, Cox sanoo Ok!-lehdelle.

Coxin ja Arquetten esikoinen Coco on viisivuotias.

- Jos olisin 34-vuotias, odottelisin jonkun vuoden. Haluan, että Coco on tarpeeksi vanha auttamaan minua seuraavan kanssa. Yhden kanssa on rankkaa, kahden kanssa on varmasti vielä rankempaa.

Coxin mukaan väitteet, joiden mukaan hän ei voi saada lapsia, ovat naurettavia.

- Näin kerran valokuvan minusta poistumassa lääkärin vastaanotolta. Kuvatekstissä luki, että vaihdevuodet ovat alkaneet ja että olen järkyttynyt siitä, etten enää voi saada lapsia, näyttelijä kummastelee".

45-vuotias, eikä silti muka mitään kiirettä alkaa yrittää sitä lasta?? 45-vuotiaalla down-lapsen saamisen todennäköisyys on jo 1/25.

Lisäksi raskaaksi tulo voi olla huomattavan vaikeaa, ainakin noin alipainoisella naisella kuin Courtney...

Ja tämä on vain yksi esimerkki. Trendi tuntuu olevan se, että lapset hankitaan 45 + iässä...

Huono trendi.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut juuri kaksoset, jotka synnytti joku vuokrakohtu. Ehkä he ovat pakastaneet Cortneyn munasoluja ja "tilaavat" lapsen joltain kohdunvuokraajalta myöhemmin.

Vierailija
22/46 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa sukuani kun olet tutkinut, niin lähes jokainen monen lapsen äiti sai lapsensa yli 43-vuotiaana, monet jopa 46-48-vuotiaana, joukossa oli myös 49-vuotias. Nämä vuosilta 1870-1940. Eikä ollut ollenkaan harvinaista, että eka lapsi saatii reippaasti yli 30-vuotiaana. Ainoastaan n. 1960-1980 oli trendinä hankkia lapset nuorina 20-27-vuotiaina, muuten se on historiallisesti poikkeuksellista.

Kun olen sukututkimuksia lukenut, niiin usein naisen viimeinen lapsi on tullut siinä 41-42 -vuotiaana, HARVOIN sen jälkeen enää edes 1900-luvun alussa! Tottakai näitä 45-vuotiaita raskautujia on, mutta kyllä pitää olla hyvä hedelmällisyys että siinä iässä enää natsaa luomusti. .

no sinä olet tutkinut tiettyä sukua, minä toista eli omaani. Kuulostat vähän siltä kuin itsekin haaveilet vielä lapsesta mummona vai, kun menit noin puolustuskannalle? Omat mummoni olivat kyllä reilusti alle 25-vuotiaita kun he solmivat avioliiton 1920-30 -luvulla ja saivat ensimmäisen lapsensa. Samaten miehen puoleiset "mummot". Yhden vanhanpiian tiedän joka myöhemmin nai siskonsa miehen ja hän sai ekan lapsen myöhään! Ehkä kyse olikin juuri tällaisista tapauksista. Usein jos miehet menettivät vaimonsa, he ottivat nopeasti uuden vaimon, usein samasta suvusta kuin entinen vaimo, sopivan vanhanpiian.

Olisipa muuten kummallista jos vuosina (1870-1940 joihin viittaat) jolloin ei ollut minkäänlaista ehkäisyä eka lapsi olisi saatu vasta 30-vuotiaana. Oltiinko silloin muka niin hurskaita ja pidättyväisiä? Tuskinpa. Ensisynnyttäjien keski-ikähän on kasvanut koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan n. 1960-1980 oli trendinä hankkia lapset nuorina 20-27-vuotiaina, muuten se on historiallisesti poikkeuksellista. .

Vierailija
24/46 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harvinaista se on. Itsekin tiedän muutamalta viime vuodelta jonkun joka on onnistunut vielä 45-vuotiaana, tosin täysin yllättäen. Voihan se onnistuakin, mutta tilastollisesti mahdollisuudet laskevat hyvin nopeasti 40 ikävuoden jälkeen.

Vierailija
25/46 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisipa muuten kummallista jos vuosina (1870-1940 joihin viittaat) jolloin ei ollut minkäänlaista ehkäisyä eka lapsi olisi saatu vasta 30-vuotiaana."

