Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntokaupoista tietävät!

Vierailija
13.10.2009 |

Ja lähinnä asunnon maksusta.... Eli, jos ostotarjoukseen merkitään, että kaupantekohetkellä maksetaan 20% ja asunnon vapautuessa loput, niin ottaako välittäjä siitä 20%:sta heti itselleen sen välityspalkkion, ja saako sen lopun sitten myyjä heti tililleen? Eli eihän välittäjä sitä mitenkään jemmaa missään tilillään kunnes asunnon omistusoikeus on siirtynyt, eli koko loppumaksukin maksettu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mistä rahoista haluaa.

Vierailija
2/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raha välittäjän kautta kulje, joten välittäjä ei voi "ottaa" siitä mitään. Yleensä kai välityspalkkio erääntyy maksettavaksi kun koko kauppa on hoidettu loppuun, eli loppumaksun ja omistusoikeuden siirtymisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvaa sen palkkionsa, ja ottavat sen suoraan jostain maksusta. Mutta siis, tuollaisessa tapauksessa myyjä saa rahat tililleen?

Vierailija
4/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellistä kertaa en muista kun siitä on niin kauan. Lasku saatiin lopuksi ja maksuaikaa oli normaalisti.

2

turvaa sen palkkionsa, ja ottavat sen suoraan jostain maksusta. Mutta siis, tuollaisessa tapauksessa myyjä saa rahat tililleen?

5/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittäjän viemillä rahoilla?

Vierailija
6/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule. Käsirahankin välittäjä pitää itsellään kokonaan siihen asti kunnes kauppakirja kirjoitetaan. Juuri turvatakseen selustansa.

Vierailija
7/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki esitetyt vaihtoehdot ovat käypiä, riippuu ihan mitä sovitte.

Mä en kyllä suostuisi maksamaan välityspalkkiota ennen kuin kauppa on lopullisesti tehty.

Vierailija
8/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki esitetyt vaihtoehdot ovat käypiä, riippuu ihan mitä sovitte. Mä en kyllä suostuisi maksamaan välityspalkkiota ennen kuin kauppa on lopullisesti tehty.

silloinhan ostaja menettää vaan sen käsirahan, josta puolet jää välittäjälle ja puolet myyjälle. Loput maksetut rahat palautettaisiin ostajalle. Eli sen puoleen on ihan sama milloin sen välityspalkkion maksaa.

Vierailija
9/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyi välittäjän tilillä, siis se summa millä sitouduttiin ostamaan kämppä. mut ei sitä kukaan käyttänyt.

Vierailija
10/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysyi välittäjän tilillä, siis se summa millä sitouduttiin ostamaan kämppä. mut ei sitä kukaan käyttänyt.

kunnes kauppakirjat kirjoitetaan

Vierailija
11/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppukaupoilla saatiin sitten koko summa ostajan pankista ja maksettiin välittäjälle palkkio

Vierailija
12/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te välittäjää tarvitsette? Ettehän te autokauppoihinkaan välittäjää tarvitse.

Myykää itse ja jättäkää se täysin turha välikäsi pois.

Vierailija
13/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnot on hieman eri hintaluokassa kuin autot, en halua ottaa siinä mitään riskiä kun asuntoa myyn/ostan. Kaiken pitää mennä 100% oikein.

Vierailija
14/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunnot on hieman eri hintaluokassa kuin autot, en halua ottaa siinä mitään riskiä kun asuntoa myyn/ostan. Kaiken pitää mennä 100% oikein.

Pankissa ne kauppakirjat voi silti tehdä; ei ole mitään riskiä. Välittäjien "asiantuntemus" on kokemuksieni mukaan hmm... vaihtelevaa.

He haluavat vain rahasi eikä muuta.

Epäilen että olet itse välittäjä -meni sen verran mainoksen puolelle.

Vierailija
15/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa ne kauppakirjat voi silti tehdä; ei ole mitään riskiä. Välittäjien "asiantuntemus" on kokemuksieni mukaan hmm... vaihtelevaa. He haluavat vain rahasi eikä muuta. Epäilen että olet itse välittäjä -meni sen verran mainoksen puolelle.

olen juuri asunnon myynyt, joka käytti välittäjää, enkä olisi myynyt asuntoa ilman välittäjää. Mun mielestä on ihan ok maksaa välittäjille, kun sillä saa kaikki näytöt, esitteet, paperityöt ym. Ei mulla olisi aikaa/halua alkaa itse järjestämään asuntonäyttöä saatikka tekemään kaikkea muuta mitä asunnon myyntiin kuuluu. Kyllä mä olen valmis palvelusta maksamaan, millä alalla tahansa.

16/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ei mulla olisi aikaa/halua alkaa itse järjestämään asuntonäyttöä saatikka tekemään kaikkea muuta mitä asunnon myyntiin kuuluu. Kyllä mä olen valmis palvelusta maksamaan, millä alalla tahansa.

Vierailija
17/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Ei mulla olisi aikaa/halua alkaa itse järjestämään asuntonäyttöä saatikka tekemään kaikkea muuta mitä asunnon myyntiin kuuluu. Kyllä mä olen valmis palvelusta maksamaan, millä alalla tahansa.

Vierailija
18/18 |
13.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin 300 000 luokkaa olevan talon pari vuotta sitten.

Välittäjä olisi ottanut hirveän summan siitä. Omat myyntikulut taas olivat parisen sataa kahteen lehti-ilmoitukseen ja vajaa satanen Oikotielle -jotain sitä luokkaa. Muutama puhelu, muutama näyttö ja pankissa tehtiin paperit. Siinä kaikki!

Välittäjä olisi saanut rahansa aivan liian helpolla -minä pidin ne mieluummin itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän