Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minne ekaluokkalainen joululomaksi?

Vierailija
14.10.2009 |

parin viikon joululoma joulun aikaan joten minne laitatte ekaluokkalaisen? meillä siis isovanhemmat käy töissä, ei ole kellään tutuilla mitään kahden viikon lomia. Yksinkään ei kotona pärjää.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole isovanhempia, sukulaisia, ystäviä eikä naapureita, joiden kanssa voisi sopia hoidoista lomien aikana.

Vierailija
42/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ainakaan vuodenvaihteen ympärillä ole mitään asiakastapaamisia

jos yrittäjän työmäärä tippuu, niin silloin kaiksita vähiten on varaa istua kotona peukaloita pyörittämässä. Silloin juostaan kahta hullumin lailla asiakkaiden luona ja yritetään saada lisää tilauksia. Ja jos ei ole asiakkaiden luona, niin tehdään kehitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidämme me vanhemmat joululomalla palkatonta / lomaa niin paljon, ettei ekaluokkalaisen tarvitse olla yksin. Välipäivät olemme molemmat pois ja loput päivät jaamme tasan. Ei siitä niin kovasti takkiin tule, vaikka palkatontakin ottaisi (edellyttäen että sitä saa ja yleensä kyllä saa). Tässä on kyse kuitenkin vaan ekan vuoden joululomasta. Tokaluokkalainen jo pärjännee pari päivää yksinkin (riippuu tietty lapsesta).

Vierailija
44/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka valitteli kuinka KOSKAAN eivät voi olla perheenä yhtä aikaa lomalla. Enpä jaksa uskoa että koskaan ei muka kumpikaan vanhemmista saisi viikkoakaan palkatonta (itselläni on kokemusta monista eritasoisista työpaikoista, ja aina on onnistunut).

AP:n tilanne toki joulunaikaan ilmeisesti on palkattomalle mahdoton.

60

Käsketään ottaa lomaa, vaikka palkatonta. Heh. Tosi hyvin onnistuu, kun meillä töissä on joulun alusviikko ja väliviikko vuoden kiireisimpiä päiviä. Lomaa ei saa, vaikka itkisi. Tai ainahan voi irtisanoa itsensä. Kaupunki tarjoaa väliviikolle hoitopaikkojen suhteen ei-oota. Jospa poika pääsisi jollekin kaverille edes osaksi päivää. Harmaita hiuksia aiheuttaa kyllä, kun lähimmät sukulaisetkin asuu 500 kilometrin päässä.

Vierailija
45/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsketään ottaa lomaa, vaikka palkatonta. Heh. Tosi hyvin onnistuu, kun meillä töissä on joulun alusviikko ja väliviikko vuoden kiireisimpiä päiviä. Lomaa ei saa, vaikka itkisi. Tai ainahan voi irtisanoa itsensä.

Kaupunki tarjoaa väliviikolle hoitopaikkojen suhteen ei-oota. Jospa poika pääsisi jollekin kaverille edes osaksi päivää. Harmaita hiuksia aiheuttaa kyllä, kun lähimmät sukulaisetkin asuu 500 kilometrin päässä.

Itse olen sitä mieltä, että ekaluokkalainenkin pärjää jo itsekseen kotona, jos vanhemmat tekevät lyhyempää työpäivää. Oma työpaikkahan on ihan puhdas valintakysymys eli kannattaa miettiä ajoissa, miten saa työasiat lapsiperheessä järjestettyä.

Jos ei saa vapaata itse, niin sosionomi- lastentarhanope-opiskelijoita on pilvin pimein tarjolla, jotka tulevat mielellään ekaluokkalaisen seuraksi kotiin joulunaikaan (kun opinnot on tauolla). Rahaa se vaan on!

Vierailija
46/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiset ratkaisee tällaiset pulmat huomaamatta. Ja lisäksi mikään ratkaisu ei ap:lle kelpaa. Elämä on varmasrti vaikeeta, jos oikein yrittää.

Sinä ja miehesi teette tunteja sisään, matkustatte ei ruuhka-aikaan, toinen menee aamuun ja toinen iltaan - niin eiköhän näillä järjestelyillä saa päivistä n 6 h mittaisia ja kyllä 7 v sen kestää. katsoo pari leffaa ja siinä se jo melkein on. Sitten leikitte, ulkoiletta ja pelaatte illan yhdessä, niin eiköhän se joulumieli löydy.

Vierailija
47/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyviä vinkkejä tullut joo, joskin rahaa vaativia. itse olen vasta aloittamassa työt enkä edes kehtaisi heti pyytää omaa lomaa. Toki voin hoitajan palkata mut rahaa siihen menee, eikä raha liiemmälti ole.

ap

Eiköhän se ole niin, että jos on pakkotilanne, niin silloin olisi syytä kehdata. Kyllä missä tahansa normityöpaikassa voi neuvotella palkattomasta vaikka jo työsopparia allekirjoitettaessa. Työnantajan vaan on joustettava tässä!