Ottamatta ketjuun muuten kantaa, niin tähän on pakko kommentoida...kondomien massatuotanto alkoi n. 1850 paikkeilla, eli kyllä esim. 1900-luvun puolella on kaiketi ollut jo mahdollisuus tavallisella "rahvaallakin" hankkia niitä.

Vierailija
26/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta 1960-luvulla. Sotien jälkeen esim. ehkäisyvälineitä oli vähän ja nekin epäluotettavia. Kumipula esti kondomien myyntiä ja epäluotettava pessaari oli pitkään tärkein ehkäisyväline. Kondomeja sai pitkään vain apteekeista ja moni ei kehdannut ostaa niitä.

E-pillerit tulivat markkinoille vasta 1960-luvulla.

Vierailija
27/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tainnut jäädä historiantunnit väliin koska 40-luvulla perheet perustettiin todellakin vasta 3kympin paikkeilla koska miehet olivat rintamalla. Toinen maailmansota käytiin 1939-45 ja paaaaljon miehiä sai myös tuona aikana surmansa. Siksi nuo 40-luvulla ja sodanaikana nuoruutensa eläneet ovat hivenen sellaista siveellistä sukupolvea.

Vierailija
28/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oli ihmiskunnan tuhoisin sota joka vaati kymmeniä miljoonia ihmishenkiä, että siinäpä sitten väännätte mukulat parikypäsenä...veikkaanpa etä meni tuonne 40+ paikkeille..

Vierailija
29/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi julkkikset niitä tenavia vääntää. Kyllähän hormooniavustuksella kohtua autellen saadaan nuoren naisen munasoluilla kuka tahansa vanhus raskaaksi.

Onhan mieskin jo ollut raskaana.

Parhaita on nää tapaukset, joissa luovutetut munasolut istutetaan vuokrakohtuun ja sitten lapsi menee sinne julkun perheeseen kasvamaan.

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Voipi shoppailla laatumunasolut 25- vuotiaalta luovuttajalta. Sperma spermapankista. Toinen nainen kantaa, niin ei mee oma kroppa pilalle. Ja sukupuolenkin voi valita. Tai sit ottaa kaksoset, jos siltä sattuu tuntumaan.

On se upeeta, kun rahanahneet lekurit on kehittäneet näitä upeita keinoja "auttaa" ihmisiä.

Kiva olla sitten se lapsi, jolla on niin sekava tausta, kun olla voi. Spermanluovuttaja geneettisen isän kautta voipi olla vaikka 200 geneettistä sisarpuolta - esim. Jenkeissä mahdollista, kun ei säädelty, et kuin monelle naiselle niitä saman luovuttajan spermoja ruikittiin. Sitten munasolujen kautta on geneettinen "äiti". Ja taas who knows kellä ja missä geneettisiä sisarpuolia.

Mut joo, nykyään ei oo kiire. Voi tosiaan kivasti 60- vuotiaanikin saada niitä lapsia. Kuinkas vanha se intialainen maailman vanhin ensisynnyttäjä olikaan - 67 v. muistaakseni. Kaksoset tupsahti, hups ja ihanaa.

Vierailija
30/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodassa oli paljon perheellisiä miehiä joilla oli vaimo ja lapset kotona. Oletko ikinä kuullut sotaleskistä tai sotaorvoista???

Vierailija
31/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saanut lapsiaan omilla sukusoluillaan, vaan käyttävät luovutettuja munasoluja. Naisten munasolujen laatu heikkenee ja määrä hiipuu todella nopeasti noin 35 ikävuoden paikkeilla.

Toki on paljon naisia, jotka voivat tulla spontaanisti raskaaksi vielä ikävuosina 40-45, mutta vielä paljon enemmän on naisia, jotka eivät enää voi tulla.

Moni ei tunnu ymmärtävän sitä, että mikään lääketieteellinen menetelmä ei voi auttaa naista saamaan hänen omaa perimäänsä kantavia biologisia lapsia sen jälkeen, kun hedelmällinen ikä on ohi.

Vierailija
32/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoja tilastoja olen nähnyt Länsi-Euroopassa. Jos oikein muistan, niin Itä-Euroopassa on synnytetty aikaisemmin.

