Vuokralaiset!
Paljonko maksat vuokraa?
Neliöt?
Paikkakunta?
Kerrostalo/rivari/okt?
KIIIIIITOS!
Meillä:
Helsinki
82 m2
1100 e/kk
2 tasoinen rivarikolmio.
Kommentit (98)
kerrostalo.sisältää veden,netin,autotallin
tuota...joo, kertokaa mulle nyt miten vuokralla asuminen EI kannata? ei siitä 500-700e/kk maksa mitään lainaa.
Nyt kun korot ovat alhaalla, meidän laina lyhenee kuussa noin 600 euroa ja koron osuus on alle 200. Omakotitalo, 150 neliötä ihanalla tontilla. Muut asumiskulut suht edulliset: kaukolämpö, vesi kulutuksen mukaan (noin 6 euroa per henkilö kuussa), sähköön joitakin kymppejä. Vesi ja sähkö pitäisi maksaa vuokrallakin asuessa ja vesimaksut voivat olla jopa nelinkertaiset meihin verrattuna.
Kyllä tämä minusta kannattaa niin elämänlaadun kuin rahatilanteenkin huomioon ottaen!
Espoo,kerrostalo,saunallinen kolmio, nelöitä 78.
Kerrostalo
53,5 neliötä, ei saunaa
630e autopaikan kanssa.
Me harkitaan vakaasti vuokralle menoa. Kulut olisi noin 1350 euroa kuussa ja pinta-alaa suurinpiirtein saman verran kuin alkuperäisellä.
Niin ja niille, jotka miettii, että eikö tuolla maksaisi jo omaa, niin voin sanoa, että näennäisesti näin halpojen korkojen aikana kyllä, mutta jos laskee normaaleilla koroilla ja ottaa huomioon yhtiövastikkeet ja remontitkin, niiin tuollaisella 1350 euron asumiskuluillakin jäisi kevyesti jopa monta sataa plussalle. Arvio omassa vastaavassa asumisesta olisi noin 1550-1600 euroa!
Niin ja siis Espoossa ja kt:ssa tuo asunto.
475e/kk
44 neliötä
luhtitalo, 1. kerros
610e/kk
76m2
kerrostalo
Ja pyykkitupaa saa käyttää maksutta. (iso kone, kuiv.rumpu, mankeli, matonpesuhuone, kuivaushuone)
Asun etelä-suomessa pienessä kaupungissa omassa kerrostalokolmiossa. Lyhennän lainaa 300 euroa kuukaudessa, vastike 225 euroa/kk, vesi koko porukalta n. 18 euroa kuussa(kulutuksen mukaan), sähkö n. 25 euroa kuussa, sauna 6 euroa kuussa ja autopaikat 40kpl/vuosi.
Vuokra: 1100
Neliöitä: 95
Huoneita:4+sauna
asumismuoto: Kerrostalo
Kaupunki pääkaupunki keski-Euroopassa, sijainti keskustassa
Neliöt 65
Huoneita 3
neliöitä 52,5 (makkari, wc, tupakeittiä, olkkari, parveke (ei lasitettu) ja koppivarasto
vuokra 717 e sis. vedet ja autopaikan
helsinki
Maksan 400 €
55,5 neliöö, muistaakseni.. tai 57?
Kuopiossa
Kerrostalo, kaksi huonetta ja keittiö
1980-luvun talo, kaupungin, siisti, rauhallinen
Olen tyytyväinen.
ei siitä 500-700e/kk maksa mitään lainaa.
meillä mies maksaa talostamme lainaa 322e kuukaudessa. ennen yhteen muuttoa itse maksoin 64 neliöisestä kaksiosta vuokraa 507e. joten vuokralla asuminen ei todellakaan kannata.
tota...joo, kertokaa mulle nyt miten vuokralla asuminen EI kannata?
Mitä siitä jää käteen lapsillesi? Sinä voit asua vuokralla lopun elämääsi samalla summalla kuin minä lyhennän lainaani, mutta erona on se, että sun lapsesi eivät peri sulta mitään. Kun taas mun lapseni perivät talon.
neliöitä 68
vuokra 590
imatra