Tai sitten lapsi joustaa. Ei kai ole paljon sulla vaihtoehtoja, kun olet tuollaiseen tilanteeseen itsesi ajanut.

Vierailija
48/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen loma-ajat kun ovat paljon pidemmät kuin vanhempien (yleensä).

Miehen kanssa on limitettävä ensin kesälomat, silti jää lapselle viikkoja, jolloin täytyy olla yksin. Kesälomasta on kummankin jätettävä viikko syys- ja joululomille. Täällä syysloma on viikko ja mies pitää silloin viimeisen kesälomaviikkonsa. Minä pidän kesälomaviikkoni joululoma aikaan. Silti jää taas päiviä jolloin lapsen on oltava yksin.

Koskaan ei siis lomailla koko perhe yhdessä :( Sitäkin kyllä kaipaisi. Ehkä ensi kesänä voisi pitää lomat yhtä aikaa, kun lapsikin jo silloin 11v.

Jos 10-vuotias ei paria päivää yksin pärjää, niin missäköhän on ongelma?

Vierailija
49/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 10-vuotias ei paria päivää yksin pärjää, niin missäköhän on ongelma?

Sanoinhan että hänen on oltava joitakin päiviä yksin.

Ongelma meillä on se, ettei ole voitu pitää lomia yhtäaikaa, vaan on jouduttu pitämään peräkkäin, ettei lapsen tarvitse olla niin paljon yksin.

Joku sanoi että ota palkatonta, helppohan sitä on ehdottaa. Meillä vaan ei ole siihen varaa.

Ei, meillä ei ole sellaisia sukulaisia tai tuttavia jotka olisivat itse lomalla, niin että katsoisivat lastamme. Kehtaamisesta ei ole kyse.

Mutta kuten viimeiseksi kirjoitin, ensi kesänä lapsi on jo sen verran iso, että ehkä voimme viettää lomiakin yhdessä perheenä.

Minulla ei siis ollut varsinaista ongelmaa, kerroin vain ap:ta tukien, millaista meillä on ollut.

Vierailija
50/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin, kaverille?

Vierailija
51/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi viikko tammikuussa, yksi viikko joulun ja uudenvuoden välissä. juuri joulun pyhiksi varmaan saadaan järkättyä loma mut entä nuo 2 viikkoa??? Naapurit käy töissä. Kaverit on mummoillaan hoidossa tod. näk.

Vierailija
52/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis otan 2 viikkoa lomaa???

ei taida budjetti ihan kestää....

Vierailija
53/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tammikuun 7. päivä alkaa koulu. eli 2 viikkoa.

Vierailija
54/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ottaa 5 päivää. Siinä se jo melkein onkin...

Vierailija
55/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 + 7 eli 11 päivää!!! ja viikoissa 2 viikkoa.

Vierailija
56/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 + 7 eli 11 päivää!!! ja viikoissa 2 viikkoa.

yhteensä 7 työpäivää ja sä saat siitä 2 viikkoa.

Vierailija
57/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varataan ruokaa annokseksi lautaselle ja lämmittää sen mikrossa. Aamupalan ja välipalan osannee ottaa/laittaa itse - jos ei niin ehtii opetella.

Monet ekaluokkalaiset ovat itsekseen, eivät käy ip-kerhossa ja pärjäävät.

Onko teidän lapsi kenties jotenkin kehitysviivästeinen?

Vierailija
58/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat "rassaa" täälläkin; ensin syysloma (to-pe) sekä vielä maanantai "ylimääräisenä lomapäivänä" (ja tuon ylimääräisen päivän takia piti mennä yhtenä lauantaina kouluun, mikähän järki siinäkin oli?). Sitten nuo joululomapäivät ja kohta tuleekin jo hiihtoloma.

Siinä sitten lasket päiviä ja kuka hoitaa milloinkin, meillä 8 v jota ei myöskään voi jättää koko päiväksi yksin kotiin. Omat lomat kun on ne normaalit, eikä palkatontakaan voi ylettömästi ottaa.

Vierailija
59/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varataan ruokaa annokseksi lautaselle ja lämmittää sen mikrossa. Aamupalan ja välipalan osannee ottaa/laittaa itse - jos ei niin ehtii opetella.

Monet ekaluokkalaiset ovat itsekseen, eivät käy ip-kerhossa ja pärjäävät.

Onko teidän lapsi kenties jotenkin kehitysviivästeinen?

ei ole pitkää päivää yksin kotona? Taidan olla itse hieman yksinkertainen. Meillä 7v ei halua olla yksin koko päivää ja ymmärrän täysin, että se voi olal pienelle lapselle pelottavaa. Vanhin poika taas 7v viihtyi mainiosti koulun jälkeen yksin, eikä halunnut ip-kerhoon. Kaikki kun ei ole samasta muotista eikä kannata sellaiseen pakottaa.

Vierailija
60/67 |
14.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka- ja tokaluokkalaisen ei tarvitse (eikä pidä!) vielä pärjätä 8 h yksin kotona.