Mutta on ihan hölynpölyä, että "aina ennen" ihmiset olisivat synnyttäneet 20-29 vuotiaana ja nyt olisi joku "vanhojen" äitien trendi. Ihmisten käyttäytyminen tässäkin asiassa on vaihdellut eri aikoina ja eri paikoissa.

Vierailija
33/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moraalisäännöt estivät pitkälle seksin ennenkuin mentiin naimisiin. Sitä en kiellä, etteikö lehtolapsia olisi myös syntynyt nuorille. Mutta totuus on se että meidän jokaisen isoisoäitimme on todennäköisesti joutunut olemaan raskaana monella vuosikymmenellä. Oma mummoni teki lapsia 28 vuotta, ja ekan sai 24-vuotiaana. Että miettikääs sitä.

Vierailija
34/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pakastaa tulevaa käyttöä varten jo nuorempana?

Vierailija
35/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotavuosinakin..Ihan tiedoksi vaan, että kyllä sieltä sodastakin pääsi välillä lomalle. Mummonikin sai useamman lapsen 40-luvun alussa.

Vierailija
36/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi synnytyslomalle

sotavuosinakin..Ihan tiedoksi vaan, että kyllä sieltä sodastakin pääsi välillä lomalle. Mummonikin sai useamman lapsen 40-luvun alussa.

Vierailija
37/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö se nyt mene jakeluun, että jos kaikki miehet ovat rintamalla ja sota vaati kymmenien miljoonien ihmisten hengen ja todennäköisesti ekana kuolivat ne miehet niin keiden kanssa ne naiset sitten hankkivat lapsia jotka eivät niitä olleet vielä "tehneet" jos suurin osa kaatuneista oli miehiä? Ja tuskin niitä lomia niin usein oli, että kaikki aika meni vain ja ainoastaan seksin harrastamiseen. Lisäksi 40-luvun naiset olivat paljon hienompia kuin nykynaiset eikä yhdenillan "hoitoja" ollut vaan miehiin tutustuttiin lähinnä tansseissa eikä mitään kännyköitä, nettiä tms. ollut...

Vierailija
38/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmöittyneitä alkioita pakastetaan, samoin siemennestettä, mutta naisen sukusolujen pakastaminen tulevaisuutta varten ei onnistu.

Vierailija
39/46 |
16.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itse olen saanut ainoan lapseni 38-vuotiaana eli olen vajaa kuusikymppinen kun hän on armeijassa/saanut ylioppilaslakin tms. MUTTA ENNENKAIKKEA MINUN PITÄÄ SILLOIN JAKSAA VIELÄ VUOSIA TYÖELÄMÄSSÄKIN eläkeiän noustessa.

Että siirtyy vaan eteenpäin se "työ/nuori aikuinen lapsi"-vaihe, mutta oletan olevani silloin vielä hyvässä kunnossa elinikäodotusten kasvaessa koko ajan.

p.s. Mummini sai kolme lasta, esikoisen 36-vuotiaana, ja jaksoi hyvin hoitaa lapsenlapsiaankin (vaikka oli 64 vuotta ensimmäisen syntyessä) ja käydä mielenkiintoisia keskusteluja kanssamme vielä opiskeluaikoinakin.

Vierailija
40/46 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni terveesti elänyt 44 vuotias nainen, ikinä en ole ehkäisyä tai mitään hormooneita käyttänyt. Minulla on neljä lasta 16,19,21 ja 24 vuotiaat.

Nyt olen raskaana viidenelle lapselle, olen hyvin iloinen asiasta, enkä usko että minulla tulee olemaan mitään komplikaatioita sillä tiedän miten huolehtia itsestäni. Raskauteni ja synnytykseni ovat olleet helppoja, kehoni on ilman minkäänlaisia ruhjeita raskauksista, imettänytkin olen kaikkia vuoden siltin rintani ovat täyteläiset.

Minusta on todella mukavaa ajatella että saan olla lapseni kanssa kotona ja nauttia äitiydestä viellä kerran.

On myös todettu, että luonnollisesti raskaaksi tulevat yli nelikymppiset elävät kauemmin, koska estrogeeni pitää huolta kehosta, sydämestä sekä luustosta.